Wróć

Jak poprawić funkcjonowanie obiektów hotelowych?

Hotele, ze względu na swoją specyfikę, muszą ciągle usprawniać swoje usługi i działania. Dziś systemy informatyczne są wręcz niezbędne do zapewnienia prawidłowego funkcjonowania obiektu – ułatwiają codzienną obsługę gości i zarządzanie wieloma procesami. Jeszcze większy potencjał można osiągnąć, jeśli kilka systemów będzie ze sobą współpracować. W tym pomagają integracje. Tego, jak działają oraz jakie korzyści wnoszą, dowiesz się z artykułu. 

Integracja – co to takiego?

Dobrze funkcjonujący obiekt hotelowy powinien być wyposażony w specjalistyczny system, umożliwiający jego kompleksowe zarządzanie oraz oprogramowanie gastronomiczne, wspomagające działanie hotelowej restauracji czy baru. Integracja, czyli połączenie tego typu narzędzi to wzrost przydatnych funkcjonalności, które pozwalają wyróżnić się na rynku i jeszcze wydajniej zarządzać wszystkimi procesami zachodzącymi w hotelu. 

Takie rozwiązanie jest zastosowane przy połączeniu dwóch systemów: NFHotel oraz GoPOS.

Integracja NFHotel z GoPOS umożliwia dopisanie rachunku z restauracji (lub baru) do rezerwacji. Płatność na koniec pobytu to popularne i lubiane przez Gości rozwiązanie. Jak to wyglądało dawniej? Gość podpisywał rachunek z restauracji i wpisywał numer pokoju. Na koniec dnia wszystkie rachunki obsługa zanosiła do recepcji. Tam recepcjonista ręcznie dodawał kwoty do rezerwacji lub podpinał rachunki do karty meldunkowej. Takie rozwiązanie może i sprawdzało się w małych obiektach, ale rodziło wiele dodatkowej pracy. Na szczęście dzisiaj jest NFHotel. Wystarczy, że kelner jako formę płatności wybierze NFHotel. I już! System dopisze rachunek z restauracji do rezerwacji gościa, a ten wygodnie rozliczy wszystkie obciążenia przy wymeldowaniu” – tłumaczy firma Nfhotel. 

Dodatkowo instalacja integracji jest właściwie błyskawiczna. “Wdrożenie zajmuje dosłownie kilka chwil. W panelu GoPOS instalujesz integrację z systemem hotelowym NFHotel. Podajesz ID obiektu, klucz dostępu i to wszystko! Systemy są połączone. Przy zamykaniu rachunku w barze czy restauracji wystarczy wybrać NFHotel jako sposób płatności. Rachunki będą widoczne w oknie rezerwacji w zakładce 'Finanse’ i tam będzie można je rozliczyć w dowolnym momencie” – dodają producenci programu.

A jakie jeszcze zalety daje to rozwiązanie?

Rozliczaj gości w kilku kliknięciach!

Integracja nie ogranicza się jedynie do zarządzania rezerwacjami. Dzięki niej możliwa jest właściwe pełna obsługa gości od momentu rezerwacji, aż do opuszczenia przez nich Twojego obiektu. Połączenie systemów pozwala automatycznie obciążać klientów za zakupy w restauracji. Dodatkowo wszystkie rachunki przechowywane są w jednym miejscu, dzięki czemu rozliczanie przy wymeldowaniu staje się błyskawiczne i niezwykle proste. Jeszcze inną opcją jest także możliwość ustawienia dowolnych limitów wydatków gościa oraz stała kontrola wszystkich dokonanych przez niego zakupów. 

Zwiększ wydajność pracy swoich recepcjonistów

W branży hotelarskiej często słyszy się, że recepcja to tak naprawdę serce każdego hotelu. Jej działanie musi być sprawne i profesjonalne, by każdy gość mógł być usatysfakcjonowany wizytą w obiekcie. Integracja pomaga także poprawić jej funkcjonowanie oraz odciążyć pracowników od wielu żmudnych działań, które w dzisiejszych czasach łatwo zautomatyzować. Dzięki niej możesz swobodnie zarządzać wszystkim rezerwacjami bezpośrednio z jednego panelu oraz zyskać wgląd do niezbędnych raportów i analiz z każdego miejsca i urządzenia osobistego. Dodatkowo bezpieczne przechowywanie wszystkich danych w jednym miejscu gwarantuje porządek i minimalizuje ryzyko wielu błędów.

Efektywniejsza praca personelu przekłada się na możliwość zoptymalizowania jego liczby, co pozwoli Ci zaoszczędzić na kosztach pracowniczych. Dzięki nowoczesnym narzędziom recepcjoniści będą sprawniej obsługiwać wszystkich gości, a zyskany czas mogą wykorzystać na realizację pozostałych zadań. 

Zamawiaj prosto do pokoju z Roomservice!

Integracja umożliwia ponadto usługę Roomservice. To funkcja, która pozwala na pełną obsługę usług gastronomicznych i automatyczne przypisywanie zamówień z restauracji na konto hotelowego gościa. W ten sposób realizacja zamówień staje się szybsza – klient błyskawicznie składa je za pomocą nowoczesnych QR code. Jak działa takie rozwiązanie? W pokojach możesz umieścić specjalnie wygenerowany kod, który po zeskanowaniu smartfonem da gościom dostęp do wirtualnej karty dań. Po wygodnym złożeniu zamówienia to automatycznie trafi do kuchni w restauracji, co znacznie przyspieszy czas jego realizacji. Inną zaletą jest także dostęp do wielu metod płatności, w tym w różnych walutach. Co więcej klienci mogą opłacić je później, np. podczas wymeldowania, dzięki opcji przenoszenia obciążeń od razu na rezerwację. 

Hotele to miejsca, w których potrzeby gości stawia się na pierwszym miejscu. Kluczem do sukcesu każdego z nich jest stała poprawa jakości świadczonych usług, w czym dziś  pomagają rozwiązania technologiczne i integracje. Jeśli chcesz wypróbować oba systemy w swoim obiekcie – zgłoś się do nas! Napisz poprzez czat lub zadzwoń +48 790 295 124, a pomożemy dobrać rozwiązanie najlepsze dla Twojego hotelu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *