Home / Studium przypadku Międzymiastowa

Case Study

Międzymiastowa przyspiesza obsługę o 54% dzięki Mobilnym Kelnerom

Międzymiastowa przyspiesza obsługę o 54% dzięki Mobilnym Kelnerom
Międzymiastowa przyspiesza obsługę o 54% dzięki Mobilnym Kelnerom

Case Study

Międzymiastowa przyspiesza obsługę o 54% dzięki Mobilnym Kelnerom

Przyspieszenie obsługi klienta o
54%
Wzrost sprzedaży o
37%
Zaoszczędzone godziny pracy
24h

Projekt:

Przyspieszenie obsługi i poprawa komunikacji w lokalu

Sektor:

Gastronomia

Lokalizacja:

Kraków, Polska

Produkt:

GoPOS, Mobilny Kelner, GoKDS, GoClient

O restauracji Międzymiastowa

Restauracja Międzymiastowa powstała w 2016 roku. Początkowo znajdowała się na terenie dawnych Dolnych Młynów - miejsca zrzeszającego krakowskie restauracje, bary oraz kluby muzyczne. Mimo dużej konkurencji w pierwotnej lokalizacji restauracji, ta szybko zaczęła cieszyć się coraz większą renomą i zbudował silną pozycję na rynku gastronomicznym.

Od lipca 2021 roku lokal mieści się na Rynku Głównym 34 w Krakowie. Nowe miejsce usytuowane między starym, a nowym miastem przyciąga klientów atrakcyjną lokalizacją, a także autorskimi pomysłami, jak np. cyklicznie powracający w okresie letnim klub plenerowy na dziedzińcu Pałacu Spiskiego.

Oferta restauracji inspirowana jest kuchnią, smakami i zwyczajami miast od Berlina, Sztokholmu, Barcelony oraz Tel Avivu, aż po miejsca bardzo odległe jak LA, Mexico City, Nowy Jork czy Tokio. Co więcej, Międzymiastowa to nie tylko restauracja, ale również koktajl bar, przez co - jak sama mówi - woli określać się miejscem spotkań.

Green dots
Quote mark

Chcieliśmy stworzyć miejsce, które w jednym mieście łączyłoby smaki charakterystyczne dla wielu zakątków świata. Międzymiastowa to międzykontynentalne połączenie kuchni i zwyczajów, które zestawiamy w najlepszych kombinacjach. Poza tym staliśmy się lokalem, który doskonale łączy nie tylko różne smaki, ale i ludzi oraz lokalną społeczność. Jesteśmy miejscem stworzonym dla spotkań, długich rozmów i niekończących się drinków.

Jacek Gawryluk
Właściciel, Międzymiastowa

Wyzwanie

W każdym lokalu gastronomicznym szczególną rolę odgrywa obsługa kelnerska. To właśnie ten personel ma bezpośredni kontakt z klientami, stąd zawsze musi być na najwyższym poziomie. Na jakość obsługi składa się jeszcze jedno - musi być ona sprawna i bezbłędna, by konsumenci mogli opuścić lokal w pełni usatysfakcjonowani. Na terenie Międzymiastowej za obsługę gości odpowiedzialnych jest (na jednej zmianie) 6-8 kelnerów, którzy obsługują blisko 30 stolików. Pracownicy do dyspozycji posiadają 2 stacjonarne stanowiska POS oraz 2 dodatkowe, umieszczone na barze, co w przypadku umiarkowanego ruchu w zupełności wystarcza. Wyzwaniem okazują się godziny szczytu, podczas których taka ilość często jest zdecydowanie za mała. Aby utrzymać wysoki poziom oraz jakość obsługi, poszukiwanym było rozwiązanie, które skutecznie rozwiązałoby problem tworzących się kolejek przed stanowiskiem POS oraz przyspieszało obsługę kelnerską.

Podczas największego ruchu w lokalu liczy się także komfort i wygoda pracy personelu. Aby zwiększyć jego wydajność poszukiwano także rozwiązań, które pomogłyby skrócić czas obsługi i ułatwić ją pracownikom, eliminując m.in. obowiązek każdorazowego wprowadzania wszystkich danych do systemu lub przekazywania ich na kuchnię.

Ponadto dla każdej gastronomii szczególnie ważne jest dbanie i nieustanne rozwijanie relacji na linii restauracja - konsument. W Międzymiastowej istotne okazało się wdrożenie rozwiązań, które pomogłyby poprawić ogólne doświadczenia klienta i wpłynąć na jego satysfakcję, dzięki sprawnej i bezbłędnej obsłudze w lokalu.

