Wróć

Sprzedajesz na wynos? O tych aspektach nie możesz zapomnieć!

Decydując się na wdrożenie dostaw i sprzedaż online, jako restaurator musisz zadbać o wiele dodatkowych elementów. W końcu konkurencja także w sieci jest dziś spora, ale odpowiednio przygotowana oferta może łatwo i skutecznie wyróżnić Twój lokal. O co zadbać wdrażając dostawy? Jakich elementów nie można pominąć? Czytaj dalej i poznaj przydatne wskazówki dla wszystkich, działających na rynku delivery restauratorów. 

Zapewnij bezpieczne metody płatności online

Pierwszy ważny aspekt, o który musisz zadbać, decydując się wdrożyć zamówienia online to konfiguracja odpowiednich i zróżnicowanych metod płatności. W przypadku sprzedaży w sieci szczególnie przydatne będą cieszące się dużą popularnością, wszelkie rozwiązania mobilne. “Rynek delivery w gastronomii powinien zadbać o różnorodność, wygodę i jak najlepsze zautomatyzowanie oferowanych metod płatności. Wszystko po to, aby proces zakupowy był jak najmniej absorbujący dla klientów” – mówi Krystian Markiewicz – Regional Sales Director w firmie Blue Media

Jak zatem zapewnić odpowiednie metody płatności u siebie? Zakładając swój własny sklep online GoOrder będziesz mógł przyjmować je na wiele dostępnych sposobów, w tym poprzez BLIK, kartę płatniczą, vouchery, czy przelewy tradycyjne, a dzięki integracji z rozwiązaniami firmy Blue Media możesz być pewnym bezpieczeństwa wszystkich dokonywanych transakcji przez Twoich konsumentów.

Stwórz menu, które doskonale sprawdzi się w dowozie

Nie każde danie nadaje się do transportu. Wdrażając sprzedaż online musisz dobrze przenalizować swoją aktualną kartę dań i zmodyfikować ją tak, by oferowane pozycje mogły dotrzeć do Twoich konsumentów dokładnie w takiej formie, w jakiej podałbyś je na miejscu. Poza tym musisz zweryfikować także ich ceny i dostosować, by uwzględniały koszty dowozów czy odpowiednich opakowań, zapewniających utrzymanie odpowiedniej temperatury posiłku. Jakie powinno być menu dostosowane do dostaw? Na pewno krótsze i estetyczne – nic nie przyciąga klientów bardziej niż apetyczne zdjęcia sprzedawanych pozycji. Aby zachęcić gości do większych zamówień warto wdrażać także atrakcyjne i okazyjne promocje, jak na przykład pierwsza dostawa gratis czy 2 pizze w cenie jednej. Takie oferty zwracają uwagę konsumentów i mogą stać się łatwą szansą na większy zysk. 

Skonfiguruj odpowiednie strefy dostaw

Choć oferowanie dowozów do wielu dzielnic Twojego miasta może wydawać się kuszące pod względem większego zarobku, to jednak nie będzie możliwe. Wynika to z kwestii logistycznych. Po pierwsze, dostawy realizowane na drugi koniec miasta mogą trwać zbyt długo, przez co posiłek szybko wystygnie lub dotrze do klienta w nieodpowiedniej konsystencji. Drugi aspekt wiąże się ze zbyt wysokimi kosztami dowozów realizowanych w odległe dzielnice. Opłata za dostawę musi być adekwatna dla dystansu, jaki dzieli lokal od miejsca dostarczenia zamówienia. Jeśli nie wiesz skąd pochodzi największa część napływających zamówień, wykorzystując rozwiązania jak własny sklep online możesz łatwo sprawdzać raporty, dzięki którym przeanalizujesz interesujące Cię dane. W ten sposób dowiesz się, z jakich stref konsumenci zamawiają najchętniej, by następnie łatwo skonfigurować je w swoim własny sklepie internetowym. 

Przygotuj stronę dostosowaną do urządzeń mobilnych

Jeśli dokonując zamówień online Twoi klienci będą zmuszeni do ciągłego powiększania witryny, by sprawdzić dostępne pozycje lub dokonać płatności, możesz mieć pewność, że prędzej czy później zrezygnują z Twojej oferty – i to bez względu na to, jak pyszne dania sprzedajesz. Komfort użytkownika w sieci to dziś podstawa i tyczy się to także sklepów internetowych restauracji. Dlatego optymalizacja witryny pod kątem urządzeń mobilnych to kluczowe działanie, wprowadzając sprzedaż online. Taką wygodę z pewnością docenią Twoi konsumenci, którzy dzięki temu chętniej będą składać zamówienia za jej pośrednictwem. Zakładając swój własny sklep internetowy GoOrder możesz mieć pewność, że Twoja strona będzie w pełni przyjazna dla wszystkich urządzeń mobilnych.

Promuj się regularnie

Nie zapominaj także o ciągłej promocji swojej oferty online. Samodzielne wypromowanie lokalu w sieci to często czasochłonny i kosztowny proces, ale i niezwykle efektywne działanie. Dobrze zoptymalizowana i estetyczna strona, którą możesz promować w swoich kanałach online, może pomóc Ci przyciągnąć jeszcze większą ilość gości. Także na platformach pośredników możesz wypromować swój lokal, wykorzystując do tego dodatkowo płatne narzędzia promocyjne. Wybór właściwiej metody będzie zależeć od tego, gdzie sprzedajesz (w tym także od budżetu!), ale nie pomijaj tego działania, jeśli chcesz skutecznie zwiększać liczbę zamawiających konsumentów.

Niekiedy opłacalne będzie także skorzystanie z ofert firm, które na promocji znają się najlepiej. Na przykład rozpoczynając działania w social mediach dobrze poradzić się ekspertów, którzy doradzą jakie treści publikować i które z kanałów wybrać. W przypadku branży gastronomicznej nie pomijaj Instagrama i formatów video! Dawid Marcinak z firmy A7 reklama wizualna radzi: „odpowiednia strategia działań w tym kanale by była skuteczna, musi być oparta na formatach video. Według wyzowl.com 88% więcej czasu użytkownicy spędzają na stronach, gdzie jest ono obecne”.

Warto postawić także na posty promowane na Facebooku. Początkowo to działanie może wydawać się skomplikowane, dlatego tym bardziej warto zdecydować się na usługi firmy zewnętrznej. Możesz skorzystać na przykład z oferty AdsFox, która stworzy za Ciebie skuteczne i całkowicie mierzalne kampanie reklamowe.

Poznaj więcej przydatnych wskazówek, które pomogą Ci sprzedawać online

Jeśli sprzedajesz już w sieci lub wdrażasz to źródło u siebie, z pewnością widzisz, jak wiele aspektów wymaga dopracowania. Gubisz się w ilości danych i nie wiesz, jak odpowiednie wszystko zaplanować? Z pomocą przychodzi nasz darmowy poradnik, w którym kompleksowo przedstawiamy wszystko to, co dla rynku delivery liczy się najbardziej. Poznaj wszystkie dostępne narzędzia, sprawdź, co jeszcze jest ważne, gdy myślisz o wdrożeniu dowozów u siebie i poznaj wskazówki od największych specjalistów w branży, w tym od firmy Blue Media, A7 reklama wizualna i AdsFox. Bezpłatny poradnik możesz pobrać, klikając w baner poniżej. Nie zwlekaj i już teraz odbierz egzemplarz, który przyniesie Ci prawdziwą dawkę wiedzy.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *