Case Study

Pełne wsparcie dla rosnącego kompleksu gastronomicznego Montownia

Pełne wsparcie dla rosnącego kompleksu gastronomicznego Montownia
Pełne wsparcie dla rosnącego kompleksu gastronomicznego Montownia

Case Study

Pełne wsparcie dla rosnącego kompleksu gastronomicznego Montownia

Oszczędność czasu pracy właściciela
22h
Szybsza edycja menu
32%
Przyspieszenie obsługi klienta o
37%

Projekt:

Wsparcie procesów sprzedażowych w całym kompleksie gastronomicznym

Sektor:

Gastronomia

Lokalizacja:

Gdańsk, Polska

Produkt:

GoPOS, GoKDS, GoCRM

Wdrożenie:

PremNet

O foodhall Montownia

Montownia to kompleks gastronomiczny Trójmiasta, umiejscowiony w zabytkowej hali Stoczni Gdańskiej. Foodhall powstał w 2023 roku i obecnie zrzesza 17 restauracji oraz 3 bary. Ofertę Montowni tworzą punkty gastronomiczne o różnych profilach i smakach światach, w tym pierwszy w Polsce projekt śniadaniowo-restauracyjny Green Egg, restauracja z kuchnią indyjską Curry Leaves, sushi bar Sakana, kuchnia alpejska Melted, kuchnia meksykańska Banditos, asia fusion Silk&Spicy oraz wiele więcej.

Nowe oblicze całego kompleksu gastronomicznego nawiązuje do dawnej tradycji stoczniowej stołówki i domu kultury. We wnętrzu zostały zachowane i odrestaurowane także oryginalne elementy, w tym m.in. przedwojenne tory, bruk czy drzwi wejściowe. Montownia to także sztuka i to nie tylko ta kulinarna. We wnętrzu foodhallu można znaleźć instalację artystyczną Bloop, stworzoną specjalnie do tego miejsca przez trójmiejskiego artystę Marcina Zawickiego.

Olek

Szef kuchni

GoPOS to rewelacyjny system sprzedaży. Dzięki niemu zarządzanie naszym punktem stało się prostsze i bardziej efektywne. Intuicyjny interfejs pozwala szybko obsługiwać klientów, a kompleksowe funkcje umożliwiają nam skutecznie zarządzać naszym biznesem. Polecam wszystkim restauratorom!

Wyzwanie

System idealny do obsługi całych kompleksów gastronomicznych

Nowoczesny koncept gastronomiczny, stanowiący połączenie kilku niezależnych lokali pod jednym szyldem, poszukiwał narzędzia sprzedażowego, które wsparłoby poszczególne procesy w każdym z lokali i dało szansę na zastosowanie jednolitego rozwiązania we wszystkich punktach. Dodatkowo musiało ono zapewniać możliwość utworzenia dowolnej liczby lokalizacji, w przypadku powstawania kolejnych punktów.

Wszystkie lokale pod stałą kontrolą

Strefa gastronomiczna stanowi połączenie 23 lokali. Z tego względu dyrektorowi zależało na uzyskaniu dostępu do szczegółowych raportów i danych na temat obrotu każdego punktu sprzedaży, aby na bieżąco monitorować zyski i podejmować niezbędne działania. Dodatkową funkcjonalnością musiała być także możliwość tworzenia raportów grupowych pomiędzy lokalami.

Intuicyjny interfejs

Tak duży obiekt gastronomiczny wymaga zatrudnienia dużej liczby personelu, który - zwłaszcza w sezonie - często może się zmieniać. Poszukiwane narzędzie musiało zatem być proste w obsłudze i posiadać intuicyjny interfejs, z którym poradziłby sobie każdy pracownik, bez konieczności poświęcania czasu na długotrwałe wdrożenia.

Szybka sprzedaż i płatności

Foodhalle ze względu na swoją charakterystykę zawsze przyciągają rzesze klientów. Wzmożony ruch w Montowni - zwłaszcza w godzinach szczytu - sprawił, że poszukiwane narzędzie musiało także zapewniać szybką sprzedaż od momentu przyjęcia zamówienia, po odbiór płatności. Istotnym było, aby system posiadał integrację z terminalem płatniczym, co usprawniło ostatni etap przyjmowania zamówień i wyeliminowało konieczność ręcznego wprowadzania kwoty do terminala.

Stabilność działania

Montowni zależało także, by rozwiązanie sprzedażowe było stabilne i zapewniało płynność działania, w tym także offline w przypadku jakichkolwiek problemów z Internetem.

