Wróć

Restauratorze, tych błędów popełniać nie możesz!

Prowadzisz biznes gastronomiczny? Na każdym etapie własnej działalności istnieje ryzyko błędów, które mogą sprawiać, że goście nie będą zadowoleni z wizyty u Ciebie. Jak tego uniknąć? Sprawdź, jakich 5 błędów nie możesz popełnić, jeśli chcesz, by klienci wracali do lokalu częściej, a do tego zwiększali Twoje zarobki. 

1. Brak odpowiedniej komunikacji w lokalu 

Komunikacja w każdej gastronomii ma podwójne znaczenie – usprawnia pracę całej kadry i wpływa na satysfakcję klientów. Jeśli pracownicy nie mają do dyspozycji odpowiednich narzędzi, realizacja zamówień znacznie się opóźnia. Wpływa na to także sposób, w jaki obsługa je przyjmuje. Lokale, w których kelner korzysta z kartki i długopisu, a na nich skrupulatnie zapisuje życzenia klientów, by następnie przekazać je na kuchnię, coraz częściej zdane są na porażkę. Taki sposób znacznie wydłuża cały proces i generuje wiele niepotrzebnych błędów. Na szczęście dziś istnieje wiele rozwiązań, które wspomagają obsługę i skutecznie usprawniają komunikację na linii kelner-kucharz. Najlepiej sprawdzą się do tego systemy KDS. Dzięki nim wszystkie napływające zamówienia automatycznie trafią do kuchni, gdzie pracownicy jednym kliknięciem mogą zmienić ich status, w zależności od etapu przygotowania. Gdy posiłek będzie już gotowy, taka informacja od razu zostanie przekazana do kelnera, który jeszcze szybciej może zająć się jego wydaniem. 

2. Kadra bez kwalifikacji i szkoleń

Drugi z częstych błędów to brak odpowiedniego personelu pracowniczego. Kelner, barista czy barman to jedni z najważniejszych pracowników, którzy w znaczącym stopniu wpływają na zadowolenie i opinię klienta. Chyba nikt nie chciałby wrócić do lokalu, w którym został obsłużony nieumiejętnie i w nieprzyjemnej atmosferze. Inna kwestia to także doskonała znajomość menu, która pomaga w sytuacjach, gdy konsument chce, aby doradzono mu wyboru konkretnego dania. Warto zatem wyposażyć lokal w narzędzia, które ułatwią pracę naszej obsłudze. Najlepiej sprawdzą się do tego Mobilni Kelnerzy, dzięki którym personel zyskuje wgląd do wszystkich serwowanych dań z poziomu tabletu i może wygodnie przyjmować zamówienia za jego pośrednictwem. Ponadto narzędzie jest na tyle proste w obsłudze, że nawet nowi pracownicy nie będą tracić czasu na zbyt długie wdrożenia. 

3. Brak sugerowania dodatków 

Niestety to również często się zdarza. Kelnerzy zapominają o sprzedaży sugerowanej, bo z reguły nie wiedzą co najlepiej zarekomendować. Być może wydaje Ci się to małym problemem, ale ten błąd wpływa także na Twoje zarobki – wiedziałeś, że skutecznie zaproponowane dodatki mogą zwiększyć wartość rachunku nawet o 30%? Jeśli będziesz korzystać z rozwiązań mobilnych, Twoi pracownicy otrzymaj wgląd do pełnej listy extra składników, najlepiej pasujących do danej pozycji. W ten sposób łatwo zarekomendują je klientom i błyskawicznie dodadzą do zamówienia.   

4. Nieaktualne menu 

Nie tylko nieaktualne, ale też niedbałe, nieczytelne i pełne błędów. Menu generuje sprzedaż, więc musi być zachęcające. Oczywiście możesz zadbać o nie w wersji tradycyjnej, ale w przypadku papierowej karty dań dochodzi jeszcze kwestia jej modyfikacji lub sezonowych zmian. Na ich wprowadzenie potrzeba czasu i… pieniędzy, jeśli weźmiemy pod uwagę pracę grafika czy drukarni. Poza tym w takim menu nigdy nie będziemy mieć pewności, że będzie w pełni aktualne. Informowanie klienta o brakach poszczególnych składników nie należy do najłatwiejszych zadań i może mieć wpływ na jego decyzje zakupowe. Aby oszczędzić sobie tych wszystkich problemów warto postawić na elektroniczną kartę dań i dowolnie ją modyfikować, generując wszystkie zmiany automatycznie.

5. Nieregularny lub spóźniony marketing

Jeśli chcesz by klienci odwiedzili Cię ponownie, nie możesz im dać o sobie zapomnieć. Pyszne dania i znakomita obsługa to jedno, ale zostaje jeszcze Twoja działalność online. Musisz zadbać o swój wizerunek w sieci i odpowiednio koordynować działania marketingowe. Regularnie prowadź swoje profile w social mediach i pokazuj w nich wszystkie aktualności Twojego lokalu. Ważne działanie to także przeprowadzanie regularnych kampanii reklamowych i promocyjnych. Jeśli sprzedajesz online lub przyjmujesz zamówienia telefonicznie, możesz wykorzystać do tego dane pozostawione przez konsumentów. Mail lub numer telefon to doskonały sposób, by poinformować ich o nowościach lub zniżkach w lokalu. Tego typu działania także napędzają sprzedaż, więc muszą być systematyczne i przemyślane, by faktycznie przyniosły pożądane rezultaty. 

Własny biznes to masa wyzwań. Przy jego prowadzeniu nie sposób nie popełniać błędów, ale zamiast tracić czasu na te powszechne, lepiej od razu im zapobiegać. Wykorzystaj do tego systemy POS dla gastronomii, które wspomogą Twoje działania i codzienne obowiązki. Wśród nich znajdziesz oprogramowanie dla pizzerii, oprogramowanie dla Food Trucków, oprogramowanie dla restauracji, a nawet kompletny system sprzedażowy!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *