Case Study

Międzymiastowa przyspiesza obsługę o 54% dzięki Mobilnym Kelnerom

Międzymiastowa przyspiesza obsługę o 54% dzięki Mobilnym Kelnerom
Międzymiastowa przyspiesza obsługę o 54% dzięki Mobilnym Kelnerom

Case Study

Międzymiastowa przyspiesza obsługę o 54% dzięki Mobilnym Kelnerom

Przyspieszenie obsługi klienta o
54%
Wzrost sprzedaży o
37%
Zaoszczędzone godziny pracy
24h

Projekt:

Przyspieszenie obsługi i poprawa komunikacji w lokalu

Sektor:

Gastronomia

Lokalizacja:

Kraków, Polska

O restauracji Międzymiastowa

Restauracja Międzymiastowa powstała w 2016 roku. Początkowo znajdowała się na terenie dawnych Dolnych Młynów - miejsca zrzeszającego krakowskie restauracje, bary oraz kluby muzyczne. Mimo dużej konkurencji w pierwotnej lokalizacji restauracji, ta szybko zaczęła cieszyć się coraz większą renomą i zbudował silną pozycję na rynku gastronomicznym.

Od lipca 2021 roku lokal mieści się na Rynku Głównym 34 w Krakowie. Nowe miejsce usytuowane między starym, a nowym miastem przyciąga klientów atrakcyjną lokalizacją, a także autorskimi pomysłami, jak np. cyklicznie powracający w okresie letnim klub plenerowy na dziedzińcu Pałacu Spiskiego.

Oferta restauracji inspirowana jest kuchnią, smakami i zwyczajami miast od Berlina, Sztokholmu, Barcelony oraz Tel Avivu, aż po miejsca bardzo odległe jak LA, Mexico City, Nowy Jork czy Tokio. Co więcej, Międzymiastowa to nie tylko restauracja, ale również koktajl bar, przez co - jak sama mówi - woli określać się miejscem spotkań.

Quote mark

Ideą powstania Międzymiastowej było międzykontynentalne połączenie kuchni. Nasz lokal łączy najbardziej charakterystyczne smaki, ale też lokalną społeczność, co potwierdza niesłabnące zainteresowanie i stale powiększająca się liczba gości. Wierzymy, że za sukcesem danego miejsca stoi nie tylko niepowtarzalna oferta, ale i otwartość na nowe technologie oraz stała potrzeba udoskonalania dotychczasowych działań. Tylko w ten sposób jesteśmy w stanie zadowolić nawet najbardziej wymagającego klienta i tworzyć miejsce, które zwróci uwagę każdego.

Emil Hołubiczko
Właściciel, Międzymiastowa

Wyzwanie

Obsługa gości

Na terenie Międzymiastowej za obsługę gości odpowiedzialnych jest (na jednej zmianie) 6-8 kelnerów, którzy obsługują blisko 30 stolików. Pracownicy do dyspozycji posiadają 2 stacjonarne stanowiska POS oraz 2 dodatkowe, umieszczone na barze, co w przypadku umiarkowanego ruchu w zupełności wystarcza. Wyzwaniem okazują się godziny szczytu, podczas których taka ilość często jest zdecydowanie za mała. Aby utrzymać wysoki poziom oraz jakość obsługi, poszukiwanym było rozwiązanie, które skutecznie zlikwidowałoby problem tworzących się kolejek przed stanowiskiem POS, przez które czas obsługi często niepotrzebnie się wydłużał.

Podczas największego ruchu w lokalu liczy się także komfort i wygoda pracy personelu. Aby zwiększyć jego wydajność poszukiwano rozwiązań, które pomogłyby skrócić czas obsługi i ułatwić ją pracownikom. Lokal chciał całkowicie wyeliminować obowiązek przyjmowania zamówień na karteczkach, co wiązało się z koniecznością ich każdorazowego i ręcznego wprowadzania do POS, a następnie - samodzielnego przekazania na kuchnię. Ten długi i czasochłonny proces spowalniał obsługę i wydłużał czas realizacji poszczególnych zamówień. Co więcej, aby zapewnić lepszą organizację i zwiększyć komfort pracy, manager lokalu chciał wdrożyć rozwiązanie, z którym pracownicy zostaliby przypisywani do obsługi konkretnych stolików.

