Wróć
opisy dań

Jak pisać opisy dań, aby zwiększyć sprzedaż w swoim lokalu?

Tworzenie odpowiednich opisów pozycji w menu Twojej restauracji ma bezpośredni wpływ na wyniki sprzedaży. Jak układać opisy potraw, które przyciągną uwagę? Sprawdź w tym artykule!

Opisy dań – czym są i po co je robić?

Opisy pozycji w karcie dań to teksty przedstawiające wszystkie cechy dania. Powinny pomóc zdecydować potencjalnemu klientowi czy dana potrawa będzie odpowiednia dla niego. Karty dań często wzbogacane są zdjęciami, co ułatwia przedstawienie potrawy, jednak odpowiedni opis pozwoli ukazać najważniejsze cechy pozycji w Twoim menu nawet bez zdjęcia. Ponadto w przypadku kart dostępnych online, opisy zoptymalizowane pod kątem SEO skutecznie zwiększą ruch na Twojej stronie internetowej, co może się przełożyć na większe zyski w lokalu.

Jak napisać opis pozycji w menu?

Twórz dla swoich klientów

Zanim zaczniesz przygotowywać opis dania, wyobraź sobie przeciętnego klienta Twojej restauracji. Zastanów się, w jakim jest wieku, czym się zajmuje, a przede wszystkim – co go interesuje. Wyobrażenie takiej persony klienta pozwoli odpowiednio sformułować komunikat i przekazać w opisie dokładnie to, czego oczekuje Twój odbiorca.

Zwróć uwagę na dobór słownictwa

W opisach potraw ogromne znaczenie ma dobór słów. Czytając treść opisu, klienci powinni móc wyobrazić sobie wygląd, smak i zapach potrawy. Korzystaj więc z przymiotników opisujących wrażenia zmysłowe, aby jak najlepiej ukazać cechy dania. Pamiętaj jednak, aby zachować balans – zbyt duża ilość epitetów, przymiotników i porównań może zostać źle odebrana. Warto więc używać słownictwa dobrze opisującego potrawę, jednocześnie zachowując jasność i zwięzłość treści.

Dodaj opinie klientów

Jeżeli zbierasz opinie od klientów, możesz je zawrzeć w opisach potraw. Odbiorcy zawsze chętniej wybiorą to, co polecane i sprawdzone. W ten sposób wzbudzisz większe zaufanie. 

Podaj wszystkie najważniejsze informacje

Twórz przede wszystkim opisy rzetelne, zawierające pełen zestaw informacji na temat danej potrawy. Pozycje z krótkimi, mało treściwymi opisami często są pomijane przez klientów, gdyż nie są oni przekonani, że danie spełni ich oczekiwania. Podstawowe informacje, jakie powinien zawierać opis, to dokładny skład dania oraz oznaczenia dodatkowe, np. w przypadku potraw wegańskich czy pikantnych.

Zoptymalizuj opisy pod kątem wyszukiwarek internetowych

Opisy produktów w internetowej karcie dań warto dostosować pod SEO. Pozwoli to potencjalnym gościom dotrzeć do Twojej restauracji. Przykładowo, osoby wpisujące w wyszukiwarce frazę “najlepsze burgery w mieście” mogą trafić na dobrze zoptymalizowaną przez słowa kluczowe stronę lokalu z burgerami. W kwestii doboru najlepszych słów kluczowych, których możesz użyć nie tylko w opisach dań, ale na całej stronie internetowej, warto skonsultować się z agencją marketingową.

System, w którym z łatwością dodasz wyjątkowe opisy dań

Wybierając odpowiedni system sprzedażowy będziesz w stanie łatwo skonfigurować produkty i dodać do nich wszystkie niezbędne informacje, w tym odpowiednie opisy. W GoPOS zrobisz to w intuicyjny sposób! Opisy możesz dodać w dowolnym momencie – zarówno do już wprowadzonych pozycji jak i przy konfigurowaniu zupełnie nowych dań, a wszystkie zmiany będą aktualizowane na bieżąco. Do opisów warto dodać także apetyczne zdjęcia potraw, dzięki czemu dania jeszcze bardziej przyciągną uwagę klientów. Jeśli chcesz dowiedzieć się, jak robić atrakcyjne zdjęcia dań – przeczytaj nasz blog o fotografii kulinarnej. Dzięki tak przygotowanemu menu kelnerzy mogą łatwo informować klientów o tym, z czego składa się dana potrawa, a także prezentować zdjęcia gotowych dań, co z pewnością ułatwi gościom wybór najlepszej opcji dla siebie.

Sprawniejsza obsługa klienta i przyciągające uwagę opisy

Jeśli chcesz wprowadzić w swoim lokalu bezkontaktową obsługę – wybierz E-menu lub GoKiosk! Pozwól gościom przeglądać menu, zamawiać i opłacać zamówienia po zeskanowaniu kodu QR na smartfonie lub za pomocą samoobsługowych kiosków. W przypadku obu tych rozwiązań w wygodny sposób dodasz opisy wraz ze zdjęciami do wszystkich pozycji w menu. Dzięki nim klient nawet bez pomocy kelnera doskonale będzie wiedzieć, co zamówić!

menu na smartfonach

Opisy dań także w sklepie online

Jeśli oferujesz zamówienia z dostawą, stwórz swój własny sklep online, za pomocą którego klienci w wygodny sposób złożą i opłacą zamówienie. Do karty dań w sklepie online także w dowolnym momencie dodasz kategorie, opisy i zdjęcia potraw. Wszystkie wprowadzone zmiany błyskawicznie zostaną wyświetlone na stronie internetowej Twojego sklepu. Warto pamiętać, że opisy w sklepie online ułatwią klientom wybór najlepszego dla nich dania, co przełoży się na większe zadowolenie z usług, a w konsekwencji sprawi, że w przyszłości chętniej będą zamawiać w Twojej restauracji. Ponadto system pozwala na dostosowanie wyglądu strony internetowej sklepu do Twoich preferencji.

Wielu restauratorów nie przywiązuje dostatecznej uwagi do tworzenia opisów pozycji w swoim menu. Warto jednak poświęcić temu trochę czasu – przyciągające uwagę opisy mogą mieć realny wpływ na sprzedaż w Twoim lokalu. Z odpowiednimi narzędziami tworzenie opisów potraw będzie jeszcze łatwiejsze i skuteczniejsze! Jeśli jesteś zainteresowany takimi rozwiązaniami – skontaktuj się z nami.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *