Projekt:
Przyspieszenie obsługi i poprawa komunikacji w lokalu
Sektor:
Gastronomia
Lokalizacja:
Małe Ciche, Poronin, Polska
Produkt:
Gospoda u Olejorzy znajduje się na Polanie Zgorzelisko, na szczycie stacji narciarskiej Małe Ciche. Jest to jeden z najpiękniejszych punktów widokowych na całą panoramę od Tatr Wysokich po Tatry Zachodnie.
Stacja narciarska Małe Ciche to działająca od 2006 roku, jedna z najnowocześniejszych konstrukcji tego typu w Polsce. Każdej zimy przyciąga rzesze narciarzy, dla których gospoda to najlepsze miejsce na ciepły i pyszny obiad.
Gospoda u Olejorzy mieści się w klasycznym góralskim drewnianym budynku nowocześnie wyposażonym gastronomicznie. Wnętrze w stylu góralskim, przyjazna atmosfera, miła i profesjonalna obsługa dba o to, aby czas spędzony w lokalu pozostawiał klientom najlepsze wspomnienia.
Lokal oferuje gorące posiłki oraz przekąski i desery. Bogato wyposażony barek spełnia oczekiwania nawet najbardziej wymagających klientów.
Gospoda u Olejorzy to miejsce na szczycie stacji narciarskiej Małe Ciche wraz z najpiękniejszymi punktami widokowymi na całą panoramę Tatr. Z tego powodu, szczególnie w szczycie sezonu, z roku na rok powiększa się nasza liczba gości. Wiemy jednak, że ciepłe, domowe posiłki wraz z miłą atmosferą to nie wszystko. W dzisiejszych czasach otwartość na nowe technologie to podstawa udanego biznesu. Szybsza sprzedaż, wydajniejsza obsługa kelnerska, stały dostęp do analiz i raportów to te aspekty, które pozwalają nam - przedsiębiorcom - jeszcze sprawniej obsługiwać klientów. Chcemy wyjść naprzeciw potrzebom zarówno gości, jak i pracowników, tworząc doskonały punkt gastronomiczny, który stawia na technologię, tym samym zachowując niezmienny, góralski klimat.
Otwierając restaurację, Gospoda u Olejorzy korzystała ze standardowego systemu sprzedażowego, który ograniczał dostęp do wielu funkcjonalności. Bez nowoczesnego oprogramowania, lokal nie miał możliwości raportowania i zarządzania biznesem, a także charakteryzował go ograniczony podgląd rzeczywisty do wszystkich danych - w tym sprzedażowych - mniejsza kontrola pracowników oraz spowolniony przebieg rozliczeń. Poprzedni system nie posiadał także możliwości rozbudowy o dodatkowe moduły oraz dostępu do bieżących aktualizacji. Utrudniało to rozwój lokalu i ograniczało dostęp do zaawansowanej analityki biznesu.
Aby usprawnić działanie lokalu, należało znaleźć sposób na zautomatyzowanie wszystkich działań przy użyciu jednego systemu. Szukano wsparcia dla managerów i właścicieli, którzy mogliby kontrolować biznes nawet z dala od niego, co z poprzednim systemem POS było niemożliwe. Należało wprowadzić rozwiązanie, które dałoby zdalny dostęp do wszystkich informacji przechowywanych w bezpiecznej chmurze, umożliwiłoby tworzenie dowolnych raportów oraz zestawień sprzedażowych, a tym samym usprawniło zarządzanie lokalem we wszystkich bieżących aspektach.
Czas pandemii był ciężkim okresem dla branży gastronomicznej. Gospoda u Olejorzy poszukiwała rozwiązania, dzięki któremu mogłaby dotrzeć do klientów mimo obowiązujących obostrzeń. Poszukiwano narzędzi, które pozwoliłyby na przejście z tradycyjnej sprzedaży i obsługi klientów, na obsługę bezkontaktową i realizację zamówień na wynos.
Dodatkowo ważnym było, aby wprowadzone rozwiązanie zmieniło także sposób przyjmowania i opisywania zamówień. Takie narzędzie powinno ułatwić ich odbiór i realizację w kuchni, poprzez przydzielanie zamówieniom numerków. Kuchnia powinna wiedzieć jaki numer wydaje na wydawkę, a wydawka z kolei łatwo lokalizować po numerze określonego klienta.
