Montownia to kompleks gastronomiczny Trójmiasta, umiejscowiony w zabytkowej hali Stoczni Gdańskiej. Food hall powstał w 2023 roku i obecnie zrzesza 20 restauracji oraz 3 bary. Ofertę Montowni tworzą punkty gastronomiczne o różnych profilach i smakach światach, w tym pierwszy w Polsce projekt śniadaniowo-restauracyjny Green Egg, restauracja z kuchnią indyjską Curry Leaves, sushi bar Sakana, kuchnia alpejska Melted, kuchnia meksykańska Banditos, asia fusion Silk&Spicy oraz wiele więcej.
Nowe oblicze całego kompleksu gastronomicznego nawiązuje do dawnej tradycji stoczniowej stołówki i domu kultury. We wnętrzu zostały zachowane i odrestaurowane także oryginalne konstrukcje, w tym m.in. przedwojenne tory, bruk czy drzwi wejściowe. Montownia to także sztuka i to nie tylko ta kulinarna. We wnętrzu food hallu można znaleźć instalację artystyczną Bloop, stworzoną specjalnie do tego miejsca i nim inspirowaną.
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat. Duis aute irure dolor in reprehenderit in voluptate velit esse cillum dolore eu fugiat nulla pariatur. Excepteur sint occaecat cupidatat non proident, sunt in culpa qui officia deserunt mollit anim id est laborum.
Nowoczesny koncept gastronomiczny, stanowiący połączenie kilku niezależnych lokali pod jednym szyldem, poszukiwał narzędzia sprzedażowego, które wsparłoby poszczególne procesy w każdym z lokali i dało szansę na zastosowanie jednolitego rozwiązania we wszystkich punktach. Duży food hall poszukiwał zatem narzędzia, które doskonale sprawdziłoby się do obsługi całego kompleksu gastronomicznego. Musiało ono zapewniać możliwość utworzenia dowolnej liczby lokalizacji, w tym także na przyszłość, w przypadku powstawania kolejnych punktów.
Strefa gastronomiczna stanowi połączenie 23 lokali. Z tego względu dyrektorowi zależało, aby uzyskać dostęp do szczegółowych raportów i danych na temat obrotu z każdego z punktów, by na bieżąco monitorować działania i zyski. Dodatkową funkcjonalnością musiała być także możliwość tworzenia raportów grupowych pomiędzy lokalami.
Tak duży obiekt gastronomiczny, na który składa się wiele oddzielnych punktów, wymaga zatrudnienia dużej liczby personelu, który - zwłaszcza w sezonie - często może się zmieniać. Poszukiwane narzędzie musiało zatem być proste w obsłudze, posiadać intuicyjny interfejs, z którym poradziłby sobie każdy pracownik, bez konieczności poświęcania czasu na wdrożenia i szkolenia z jego obsługi.
Foodhalle ze względu na swoją charakterystykę zawsze przyciągają rzesze klientów. Wzmożony ruch w Montowni - zwłaszcza w godzinach szczytu - sprawił, że poszukiwane narzędzie musiało także zapewniać szybką sprzedaż od momentu przyjęcia zamówienia, po odbiór płatności. Istotnym było, aby system posiadał także integrację z terminalem płatniczym, usprawniającą ostatni etap przyjmowania zamówień. Taka funkcjonalność wyeliminowałaby konieczność ręcznego wprowadzania kwoty do terminalu, by niepotrzebnie nie wydłużać czasu obsługi i ułatwić ją pracownikom.
Montowni zależało także, by nowe rozwiązanie sprzedażowe - w porównaniu do konkurencyjnego systemu - było stabilne, nie zawieszało się i zapewniało płynność działania, w tym także offline w przypadku jakichkolwiek problemów z Internetem. Ze względu na duże zainteresowanie nowatorskim konceptem, system musiał gwarantować ciągłość pracy, by nie dopuszczać do sytuacji, w których sprzedaż musiałaby zostać niepotrzebnie wstrzymywana.
Ze względu na dużą, stale powiększającą się liczbę lokali gastronomicznych oraz tak wiele odrębnych i niezależnych kart dań, system sprzedażowy musiał gwarantować także możliwość wprowadzania szybkich zmian i dowolnego edytowania menu oraz cenników, np. w momencie braku niektórych surowców lub sezonowych modyfikacji.
Wraz z rozwojem Montowni oraz w zależności od potrzeb poszczególnych punktów, poszukiwane rozwiązanie musiało gwarantować także możliwość dowolnej rozbudowy o moduły dodatkowe, zapewniające kolejne funkcjonalności. Rozwiązanie musiało być zatem skalowalne i rosnąć razem z całym kompleksem, zapewniając nie tylko aktualne potrzeby, ale także potencjał do dalszego rozwoju w przyszłości.
Widząc potrzeby food hall Montownia, partner PremNet zdecydował się wdrożyć system GoPOS, doskonale przystosowany do pracy w większych kompleksach gastronomicznych.
