Case Study

Płynna sprzedaż i sprawne zarządzanie w sklepie Via Moda

Płynna sprzedaż i sprawne zarządzanie w sklepie Via Moda
Płynna sprzedaż i sprawne zarządzanie w sklepie Via Moda

Case Study

Płynna sprzedaż i sprawne zarządzanie w sklepie Via Moda

Sprawne procesowanie każdego rodzaju płatności
Błyskawiczna sprzedaż poprzez kody kreskowe
Rozbudowane raporty i analizy

Projekt:

Rozwiązanie sprzedażowe dopasowane do potrzeb sklepu odzieżowego

Sektor:

Retail

Lokalizacja:

Galeria Bawełnianka, Bełchatów

Produkt:

GoPOS Basic

Wdrożenie:

Comkas

O sklepie Via Moda

Via Moda to sklep z branży retail, mieszczący się w zupełnie nowej lokalizacji na mapie Bełchatowa - galerii Bawełnianka. Centrum handlowe otwarto w 2023 roku. Utrzymana w industrialnym stylu galeria powstała w miejscu dawnych Zakładów Przemysłu Bawełnianego.

Via Moda w swoim asortymencie posiada odzież oraz akcesoria modowe. To mała, lokalna marka, która dopiero wkroczyła na rynek - działa zaledwie od 3 miesięcy, jednak cieszy się coraz większym zainteresowaniem klientów. Od samego początku funkcjonowania Via Moda za sprawną sprzedaż w tym punkcie odpowiada system GoPOS.

Green dots
Quote mark

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat. Duis aute irure dolor in reprehenderit in voluptate velit esse cillum dolore eu fugiat nulla pariatur. Excepteur sint occaecat cupidatat non proident, sunt in culpa qui officia deserunt mollit anim id est laborum.

Via Moda
Via Moda

Wyzwanie

Wdrożenia nowych pracowników

Via Moda chciała znaleźć oprogramowanie, które pozwoli w łatwy sposób przeprowadzać wszystkie najważniejsze procesy sprzedażowe, a przy tym umożliwi sprawne wdrożenie całego personelu. Ze względu na częste zmiany w zespole, system musiał być prosty w obsłudze, aby każdy nowy pracownik szybko zrozumiał jego działanie. Potrzebne więc było oprogramowanie niesprawiające trudności przy pracy nawet osobom, które wcześniej nie miały do czynienia z tego typu rozwiązaniami.

Czytelny system i szybka sprzedaż

Firmie Via Moda, dopiero rozpoczynającej swoją działalność zależało na wyborze czytelnego i prostego w obsłudze systemu, przystosowanego dla branży retail. Jak podaje właścicielka, tego typu rozwiązania były dla zespołu Via Moda nowością, dlatego spore znaczenie miała łatwość ich obsługi. Firma szukała więc systemu, który będzie udogodnieniem dla personelu i ułatwi codzienną pracę. W tej kwestii znaczenie miała także szybka sprzedaż. Klienci odwiedzający sklepy odzieżowe chcą spędzić w kolejce jak najmniej czasu. Dlatego firmie Via Moda zależało na szybkiej i płynnej sprzedaży w każdych warunkach, nawet w przypadku chwilowych awarii Internetu.

Integracja z dodatkowymi urządzeniami

Specyfika sprzedaży w sklepie detalicznym sprawiła, że oprogramowanie dla Via Moda musiało zapewniać bezawaryjną integrację z czytnikiem i sprawną sprzedaż poprzez skanowanie kodów kreskowych.

Różne metody płatności

Via Moda chciała także zapewnić klientom wiele metod płatności. Priorytetem w tej kwestii była także integracja z terminalem płatniczym, zapewniająca bezpieczny i płynny przepływ środków oraz eliminująca błędy, które mogą pojawiać się podczas ręcznego wprowadzania kwoty na terminalu.

Konfiguracja i modyfikacja asortymentu sklepu

Dla Via Moda, jako sklepu detalicznego, istotną funkcjonalnością była możliwość łatwej konfiguracji asortymentu w systemie. Sklep ma w swojej ofercie wiele produktów, dlatego spore znaczenie miało to, aby wprowadzanie ich do systemu było proste i szybkie. Ważna była możliwość łatwego dodania kodów kreskowych do wszystkich pozycji, a także opcja szybkiego odnalezienia asortymentu w przypadku nieodczytania kodu. Firma poszukiwała systemu, który umożliwi także późniejszą dowolną modyfikację produktów. Taka opcja była potrzebna przede wszystkim do edycji cenników w przypadku pojawiających się promocji i obniżek. Właścicielce Via Moda zależało też, aby wszystkie wprowadzane zmiany były od razu widoczne w aplikacji sprzedażowej - tak, aby wstrzymywanie sprzedaży i oczekiwanie na pojawienie się zmian nie było konieczne.

Sprawne zarządzanie i kontrola sprzedaży

Via Moda zależało na łatwym dostępie do danych ze sprzedaży, umożliwiających analizę zysków i tendencji sprzedażowych. Miało to znaczenie zarówno z perspektywy pierwszych miesięcy, aby kontrolować efekty początkowych decyzji biznesowych, jak i dla dalszego okresu, celem zapewnienia ciągłego rozwoju działalności. Firma chciała móc kontrolować efekty swoich działań, wyniki sprzedaży i wybory klientów, aby podejmować jak najlepsze decyzje biznesowe - zarówno te bieżące, jak i ze skutkiem długofalowym.

Rozwiązanie

Biorąc pod uwagę potrzeby Via Moda, partner Comkas zdecydował się wdrożyć system GoPOS Basic, przystosowany do wszystkich kluczowych wymagań biznesu z branży retail.

Sprawne wdrożenie i szybkie rozpoczęcie pracy

Wybór systemu GoPOS pozwolił Via Moda na szybkie rozpoczęcie sprzedaży, bez konieczności przeprowadzania długotrwałych szkoleń. Dzięki intuicyjnej obsłudze i prostemu interfejsowi każdy z członków zespołu, w tym także pracownik, który dotychczas nie miał styczności z takim rozwiązaniem, błyskawicznie zrozumiał działanie systemu, przez co firma sprawnie rozpoczęła pracę. Stanowiło to spore udogodnienie dla właścicielki sklepu, która nie musiała poświęcać czasu na przeprowadzanie szkoleń z systemu, a pracownicy szybko i z łatwością mogli przystąpić do swoich obowiązków.

Intuicyjna obsługa i płynna sprzedaż

Przyjazny i intuicyjny interfejs, zapewniający prostą sprzedaż stał się dużym udogodnieniem dla dopiero poznającej tego typu rozwiązania sprzedażowe firmy. Jak przyznaje właścicielka, system jest łatwy w obsłudze - sprzedaż sprowadza się zaledwie do kilku kliknięć i szybkiego zeskanowania kodu produktu. Dzięki temu też cały proces odbywa się sprawnie i płynnie, sprowadzając się nawet do kilkunastu sekund. Pozwala to na szybkie rozładowanie kolejek, zapewniając tym samym zdecydowanie większy komfort dla klientów punktu. Co ważne, sprzedaż pozostaje płynna nawet w przypadku chwilowej awarii Internetu.

Sprzedaż prowadzona przy użyciu kodów kreskowych

Integracja z czytnikiem kodów kreskowych zapewniła bezproblemową sprzedaż w sklepie Via Moda. Sama konfiguracja czytnika jest wręcz automatyczna - urządzenie podłączone za pomocą kabla USB do terminalu POS jest od razu gotowe do użycia. Odczytywanie kodów jest płynne - po zeskanowaniu danego produktu zostaje on błyskawicznie dodany do rachunku. Gdy wyjątkowo jakiś kod nie może zostać wyszukany bądź jest nieczytelny, system pozwala w łatwy sposób wyszukać produkt poprzez nazwę, kategorię, indywidualny kod lub cenę. Oprogramowanie jest zatem przygotowane na każdą ewentualność i w razie jakichkolwiek trudności - sprzedaż wcale nie jest przerywana.

Green dots
Quote mark

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat. Duis aute irure dolor in reprehenderit in voluptate velit esse cillum dolore eu fugiat nulla pariatur. Excepteur sint occaecat cupidatat non proident, sunt in culpa qui officia deserunt mollit anim id est laborum.

Via Moda
Via Moda

Płynne płatności na różne sposoby

System umożliwił skonfigurowanie wielu rodzajów płatności. Daje to klientom swobodę wyboru idealnego dla nich sposobu opłacenia zakupów. Dzięki integracji z terminalem płatniczym płatności kartą przyjmowane są błyskawicznie, co znacznie usprawnia obsługę klientów. Integracja eliminuje także konieczność ręcznego wprowadzania kwoty do zapłaty - jest ona automatycznie wyświetlana na terminalu, co pozwala uniknąć wielu niepotrzebnych pomyłek.

Modyfikacje asortymentu w czasie rzeczywistym

Właścicielka Via Moda bardzo docenia funkcję modyfikacji asortymentu i bieżącej aktualizacji wszystkich wprowadzanych zmian. Funkcja łatwej edycji opisów pozwala także w dowolnym momencie wprowadzać wszystkie najważniejsze dane na temat produktów, takie jak np. pochodzenie materiału, co umożliwia sprawne udzielanie odpowiedzi przez pracowników na wszystkie pytania klientów. Modyfikacje można wprowadzić w łatwy, intuicyjny sposób, a wszystkie zmiany błyskawicznie pojawiają się w systemie sprzedażowym. Oprogramowanie pozwala także łatwo i sprawnie modyfikować cenniki, co jest to szczególnie przydatne w okresie wyprzedaży, gdy konieczne są zmiany cen dla wielu produktów. Co także ważne, asortyment i cenniki można edytować również z dala od sklepu - na dowolnym urządzeniu z dostępem do Internetu.

Stały dostęp do statystyk i analiz

Funkcja kontroli raportów okazała się bardzo przydatna dla Via Moda. Jak przyznaje właścicielka, firmie zależało na stałym wglądzie do wyników finansowych oraz ich bieżącej analizie. Dostępne w systemie raporty w łatwy sposób można przeglądać za pomocą dowolnego urządzenia z dostępem do Internetu. Właścicielka firmy może więc w każdym momencie skontrolować efektywność biznesu, będąc nawet z dala od sklepu. Dzięki takiemu rozwiązaniu Via Moda może sprawdzać, które produkty sprzedają się najlepiej, jakie są tendencje zakupowe wśród klientów oraz jak kształtują się zyski. Tak uzyskane statystyki pozwalają firmie na rzetelną analizę działalności oraz umożliwiają podejmowanie bardziej przemyślanych decyzji biznesowych. Obserwacja wyborów zakupowych konsumentów daje także możliwość lepszego, bardziej dopasowanego do preferencji klientów udzielania przez sprzedawców porad zakupowych, dostosowania oferowanego w sklepie asortymentu, a także planowania promocji.

Green dots

Podsumowanie

Wprowadzenie systemu GoPOS w sklepie Via Moda zapewniło wysoką efektywność biznesu już od samego początku jego działalności. Dzięki łatwej obsłudze oprogramowania pracownicy szybko przystąpili do pracy, bez konieczności przeprowadzania długich wdrożeń. Czytelność i intuicyjność pozwoliły na szybki proces sprzedaży. Integracja z czytnikiem umożliwiła płynną sprzedaż poprzez kody kreskowe. Wprowadzenie różnych metod płatności zapewniło większą wygodę dla klientów, a integracja z terminalem płatniczym zapobiegła błędom, które mogły pojawiać się podczas ręcznego wprowadzania kwoty. Możliwość edycji asortymentu i cenników pozwoliła z łatwością modyfikować informacje o produktach, a wszystkie zmiany błyskawicznie wyświetlają się w aplikacji sprzedażowej. Natomiast dzięki dostępowi do raportów, właścicielka Via Moda może przeprowadzać dokładne analizy prowadzonej sprzedaży.

Sprawne procesowanie każdego rodzaju płatności
Błyskawiczna sprzedaż poprzez kody kreskowe
Rozbudowane raporty i analizy

Jakie funkcje systemu pomogły Via Moda?

Poszczególne funkcje systemu usprawniły wiele procesów w Via Moda. Oto rozwiązania, które świetnie się sprawiły w sklepie detalicznym.

Yellow dots

Wypróbuj GoPOS przez 14 dni za darmo