Wdrożenia nowych pracowników

Problematyczną kwestią była także obsługa klientów przez nowych pracowników. W związku z częstą rotacją personelu w branży gastronomicznej, także kadra w restauracji Międzymiastowa musiała liczyć się z dynamicznymi zmianami. Wdrożenie nowego pracownika oraz dogłębne zapoznanie się z kartą dań wymagało czasu i nie pozwalało obsługiwać klientów w odpowiedni sposób. Manager lokalu poszukiwał rozwiązań, które byłyby na tyle intuicyjne, by nawet nowy zespół był w stanie prowadzić sprzedaż już od pierwszego dnia pracy.

Komunikacja pomiędzy salą a kuchnią

Przyjmowanie zamówień w sposób tradycyjny - na karteczkach - nie było w pełni komfortowe także dla kucharzy. Zdarzało się, że zamówione w ten sposób pozycje nie zawierały dokładnych wytycznych, jak np. wszelkie dodatki lub zamienione składniki, a pracownicy - przy wzmożonej ilości zamówień - rozpoczynali ich realizację w nieprecyzyjnej kolejności. Dodatkowo ciągłe sprawdzanie gotowości dania do wydania przez kelnera, wydłużało cały proces obsługi i niepotrzebnie obniżało wydajność personelu.

Angażowanie klientów

Spośród innych rozwiązań poszukiwano jeszcze narzędzi, które pomogłyby rozwijać relacje na linii restauracja - konsument. Dążono do poprawy doświadczeń klientów i wdrożenia takich funkcjonalności, które zachęciłyby ich do ponownych i większych zakupów w lokalu.

Zarządzanie restauracją

Usprawnień dla swoich obowiązków poszukiwał także manager. Jego pracę wydłużało comiesięczne sporządzanie rozliczeń personelu i przygotowywanie szczegółowych raportów na temat pracy poszczególnych pracowników. Brak precyzyjnych danych o momencie rozpoczęcia czy zakończenia pracy oraz samodzielne podliczanie wszystkich przepracowanych godzin pochłaniały zbyt wiele czasu, który należało zredukować. Kłopotliwe okazywały się także rozliczenia tych członków zespołu, którzy pracowali na kilku stanowiskach, z różną stawką.

Rozwiązanie

Biorąc pod uwagę powyższe wyzwania zdecydowaliśmy się wprowadzić uniwersalne i spersonalizowane rozwiązania, które pomogły rozwiązać wszystkie problemy naszego klienta.

System sprzedażowy GoPOS

Oprogramowanie GoPOS usprawniło cały proces obsługi zamówień. Dzięki niemu pracownicy mogą przyjmować je już nawet w 3 kliknięciach, co skutecznie skróciło czas, jaki dotychczas potrzebowali podczas wprowadzenia zamówień przy stanowisku POS.

Proste i intuicyjne w obsłudze oprogramowanie znacząco skróciło także czas potrzebny na wdrożenie nowych pracowników i zapewniło utrzymanie wysokiej jakości i sprawnej pracy całego lokalu. Proces szkoleń stał się znacznie szybszy i bezproblemowy, a nowy personel szczegółowe informacje dotyczące wszystkich serwowanych w lokalu pozycji, może znaleźć w jednym miejscu z poziomu aplikacji.

System pomógł także managerowi lokalu: umożliwił efektywniejsze zarządzanie i pełną kontrolę punktu, nawet z dala od niego. Rozliczenia pracowników, które szczególnie pochłaniały zbyt wiele godzin, stały się błyskawiczne, za sprawą przechowywania niezbędnych danych, takich jak czas pracy, moment jej rozpoczęcia i zakończenia czy informacji o stawce przypisanej do konkretnego stanowiska - w jednym miejscu.

Mobilni kelnerzy

Szczególnie pożądanym rozwiązaniem okazali się Mobilni Kelnerzy, którzy - zgodnie z oczekiwaniami lokalu - skutecznie skrócili czas obsługi klientów, a dodatkowo poprawili jakość pracy całego personelu. Pracownicy zostali wyposażeni w tablety z oprogramowaniem sprzedażowym GoPOS, co wyeliminował dotychczasową konieczność przyjmowania zamówień na karteczkach. System pozwolił na wygodne odbieranie ich bezpośrednio przy stolikach gości, a następnie - w kilku kliknięciach - automatyczne przekazywanie na kuchnię, bez konieczność ciągłego biegania do stanowiska POS i każdorazowego wprowadzania danych o poszczególnych zamówieniach do systemu. Dzięki temu trzyetapowy proces przyjęcia i obsługi zamówienia skrócił się do jednej czynności - wprowadzenia danych na tablecie. Po przygotowania dania, informacja o statusie zostaje automatycznie przesłana i pojawia się również na tablecie kelnera.

Pracownicy są dzięki temu w stanie obsłużyć większą ilość gości w krótszym czasie, co wpływa bezpośrednio na szybszą rotacją stolików, a w praktyce oznacza większą sprzedaż dla lokalu. Ponadto zostali oni przydzieleni do obsługi konkretnych stolików, co pozwoliło utrzymać porządek w ich pracy i zapewnić najwyższą obsługę, odwiedzającym lokal gościom.

Urządzenia mobilne wraz z systemem sprzedażowym ułatwiły samą obsługę gości. Dzięki nim kelnerzy mogą pokazywać konsumentom, w jaki sposób wygląda zamówiona przez niego potrawa, a sam pracownik może zaoferować najlepiej pasujące dodatki, przypisane jako “sugerowane”. W rezultacie nawet nowi kelnerzy, bez znajomości całej karty menu, mogą prowadzić sugestywną sprzedaż.

Quote mark

Mobilni Kelnerzy to rozwiązanie stworzone dla naszego lokalu. Obsługa na tabletach znacznie ułatwiła pracę naszemu personelowi, który w zaledwie kilku kliknięciach może przyjąć całe zamówienie i od razu przesłać je na kuchnię. Jest ogromną wygodą także dla nowych pracowników, bo aplikacja jest prosta i intuicyjna w obsłudze. System pomógł też usprawnić pracę managera, który dzięki przeróżnym raportom może teraz porównywać i zarządzać lokalem w dowolnej chwili i miejscu. Dostęp do wszystkich danych znacznie skrócił czas, jaki wcześniej potrzebowałam, by przygotować wszystkie zestawienia. Teraz, gdy oprogramowanie robi to za mnie, mogę skupić się na pozostałych czynnościach.

Beata Puciłowska
Manager, Międzymiastowa

System GoKDS

Wprowadzony w kuchni system GoKDS znacznie ułatwił pracę kucharzy i zredukował wiele błędów, z którymi wcześniej mierzyli się pracownicy, odbierając poszczególne zamówienia na karteczkach. Na kuchnię trafiają teraz dokładne wytyczne wszystkich zamówionych pozycji, dzięki czemu personel nie gubi się w zbyt dużej ilości chaotycznych danych, czy kolejności wydawania dań. Kucharze mają przed sobą ekran, na którym jednym kliknięciem zmieniają statusy zamówień: zaznaczają ich przyjęcie, realizację oraz gotowość do odbioru. Wgląd do informacji o poszczególnych etapach otrzymuje także kelner, dzięki czemu nie musi on dłużej biegać i sprawdzać, czy danie jest już przygotowane.