GoPOS okazał się elastycznym rozwiązaniem dla całego kompleksu gastronomicznego, gdzie konieczne jest efektywne zarządzanie wieloma punktami. Dzięki możliwości dodawania poszczególnych lokalizacji, oprogramowanie umożliwiło wdrożenie jednakowego systemu we wszystkich punktach. Lokalizacje można tworzyć w bardzo prosty sposób, w zaledwie kilku kliknięciach. System zapewnia także możliwość dodawania kolejnych, w przypadku powstawania następnych punktów gastronomicznych.
System zapewnił dostęp do kompleksowych raportów na temat sprzedaży, we wszystkich punktach. Dzięki nim właściciel może kontrolować oraz na bieżąco analizować, które kategorie cieszą się największą popularnością, które z pozycji sprzedają się najczęściej, czy jakie metody płatności wybierają klienci. Co ważne, dyrektor może generować teraz raporty grupowe i porównawcze pomiędzy poszczególnymi punktami - dzięki temu wie dokładnie, który z nich przynosi największy zysk. Wszystkie dane generowane są w kilka sekund, na bieżąco i dostępne od razu po zalogowaniu do systemu, z dowolnego urządzenia i miejsca na świecie. To duże ułatwienie, które pozwala na stałą kontrolę całego kompleksu także poza nim.
Intuicyjne oprogramowanie skróciło czas potrzebny na wdrożenia nowych pracowników. Częste zmiany w składzie personelu, szczególnie w przypadku tak wielu punktów gastronomicznych, sprawiają, że nowi pracownicy muszą szybko dostosować się do nowego miejsca oraz sprawnie poznać dostępne narzędzia. Łatwość użytkowania, intuicyjny interfejs oraz możliwość prowadzenia szybkiej sprzedaży poprzez graficzny podgląd menu, zapewnia natychmiastowe przystąpienie do pracy, bez konieczności szkoleń z obsługi systemu. Docenia to zarówno personel, ale też managerowie, którzy nie muszą poświęcać dodatkowych godzin na proces szkoleń, a od razu przejść do powierzenia pracownikom odpowiednich obowiązków.
Nowo otwarty food hall, w atrakcyjnej lokalizacji, z tak bogatą ofertą gastronomiczną, od początku przyciąga ogrom klientów. System GoPOS zapewnił szybką sprzedaż we wszystkich punktach na terenie całego kompleksu. Zamówienia przyjmowane są od razu, w kilku kliknięciach, a dzięki integracji z terminalem płatniczym także ostatni etap procesu obsługi został znacznie usprawniony. Dzięki niej kwota za zamówienia jest automatycznie przekazywana na urządzenie. W ten sposób pracownik nie musi wprowadzać jej ręcznie, co znacznie skraca czas i eliminuje ryzyko wszelkich pomyłek, które zawsze mogły się pojawić przy tradycyjnej obsłudze. Integracja z terminalem płatniczym nie tylko przyspiesza obsługę klientów, ale także zapewnia bezpieczeństwo i precyzję transakcji. Klienci mogą płacić wygodnie i bezpiecznie, a pracownicy mogą skupić się na szybkiej i profesjonalnej obsłudze, zamiast zajmować się manualnymi operacjami.
Oprogramowanie pozwoliło prowadzić stałą, nieprzerwaną sprzedaż, bez względu na liczbę gości, duży ruch, czy ewentualne chwilowe awarie Internetu. Dzięki temu działalność każdego z punktów nie spowalnia się, a klienci mogą stale liczyć na sprawną i bezawaryjną obsługę. Niezależnie od warunków zewnętrznych czy trudności technicznych, GoPOS pomaga utrzymać sprzedaż na stałym poziomie jednocześnie, zachowując najwyższą jakość obsługi.
Docenianą funkcjonalnością systemu jest także możliwość wprowadzania dowolnych modyfikacji w menu wszystkich punktów. W ten sposób właściciel oraz managerowie mogą dowolnie edytować pozycje lub cenniki w wygodny i intuicyjny sposób, na przykład w przypadku sezonowych zmian lub wyczerpania się niektórych surowców. Zmiany pojawiają się od razu w aplikacji sprzedażowej. Oznacza to, że personel ma zawsze aktualne informacje dotyczące menu i może bez problemu informować klientów o dostępności dań, zmianach cenowych czy specjalnych ofertach.
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat. Duis aute irure dolor in reprehenderit in voluptate velit esse cillum dolore eu fugiat nulla pariatur. Excepteur sint occaecat cupidatat non proident, sunt in culpa qui officia deserunt mollit anim id est laborum.