Rozwiązanie

Biorąc pod uwagę powyższe wyzwania zdecydowaliśmy się wprowadzić uniwersalne i spersonalizowane rozwiązania, które pomogły rozwiązać wszystkie problemy naszego klienta.

System sprzedażowy GoPOS

Nasze oprogramowanie usprawniło trzy główne obszary działań lokalu: obsługę, komunikację i zarządzanie. Teraz, gdy cały proces przyjmowania zamówień zamyka się już nawet w 3 kliknięciach, ich realizacja staje się wręcz błyskawiczna. Pracownicy komunikują się ze sobą niezawodnie, a najważniejsze informacje - jak te o szczegółach zamówień, czy gotowych daniach - przesyła za nich system. Wszystko to pomogło także zwiększyć wydajność całego personelu.

Ponadto system znacząco ułatwił pracę managerowi lokalu: umożliwił efektywniejsze zarządzanie, generowanie wszystkich zmian w czasie rzeczywistym, w tym z dowolnego urządzenia osobistego, a także wgląd do bieżących analiz na temat sprzedaży, czy pracy personelu. Skróceniu uległ także czas potrzebny na rozliczenia pracowników, które dotychczas pochłaniały zbyt wiele godzin.

Mobilni kelnerzy

Szczególnie pożądanym rozwiązaniem okazali się Mobilni Kelnerzy, którzy skutecznie skrócili czas obsługi klientów, a dodatkowo - poprawili jakość pracy całego personelu. Pracownicy zostali wyposażeni w tablety z oprogramowaniem sprzedażowym GoPOS. Dzięki nim wszystkie zamówienia mogą przyjmować bezpośrednio przy stolikach gości, a następnie - w kilku kliknięciach - automatycznie przekazywać je na kuchnię, bez konieczność ciągłego biegania do stanowia POS i każdorazowego wprowadzania danych do systemu. Kiedy danie jest gotowe, informacja o jego statusie zostaje automatycznie przesłana i pojawia się na tablecie kelnera. Wszystko to pozwala obsłużyć większą ilość gości w krótszym czasie, co wpływa bezpośrednio na szybszą rotacją stolików, a w praktyce oznacza większą sprzedaż. Rozwiązanie wyeliminowało także wszelkie ryzyko błędów, które zawsze mogą się zdarzyć, gdy ruch w lokalu jest wzmożony, a pracownicy mają mnóstwo klientów do obsłużenia.

Dodatkowo poprzez urządzenie mobilne jesteśmy w stanie pokazać konsumentowi, w jaki sposób wygląda zamówiona przez niego potrawa, a sam pracownik może zaoferować najlepiej pasujące dodatki, przypisane jako “sugerowane”. W rezultacie nawet nowi kelnerzy mogą prowadzić sugestywną sprzedaż bez znajomości całej karty menu. Pośród innych funkcjonalności znajduje się również możliwość przypisywania zamówień do konkretnych gości, ustalanie kolejności serwowania dań, a także integracja z terminalem płatniczym oraz dowolne łączenie i dzielenie rachunków. Dzięki temu gości mogą opłacić zamówienie zgodnie z ich preferencjami, co jeszcze bardziej podnosi jakość oferowanych usług oraz wpływa na ich zadowolenie.

Graficzny podgląd sal i stolików ułatwia pracę kelnerom w momencie przyjmowania rezerwacji. Ponadto pracownicy zostają precyzyjnie przydzieleni do obsługi konkretnych stolików, co pozwala utrzymać porządek w ich pracy. Na sprzedaż nie wpływa nawet chwilowa awaria Internetu, bo system umożliwia jej dalsze prowadzenie nawet w trybie offline.

Green dots
Quote mark

Mobilni Kelnerzy to rozwiązanie stworzone dla naszego lokalu. Obsługa na tabletach znacznie ułatwiła pracę naszemu personelowi, który w zaledwie kilku kliknięciach może przyjąć całe zamówienie i od razu przesłać je na kuchnię. Jest ogromną wygodą także dla nowych pracowników, bo aplikacja jest prosta i intuicyjna w obsłudze. System pomógł też usprawnić pracę managera, który dzięki przeróżnym raportom może teraz porównywać i zarządzać lokalem w dowolnej chwili i miejscu. Dostęp do wszystkich danych znacznie skrócił czas, jaki wcześniej potrzebowałam, by przygotować wszystkie zestawienia. Teraz, gdy oprogramowanie robi to za mnie, mogę skupić się na pozostałych czynnościach.

Marlena
Manager, Międzymiastowa

System GoKDS

Wprowadzony w kuchni system GoKDS znacznie ułatwił pracę kucharzy i zredukował wiele błędów, z którymi wcześniej mierzyli się pracownicy. Na kuchnię trafiają teraz dokładne wytyczne wszystkich zamówionych pozycji, dzięki czemu personel nie gubi się w zbyt dużej ilości danych, czy kolejności ich wydawania. Kucharze mają przed sobą ekran, na którym jednym kliknięciem zmieniają statusy zamówień: zaznaczają ich przyjęcie, realizację oraz gotowość do odbioru. Wgląd do informacji o poszczególnych etapach otrzymuje także kelner, który nie musi dłużej biegać i sprawdzać, czy danie jest już przygotowane.

Programy lojalnościowe

Wprowadzone programy lojalnościowe pozwoliły pracownikom nabijać wybrane promocje i spersonalizowane rabaty poprzez karty lojalnościowe, czy vouchery. Dzięki temu lokal może tworzyć dowolne zniżki i generować swoje własne akcje promocyjne. Co więcej, może też wygodnie decydować, jakie produkty, czy kategorie mają one obejmować lub w jakie dni i godziny obowiązywać.

Green dots

Wyniki

Dzięki połączeniu Mobilnego Kelnera z systemem KDS, czas obsługi gości skrócił się o 54%, gdzie za 68% tego wyniku odpowiada szybkość obsługi klienta przez kelnera wraz z natychmiastowym przesłaniem zamówienia do kuchni. Warto dodać, że średni czas oczekiwania gości na posiłek skrócił się o 9 minut, a na otrzymanie rachunku o 5 min. Wszystko to przekłada się na szybszą rotację stolików, nawet o 22%. Wprowadzone funkcjonalności wyeliminowały problem gromadzących się kolejek przed stanowiskiem POS i znacząco usprawniły pracę kelnerów. Dzięki temu są oni w stanie szybciej obsługiwać klientów, a co za tym idzie - realizować jeszcze więcej zamówień w krótszym czasie. Wszystko to złożyło się także na wzrost zadowolenia gości, którzy wybrane pozycje mogą podglądnąć na ekranie tabletu, zanim zdecydują się złożyć finalne zamówienie. Opcja wyświetlania wszystkich pozycji sugerowanych znacznie zwiększyła wartość zamówień, a kelnerom ułatwiła zadanie proponowania dodatków do różnych zamówień. Poprawie uległa także komunikacją między salą a kuchnią. Od teraz pracownicy przesyłają informację o nowym, bądź gotowym do odbioru zamówieniu jednym kliknięciem, dzięki czemu jeszcze szybciej trafia ono do danego klienta.

Wzrost szybkości obsługi o
54%
Szybsze wydawanie posiłku o
9min
Szybsza rotacja stolików
22%

Poprzez automatyczne generowanie precyzyjnych raportów w celu analizy sprzedaży, manager zaoszczędził średnio 24h pracy. Automatyczne rozliczanie czasu pracy całego zespołu przyniosło oszczędność rzędu 48h, a monitorowanie spóźnień przeniosło się na zaoszczędzeniu średnio 10h pracy pracownika.

Oszczędność godzin na tworzeniu raportów
24h
Oszczędność godzin na rozliczaniu pracowników
48h
Więcej godzin pracy pracownika
10h
Green dots
Quote mark

Tworząc nasze oprogramowanie staramy się, aby klientom dostarczało ono kompleksowych rozwiązań, a przy tym dobranych do ich indywidualnych potrzeb. W końcu każdy lokal jest inny, a jego wyzwania różnią się w zależności od wielu aspektów. W Międzymiastowej zadbaliśmy, aby system skutecznie usprawnił i przyspieszył obsługę gości, a także ułatwił pracę kelnerów. Rozwiązania wzbogaciliśmy o programy lojalnościowe, które dodatkowo uatrakcyjniają niepowtarzalną ofertę restauracji.

Grzegorz Kożuchowski
Generalny dyrektor, GoPOS

Jakie funkcje systemu pomogły restauracji?

Poszczególne funkcjonalności oprogramowania usprawniły wiele działań w Międzymiastowej. Oto rozwiązania, które doskonale odnalazły się w lokalu.

Yellow dots

Wypróbuj GoPOS przez 14 dni za darmo