Programy lojalnościowe GoClient

Wprowadzone programy lojalnościowe pozwoliły pracownikom nabijać wybrane promocje i spersonalizowane rabaty poprzez karty lojalnościowe, czy vouchery. Dzięki temu lokal może tworzyć dowolne zniżki i generować akcje promocyjne - całkowicie dostosowane do własnych potrzeb. Manager może też swobodnie decydować jakie produkty, czy kategorie mają one obejmować lub w jakie dni i godziny obowiązywać.

Green dots

Wyniki

Dzięki połączeniu Mobilnego Kelnera z systemem KDS, czas obsługi gości skrócił się o 54%, gdzie za 68% tego wyniku odpowiada szybkość obsługi klienta przez kelnera wraz z natychmiastowym przesłaniem zamówienia do kuchni. Warto dodać, że średni czas oczekiwania gości na posiłek skrócił się o 9 minut, a na otrzymanie rachunku o 5 min. Wszystko to przekłada się na szybszą rotację stolików, nawet o 22%. Wprowadzone funkcjonalności wyeliminowały problem gromadzących się kolejek przed stanowiskiem POS i znacząco usprawniły pracę kelnerów. Dzięki temu są oni w stanie szybciej obsługiwać klientów, a co za tym idzie - realizować jeszcze więcej zamówień w krótszym czasie. Wszystko to złożyło się także na wzrost zadowolenia gości, którzy wybrane pozycje mogą podglądnąć na ekranie tabletu, zanim zdecydują się złożyć finalne zamówienie. Opcja wyświetlania wszystkich pozycji sugerowanych znacznie zwiększyła wartość zamówień, a kelnerom ułatwiła zadanie proponowania dodatków do różnych zamówień. Poprawie uległa także komunikacją między salą a kuchnią. Od teraz pracownicy przesyłają informację o nowym, bądź gotowym do odbioru zamówieniu jednym kliknięciem, dzięki czemu jeszcze szybciej trafia ono do danego klienta.

Wzrost szybkości obsługi o
54%
Szybsze wydawanie posiłku o
9min
Szybsza rotacja stolików
22%

Poprzez automatyczne generowanie precyzyjnych raportów w celu analizy sprzedaży, manager zaoszczędził średnio 24h pracy. Automatyczne rozliczanie czasu pracy całego zespołu przyniosło oszczędność rzędu 48h, a monitorowanie spóźnień przeniosło się na zaoszczędzeniu średnio 10h pracy pracownika.

Oszczędność godzin na tworzeniu raportów
24h
Oszczędność godzin na rozliczaniu pracowników
48h
Więcej godzin pracy pracownika
10h
Green dots
Quote mark

Tworząc nasze oprogramowanie staramy się, aby klientom dostarczało ono kompleksowych rozwiązań, a przy tym dobranych do ich indywidualnych potrzeb. W końcu każdy lokal jest inny, a jego wyzwania różnią się w zależności od wielu aspektów. W Międzymiastowej zadbaliśmy, aby system skutecznie usprawnił i przyspieszył obsługę gości, a także ułatwił pracę kelnerów. Rozwiązania wzbogaciliśmy o programy lojalnościowe, które dodatkowo uatrakcyjniają niepowtarzalną ofertę restauracji.

Grzegorz Kożuchowski
Dyrektor generalny, GoPOS

Przekonaj się, jak wiele GoPOS może zrobić dla Ciebie!

Porozmawiajmy bez zobowiązań! Wypełnij formularz, a my skontaktujemy się z Tobą i przedstawimy sprawdzone narzędzia sprzedażowe!

W celu weryfikacji wpisz numer: 6742

Wysłanie danych jest równoznaczne ze zgodą na kontakt. Informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych można znaleźć w naszej Polityce Prywatności.

Jakie funkcje systemu pomogły restauracji?

Poszczególne funkcjonalności oprogramowania usprawniły wiele działań w Międzymiastowej. Oto rozwiązania, które doskonale odnalazły się w lokalu.

Yellow dots

Wypróbuj GoPOS przez 14 dni za darmo