Modyfikacje i zmiany we wszystkich lokalizacjach

System sprzedażowy musiał gwarantować także możliwość wprowadzania szybkich zmian i dowolnego edytowania menu oraz cenników, np. w momencie braku niektórych surowców lub sezonowych modyfikacji.

Rozwiązania lojalnościowe

Dla Montowni ważnym rozwiązaniem był także system lojalnościowy, który pozwoliłby na efektywne zarządzanie relacjami z klientami, umożliwiając w szczególności tworzenie dowolnych zniżek.

Możliwość dowolnej rozbudowy

Wraz z rozwojem Montowni oraz w zależności od potrzeb poszczególnych punktów, poszukiwane rozwiązanie musiało gwarantować także możliwość dowolnej rozbudowy o moduły dodatkowe, zapewniające kolejne funkcjonalności.

Rozwiązanie

Widząc potrzeby foodhall Montownia, partner PremNet zdecydował się wdrożyć system GoPOS, doskonale przystosowany do pracy w większych kompleksach gastronomicznych.

Cała strefa gastronomiczna w jednym systemie

GoPOS okazał się elastycznym rozwiązaniem dla całego kompleksu gastronomicznego, gdzie konieczne jest efektywne zarządzanie wieloma punktami z jednego panelu. Dzięki możliwości dodawania poszczególnych lokalizacji, oprogramowanie umożliwiło wdrożenie jednakowego systemu we wszystkich punktach. System zapewnia także możliwość dodawania kolejnych, w przypadku powstawania następnych punktów gastronomicznych.

Łatwość zarządzania

System umożliwił dostęp do kompleksowych raportów na temat sprzedaży z wszystkich punktów. Dzięki nim właściciel może kontrolować oraz na bieżąco analizować, które kategorie cieszą się największą popularnością, które z pozycji sprzedają się najczęściej, czy i jakie metody płatności wybierają klienci. Co ważne, dyrektor może generować teraz raporty grupowe i porównawcze pomiędzy poszczególnymi punktami - dzięki temu wie dokładnie, który z nich przynosi największy zysk.

Poszczególne dane generowane są w kilka sekund, na bieżąco i dostępne od razu po zalogowaniu, z dowolnego urządzenia i miejsca na świecie. To duże ułatwienie, które pozwala na stałą kontrolę całego kompleksu także poza nim.

System prosty w obsłudze dla każdego pracownika

Intuicyjne oprogramowanie skróciło czas potrzebny na wdrożenia nowych pracowników. Łatwość użytkowania oraz możliwość prowadzenia sprzedaży poprzez graficzny podgląd menu, zapewnia natychmiastowe przystąpienie do pracy, bez konieczności szkoleń z obsługi systemu. Docenia to personel, jak i managerowie, którzy nie muszą poświęcać dodatkowych godzin na wdrożenia.

Błyskawiczny proces sprzedaży

Nowo otwarty foodhall od początku przyciąga ogrom klientów. System GoPOS zapewnił szybką sprzedaż we wszystkich punktach na terenie całego kompleksu. Zamówienia przyjmowane są w kilku kliknięciach, a dzięki integracji z terminalem płatniczym także ostatni etap procesu obsługi został znacznie usprawniony. Dzięki niej kwota za zamówienia jest automatycznie przekazywana na urządzenie. W ten sposób pracownik nie musi wprowadzać jej ręcznie, co znacznie skraca czas i eliminuje ryzyko wszelkich pomyłek, które zawsze mogły się pojawić przy tradycyjnej obsłudze.

Działa w każdych warunkach

Oprogramowanie pozwoliło prowadzić stałą, nieprzerwaną sprzedaż, bez względu na liczbę gości, duży ruch, czy ewentualne chwilowe awarie Internetu. Dzięki temu działalność każdego z punktów nie spowalnia się, a klienci mogą stale liczyć na sprawną i bezawaryjną obsługę.

Szybkie zmiany w menu i cennikach

Docenianą funkcjonalnością systemu jest także możliwość wprowadzania dowolnych modyfikacji w menu. W ten sposób właściciel oraz managerowie mogą dowolnie edytować pozycje oraz cenniki. Szczególnie przydaje się to w przypadku wyczerpania się niektórych surowców czy sezonowych zmian. Teraz wszystkie modyfikacje pojawiają się od razu w aplikacji sprzedażowej, a personel posiada zawsze aktualne informacje.