Z powodu wzmożonego ruchu, kiedy sytuacja po pandemii wróciła do normy, poszukiwano rozwiązania, które usprawniłoby zarówno przyjmowanie zamówień, jak i przepływ informacji między kelnerami oraz salą a kuchnią. Wyzwaniem okazał się dotychczasowy, czasochłonny system pracy kelnerów. Byli oni zobowiązani do każdorazowego i ręcznego wprowadzania danych do POS, a następnie przekazywania zamówień na kuchnię. Ten proces mocno spowalniał obsługę - wydłużając czas realizacji poszczególnych zamówień oraz narażając personel na wiele niepotrzebnych błędów.
Lokalowi zależało również, aby zapewnić gościom możliwość spokojnego przeglądania całego menu bezpośrednio na ich smartfonach, co pozwoliłoby zapewnić wygodę, na którą liczy dzisiejszy konsument.
Ważne było także, aby móc zarządzać kartą dań elastyczniej. Lokal potrzebował zarówno możliwości otrzymywania wszystkich zmian na bieżąco, jak i dowolnej konfiguracji menu. Pomogłoby to nie tylko usprawnić wprowadzanie nowości, ale także zaoszczędzić na drukowaniu nowych kart w wersji papierowej.
Ze względu na lokalizację, Gospoda u Olejorzy miała utrudnioną możliwość szybkiego uzupełniania stanów magazynowych. W związku z tym lokal potrzebował narzędzia, które usprawniłoby gospodarowanie towarem i magazynem.
Szukano rozwiązania, które pozwoliłoby zarządzać nim kompleksowo - od bieżącej kontroli stanów magazynowych, po odpowiednie planowanie zakupów najpotrzebniejszego towaru z wyprzedzeniem. Dodatkowo, poszukiwane rozwiązanie powinno także wspomagać proces wyliczania FoodCost, czyli kosztów produkcji towaru i nakładania marży oraz ułatwiać kontrolowanie wydatków poprzez dostęp do raportów i analiz, dotyczących zużycia poszczególnych surowców.
Biorąc pod uwagę powyższe wyzwania, zdecydowaliśmy się wprowadzić innowacyjne narzędzia, które skutecznie odpowiedziały na potrzeby Gospody u Olejorzy.
Inwestycja w GoPOS sprawiła, że Gospoda u Olejorzy zyskała wiele wspierających biznes funkcjonalności. Wprowadzone rozwiązania ułatwiły zarządzanie lokalem. Obecnie dzięki systemowi, właściciele wraz z osobami zarządzającymi generują analizy i raporty z dowolnie wybranego okresu i stale monitorują sprzedaż w restauracji, co przyspiesza rozliczenia oraz decyzje zakupowe. Managerowie kontrolują także łatwiej swoich pracowników. Na bieżąco mają podgląd kto z personelu aktualnie pracuje, a także kiedy osoby meldują i wymeldowują się z pracy. Właściciele w pełni zarządzają punktem gastronomicznym nawet z dala od niego, wykorzystując jedynie dostęp do Internetu oraz dowolne urządzenie osobiste.
Dodatkowo oprogramowanie sprzedażowe ulepszyło cały proces obsługi zamówień, a czas wprowadzania ich do systemu znacznie się skrócił i może odbywać się już w zaledwie 3 krokach. Dzięki temu kelner - Runner jest w stanie jeszcze szybciej przejść do obsługi klientów i błyskawicznie dostarczać zamówione przez gości napoje, bezpośrednio do ich stolików. Wprowadza to korzyść zarówno dla lokalu, poprzez zwiększenie obrotu na rachunku, gdyż klienci mogą zamówić więcej, jak i korzyść dla klienta przez zwiększenie ich zadowolenia z powodu szybkiego przystąpienia do realizacji złożonego zamówienia.
System GoPOS wpłynął również na porządek pracy personelu, przydzielając kelnerów do obsługi wybranych stolików, dzięki czemu każdy z nich może zapewnić najwyższą jakość swoich usług oraz rzetelniej zorganizować czas pracy. Obsługa systemu GoPOS nie wymaga także długotrwałych wdrożeń, jest prosta i intuicyjna, a nowi pracownicy mogą rozpocząć z nim pracę błyskawicznie.
Aby przetrwać pandemiczny okres, Gospoda zdecydowała się na GoOrder, czyli własną platformę obsługującą zamówienia, w pełni zintegrowaną z systemem GoPOS. Pozwoliła ona utrzymać sprzedaż w czasie pandemii, a obecnie jest dodatkowym wsparciem obsługi zamówień. GoOrder zautomatyzował przepływ informacji, umożliwając ich odbiór w jednym miejscu, bezpośrednio na ekranie POS.