Wybór systemu GoPOS dał także szansę na dowolną rozbudowę oprogramowania o kolejne moduły - wraz z rozwojem całego kompleksu i w zależności od indywidualnych potrzeb każdego z punktów. W jednym z lokali gastronomicznych został wykorzystany system GoKDS zapewniający sprawną komunikację pomiędzy salą, a kuchnią. Dzięki niemu przyjęte zamówienia od razu trafiają na kuchnię, gdzie kucharze na specjalnych ekranach mogą łatwo oznaczać kolorami poszczególne etapy ich przygotowania, a następnie przesyłać tę informację do kelnera. W ten sposób proces obsługi skaraca się, dane na temat zamówień są zawsze bezbłędne i precyzyjne, a ponadto ich wydawanie i realizacja stają się jeszcze szybsze.
Wprowadzenie systemu GoPOS do food hall Montownia przyniosło pozytywne wyniki, zapewniło sprawne zarządzanie całym kompleksem i zautomatyzowało działania w strefie, eliminując konieczność wykonywania ich w sposób tradycyjny - ręcznie. Właściciel zyskał dostęp do szczegółowych raportów związanych ze sprzedażą i procesami zachodzącymi w każdym z punktów, co umożliwiło szczegółową kontrolę całego kompleksu. Dzięki oprogramowaniu wszystkie przydatne analizy generowane są krócej o XX minut, w porównaniu do manualnego przygotowywania tego typu zestawień. Dane przechowywane są w bezpiecznej chmurze, są zawsze bieżące i przedstawiają szczegółowe, wiarygodne wnioski. Przy tradycyjnym monitorowaniu skuteczności i działań każdego z punktów, czas potrzebny na przygotowanie takich raportów znaczenie by się wydłużał, a dostępne analizy nie byłyby tak szczegółowe i precyzyjne.
Dzięki wprowadzeniu systemu automatyzującego pracę, właściciel zaoszczędził do XXh miesięcznie czasu potrzebnego na analizę wszelkich zestawień i porównań pomiędzy lokalami, w stosunku do ręcznych metod ich przygotowywania. Grupowe raporty są nieodłączną częścią biznesów typu kompleksy gastronomiczne, gdzie ciągła kontrola każdego z punktów i porównanie jego efektywności na tle innych, jest kluczowym elementem dobrego zarządzania całym punktem. System umożliwił generowanie wszystkich danych w kilku kliknięciach, a także ograniczył obowiązek ich ręcznego oraz samodzielnego przygotowywania.
Ponadto system sprzedażowy GoPOS, dzięki swojej prostocie i intuicyjności, skrócił także o XX minut czas potrzebny na wdrożenia nowych pracowników, w porównaniu do innych rozwiązań sprzedażowych dostępnych na rynku.
System przyspieszył procesy sprzedażowe oraz obsługę w poszczególnych lokalach o XX%. Wybrane oprogramowanie GoPOS zapewniło stabilność działania i stałą pracę bez zakłóceń, co nie byłoby możliwe w przypadku wyboru konkurencyjnego systemu. Dzięki bezawaryjnej pracy obsługa gości uległa znacznemu przyspieszeniu i zawsze pozostaje sprawna. Umożliwiła to także prosta obsługa systemu i jego intuicyjność - w rezultacie pracownicy nabijają zamówienia już nawet w 3 kliknięciach. Usprawnieniu uległ ponadto proces płatności - integracja z terminalem płatniczym pozwoliła wyeliminować o XX% błędów w porównaniu do tradycyjnej formy obsługi, polegającej na ręcznym wprowadzaniu kwoty do terminala. Opcja jej automatycznego przesyłania skróciła także czas potrzebny na taki proces w standardowej formule. Dzięki takiej automatyzacji pracownicy są w stanie obsługiwać teraz większą liczbę gości, a zatem przyjmować jeszcze więcej zamówień w krótszym czasie, co prowadzi do większych zysków i większego zadowolenia klientów, którzy chętniej korzystają z bogatej oferty strefy.
W jednym z lokali gastronomicznych, wprowadzony system GoKDS zapewnił sprawną i bezbłędną komunikację z kuchnią, która nie byłaby możliwa w przypadku tradycyjnej formy - tj. osobistym przekazywaniu informacji o zamówieniach, przykładowo na karteczkach. Dzięki opcji automatycznego przesyłania danych, eliminacji uległy wszystkie błędy - w przypadku form tradycyjnych często zdarzać by się mogło, że pracownicy omyłkowo odczytaliby niektóre z informacji niepoprawnie, co generowałoby niepotrzebne pomyłki. Teraz pracownicy przekazują informacje o nowych zamówieniach lub gotowych daniach do odbioru za pomocą jednego kliknięcia i precyzyjnie oznaczają etap jego przygotowania. Dzięki takiemu automatycznemu przesyłaniu informacji - w porównaniu do tradycyjnych form komunikacji pomiędzy punktem sprzedaży, a kuchnią - zamówienie jest dostarczane o XX% szybciej do odpowiedniego klienta. Wszystko to automatycznie przekłada się na większe zadowolenie gości z wizyty w kompleksie.
Poszczególne funkcjonalności oprogramowania usprawniły wiele działań w Montowni. Oto rozwiązania, które doskonale odnalazły się w kompleksie.