Dobór pozostałych modułów dodatkowych

Wybór systemu GoPOS dał także szansę na dowolną rozbudowę oprogramowania o kolejne moduły - wraz z rozwojem całego kompleksu i w zależności od indywidualnych potrzeb każdego z punktów. W jednym z lokali gastronomicznych został wykorzystany system GoKDS zapewniający sprawną komunikację pomiędzy salą, a kuchnią. Dzięki niemu przyjęte zamówienia od razu trafiają na kuchnię, gdzie kucharze na specjalnych ekranach mogą łatwo oznaczać kolorami poszczególne etapy ich przygotowania, a następnie przesyłać tę informację do kelnera. W ten sposób proces obsługi skaraca się, dane na temat zamówień są zawsze bezbłędne i precyzyjne.

Nowoczesne narzędzia lojalnościowe - przywileje dla pracowników i klientów

Dzięki programowi lojalnościowemu GoCRM Montownia może teraz tworzyć dowolne zniżki i przyznawać je pracownikom. Dodatkowo kompleks korzysta także z opcji kart przedpłaconych dla imprez zorganizowanych. Te rozwiązania nie tylko budują więź z klientami, ale także przyczyniają się do zwiększenia lojalności oraz generowania dodatkowych przychodów dla Montowni.

Wyniki

Wprowadzenie systemu GoPOS do foodhall Montownia przyniosło pozytywne wyniki: zapewniło sprawne zarządzanie całym kompleksem i zautomatyzowało działania w obiekcie, eliminując konieczność wykonywania ich w sposób tradycyjny - ręcznie. Dzięki GoPOS właściciel zyskał dostęp do szczegółowych raportów sprzedażowych z każdego z punktów - w jednym miejscu. Poszczególne analizy generowane są teraz krócej o 4 godziny, w porównaniu do ich manualnego przygotowywania. Dane przechowywane są teraz w bezpiecznej chmurze i są zawsze bieżące.

Po wprowadzeniu systemu właściciel zaoszczędził także do 22h miesięcznie na analizie wszelkich zestawień i porównań pomiędzy lokalami. Ponadto system sprzedażowy GoPOS, dzięki swojej prostocie i intuicyjności, skrócił także o 6 godzin czas potrzebny na wdrożenia nowych pracowników, w porównaniu do innych rozwiązań sprzedażowych dostępnych na rynku.

Szybsze generowanie szczegółowych analiz o
4h
Oszczędność czasu pracy właściciela o
22h
Mniej czasu potrzebnego na wdrożenia o
6h

System przyspieszył procesy sprzedażowe oraz obsługę w poszczególnych lokalach o średnio 37%. Oprogramowanie GoPOS zapewniło stabilność działania i stałą pracę bez zakłóceń.

Prosta obsługa systemu i jego intuicyjność ułatwiła działanie personelowi - w rezultacie pracownicy nabijają zamówienia już nawet w 3 kliknięciach. Usprawnieniu uległ ponadto proces płatności, a integracja z terminalem wyeliminowała konieczność ręcznego wprowadzaniu kwoty do urządzenia. Oprogramowanie zapewnia zatem nie tylko szybką, ale również bezbłędną obsługę klientów i pozwala ograniczyć ewentualne pomyłki.

Po wprowadzeniu oprogramowania pracownicy modyfikują menu i cenniki o 32% szybciej, a wszystkie dane są przesyłane od razu do aplikacji sprzedażowej. Dzięki temu mają pogląd zawsze bieżących danych.

Za sprawne przesyłanie danych odpowiada również system GoKDS, ułatwiający komunikację między salą a kuchnią, która byłaby znacznie utrudniona w przypadku tradycyjnej formy - tj. osobistym przekazywaniu informacji o zamówieniach, przykładowo na karteczkach. Teraz pracownicy przekazują je za pomocą jednego kliknięcia i precyzyjnie oznaczają etap jego przygotowania. Dzięki takiemu automatycznemu przesyłaniu informacji, zamówienie jest dostarczane o 21% szybciej do odpowiedniego klienta. Wszystko to przekłada się na większe zadowolenie gości z wizyty w kompleksie.

Przyspieszenie obsługi o
37%
Szybsza edycja menu i cenników o
32%
Redukcja błędów o
58%

Przekonaj się, jak wiele GoPOS może zrobić dla Ciebie!

Porozmawiajmy bez zobowiązań! Wypełnij formularz, a my skontaktujemy się z Tobą i przedstawimy sprawdzone narzędzia sprzedażowe!

Wypełniając niniejszy formularz wyrażają Państwo zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez GoPOS Sp. z o.o., ul. Rakowicka 43a, 31-510 Kraków, w celu związanym z przygotowaniem oferty.

Jakie funkcje systemu pomogły strefie gastronomicznej?

Poszczególne funkcjonalności oprogramowania usprawniły wiele działań w Montowni. Oto rozwiązania, które doskonale odnalazły się w kompleksie.

Yellow dots

Wypróbuj GoPOS przez 14 dni za darmo