Klienci Gospody u Olejorzy mogą w prosty sposób złożyć zamówienie bezpośrednio przez dedykowany sklep online - przy użyciu dowolnego urządzenia z dostępem do sieci. Pozwala to na wygodne i bezkontaktowe zamówienia ulubionych pozycji z menu.
Gdy zlikwidowano restrykcje związane z pandemią, a restauracja wróciła do obsługi na miejscu, Gospoda u Olejorzy zdecydowała się zrezygnować z papierowych wersji swojej karty dań i zastąpić ją elektroniczną. Wprowadzono E-menu - innowacyjne kody QR umieszczone na stolikach, które po zeskanowaniu pozwalają na wygodne przeglądanie karty dań lokalu bezpośrednio z poziomu smartfonów klientów.
System pokazuje pełne menu gospody wraz z dodatkami do poszczególnych pozycji, co motywuje gości do składania większych zamówień. Wirtualne menu umożliwia wprowadzanie szybkich modyfikacji w karcie oraz spersonalizowanie jej pod względem wyglądu, poprzez umieszczenie zdjęć i opisów poszczególnych dań, a także przypisywanie ich do odpowiednich kategorii. Dzięki temu, menu lokalu stało się jeszcze bardziej przejrzyste. E-menu pozwoliło także na oszczędność, bo Gospoda nie musi martwić się o każdorazowe drukowanie karty dań w wersji papierowej.
GoOrder wraz z E-menu to idealne rozwiązanie dla naszej restauracji. Na początku wsparło nasz lokal w czasie pandemii, co pozwoliło na szybkie przejście na sprzedaż samoobsługową, a obecnie w dalszym ciągu ułatwia obsługę klienta. Przechodząc z klasycznych kart dań ze stolików na E-menu, nie spodziewaliśmy się, że aż tak usprawni to działanie lokalu i przede wszystkim pozytywnie przyjmie się wśród klientów. To ogromne ułatwienie i co ważne - przyspieszenie realizacji zamówień.
Rozwiązaniem wpływającym na jakość pracy oraz krótszą obsługę okazali się Mobilni Kelnerzy. Gospoda u Olejorzy poza głównym stanowiskiem POS, posiada również 4 stanowiska Mobilnych Kelnerów. Dodatkowo, stacjonarny POS, jak i wszystkie tablety kelnerskie posiadają integrację z systemem płatności eService. Zapewnia to szybką obsługę wszelkich płatności, usprawnia proces realizacji transakcji oraz eliminuje pomyłki w rachunkach.
Pracownicy zostali wyposażeni w tablety z systemem sprzedażowym GoPOS, co pozwoliło wykluczyć konieczność przyjmowania zamówień w sposób tradycyjny - na karteczkach. Oprogramowanie umożliwiło proste i wygodne odbieranie ich bezpośrednio przy stolikach klientów oraz w zaledwie kilku kliknięciach przekazywanie na kuchnię. Dzięki temu, kelnerzy nie muszą biegać do stacjonarnego stanowiska POS oraz za każdym razem wprowadzać informacji o zamówieniu do systemu. Mobilny Kelner skrócił proces przyjmowania zamówień do jednego kroku, czyli wprowadzenia danych na tablecie. Rozwiązanie to działa również w drugą stronę, wysyłając automatycznie informacje o statusie przygotowanego dania na tablet kelnera. Dzięki temu komunikacja z kuchnią jest jeszcze bardziej usprawniona.
Wprowadzone narzędzie sprawiło, że personel może obsługiwać większą liczbę konsumentów - w krótszym czasie, co skutkuje większą rotacją stolików w restauracji, a finalnie wzrostem sprzedaży.
System magazynowy GoStock usprawnił kontrolowanie stanów magazynowych i niwelowanie wszelkich braków na czas. Dzięki otrzymywaniu powiadomień o produktach, które się nie sprzedają, zarządzanie surowcami odbywa się teraz precyzyjnie, a lokal - nawet przez swoją lokalizację - jest w stanie zapewnić odpowiednią ilość towaru z wyprzedzeniem.
W dodatku Gospoda u Olejorzy ma teraz stały dostęp do analiz oraz szczegółowych raportów zakupów i dostaw - z dowolnego urządzenia z dostępem do Internetu. Nadzoruje swoje magazyny na bieżąco i z łatwością wylicza FoodCost. Wszystko to wspiera podejmowanie decyzji zakupowych. GoStock przyczynił się również do większej oszczędności, bo zmniejszył stopień występowania sytuacji, w których lokal dysponował przeterminowanym lub nieprzynoszącym zysku towarem.
Przejście ze standardowego POS na abonamentowy system GoPOS mocno usprawniło dotychczasowe działanie lokalu. Dzięki raportom dotyczącym pracy personelu - manager rozlicza pracowników szybciej, zaoszczędzając miesięcznie do 10h. System generuje także w kilka sekund analizy z niezbędnymi informacjami w formie zestawień i wykresów, co pozwoliło na skrócenie czasu niezbędnego na przygotowywanie takich danych o 42%. Możliwość zarządzania lokalem z poziomu komputera lub dowolnego urządzenia osobistego pozwala teraz na zdalną kontrolę firmy, pracowników i zrealizowanych transakcji - z każdego wybranego miejsca. Wszystkie dane, jak te dotyczące sprzedaży poszczególnych dań czy najczęściej wybieranych metod płatności, generowane są automatycznie i przechowywane w bezpiecznej chmurze. Integracja z terminalem usprawniła przyjmowanie oraz rozliczanie płatności. Wprowadzone rozwiązanie ograniczyło błędy wynikające z ręcznego wprowadzania kwoty na terminal o 35%.
Wybór GoOrder pozwolił lokalowi na utrzymanie sprzedaży w czasie pandemii, co umożliwiło bezproblemowe przejście przez trudny czas największych restrykcji. Mimo końca pandemii, GoOrder w dalszym ciągu wspiera lokal. Rozwiązanie to wraz z E-menu regularnie przyczynia się do wysokiej sprzedaży, z powodu usprawnienia realizacji zamówień.
Narzędzie umozliwia właścicielom wprowadzanie szybkich modyfikacji w karcie, a umieszczone na stolikach nowoczesne kody QR łatwo przenoszą gości do wirtualnej karty dań. Elektroniczne menu znacznie poprawiło także wyniki sprzedażowe restauracji. System sugeruje możliwe dodatki do różnych dań z oferty, co pozwala na zwiększenie wartości rachunków o 38%, a także wzrost przychodu lokalu o 48%.
Mobilny Kelner przyspieszył czas obsługi gości o 32%. Średni czas oczekiwania klientów na zamówione dania zmniejszył się o 8 minut, a na otrzymanie rachunku o 3 minuty. Przełożyło się to na szybszą rotację stolików, nawet o 28%. Wprowadzone rozwiązania skutecznie usprawniły pracę i obsługę kelnerską. Teraz kelnerzy mogą jeszcze szybciej obsługiwać gości i osiągać większą ilość zamówień, w krótszym czasie. Takie zmiany pozytywnie wpłynęły na zadowolenie konsumenckie, a także częstotliwość wizyt w Gospodzie u Olejorzy.
Dzięki GoStock lokal precyzyjniej zarządza stanami magazynowymi i lepiej planuje przyszłe zakupy. Powiadomienia o produktach, które się nie sprzedają, pozwalają na oszczędność przez ograniczenie wydatków na wybrane surowce, a zakup tych, które są najczęściej wykorzystywane. Gospoda u Olejorzy może teraz regularnie zapewniać odpowiednią ilość towaru, i to z wyprzedzeniem. Taka kontrola stanów magazynowych pozwoliła na niwelowanie wszelkich braków na czas nawet o 20%. Dzięki GoStock, w restauracji nie zdarzają się przypadki przeterminowanych lub nieopłacalnych produktów. To z kolei przyczyniło się do wzrostu oszczędności o 14%.
Tworząc nasz system zwracamy uwagę przede wszystkim na to, aby dostarczał gościom nie tylko kompleksowych rozwiązań, ale takich, które dobrane są bezpośrednio do ich indywidualnych wymagań. Każdy lokal jest inny, a jego wyzwania różnią się w zależności od potrzeb. W Gospodzie u Olejorzy udało nam się przyspieszyć obsługę klientów, ułatwić pracę personelu i zwiększyć wzrost wartości zamówień. Rozwiązania wzbogaciliśmy o system magazynowy, który skutecznie usprawnia kontrolę magazynu i pozwala na większą oszczędność w Gospodzie.
Porozmawiajmy bez zobowiązań! Wypełnij formularz, a my skontaktujemy się z Tobą i przedstawimy sprawdzone narzędzia sprzedażowe!
Poszczególne funkcjonalności oprogramowania usprawniły wiele działań w Gospodzie u Olejorzy. Oto rozwiązania, które doskonale odnalazły się w lokalu.