GoPOS zmienia się dla Ciebie! Ciągle ulepszamy nasze produkty, aby korzystanie z aplikacji było dla Ciebie jeszcze przyjemniejsze i bardziej użyteczne!
Listę najnowszych zmian znajdziesz również w naszej bazie wiedzy Help, w sekcji Aktualizacje Aplikacji. W artykule blogowym przedstawimy natomiast szczegóły dotyczące kilku najistotniejszych zmian. Co nowego w GoPOS?
GoPOS
Historia cen
Od teraz w systemie będzie wyświetlana historia zmiany cen. Zgodnie z wymogami dyrektytwy Omnibus, widoczna będzie informacja o najniższej cenie w przeciągu 30 dni.
Masowe akcje na cenniku
W najnowszej aktualizacji zwiększono także możliwości edycji cenników. Od teraz dostępna jest funkcja „Grupowa edycja”, pozwalająca na masowe akcje na cennikach. Takie usprawnienie przyspieszy i ułatwi zarządzanie cennikami przede wszystkim seciom lokali. Więcej na temat konfiguracji oraz korzystania z cenników dowiesz się z tego artykułu.
Faktury – powiązane dokumenty, status „Zatwierdzony”, status „Nowa” domyślne grupowania
Dzięki nowej aktualizacji na liście faktur w aplikacji webowej dostępna jest dodatkowa kolumna – „Powiązane dokumenty”, rozszerzająca dane o fakturach. W kolumnie tej zobaczysz informacje o dokumentach związanych z daną fakturą, takich jak faktury zaliczkowe czy końcowe.
Dostępny jest także nowy status dla faktur – „Zatwierdzony”. Będzie on dodany do faktury, gdy faktura zostanie wysłana mailem lub gdy zostanie do niej wygenerowany PDF.
Został także dodany dodatkowy status do faktur. Gdy do danej faktury wprowadzisz modyfikacje, status „Zatwierdzona” zostanie zmieniony na „Nowa”.
Od teraz przy tworzeniu faktury domyślnym ustawieniem grupowania jest „Usługa gastronomiczna”.
Raporty POS – informacje o fakturach i kierowcach
Raporty POS w najnowszej aktualizacji zostały także rozszerzone o informacje o ilości i wartościach faktur wygenerowanych w ramach danego raportu.
W ramach aktualizacji w raportach POS pojawiły się informacje o kierowcach. Jeśli zatrudniasz w swoim lokalu kierowców i wprowadzisz ich do systemu jako pracowników, w podglądzie raportu POS oraz wygenerowanym do niego PDF zostaną przedstawione informacje o ilości i wartości zamówień dostarczonych przez danego kierowcę.
Dowiedz się więcej o tym, jak korzystać z raportów POS.
Raporty inteligentne i czasów pracy – porównanie zakresów dat, średnia wartość rachunku i dodatkowe grupowania
Aktualizacja wprowadziła także dodatkową funkcję do raportów inteligenetnych. Od teraz możesz porównać ze sobą dwa zakresy dat. Dzięki temu przeprowadzisz bardziej dokładne analizy efektywności swojego lokalu.
Od teraz możesz także sprawdzić średnią wartość rachunku. Taką opcję znajdziesz w aplikacji webowej – na Dashboard i w raportach.
W ramach aktualizacji rozbudowano także możliwości działań na raportach czasów pracy. Zostały wprowadzone dodatkowe grupowania poprzez: rok, miesiąc, dzień miesiąca.
Blokowanie nabicia zestawu
Od teraz zostanie zablokowana opcja sprzedaży zestawu, gdy jeden z produktów, zawartych w tym zestawie osiągnie minimalny stan magazynowy. Dzięki temu ograniczysz pomyłki podczas sprzedaży w przypadku, gdy któregoś z produktów będzie brakować.
Blokowanie produktu
Nowa aktualizacja wprowadziła także opcję blokowania produktu, a następnie przesyłania informacji o tym do sklepu GoOrder i aggregatorów.
Pole zdefiniowane „Źródło”
Dodane zostały domyślne pola zdefiniowane „Źródło”, które możesz wybrać podczas tworzenia zamówienia. Takim źródłem może być np. Pyszne.pl, Glovo czy Uber Eats.
Oznaczenie nieaktywnych grup modyfikatorów
Dzięki nowej aktualizacji, jeśli w swoim systemie będziesz mieć dezaktywowane grupy modyfikatorów – w widoku edycji zostaną one oznaczone szarym kolorem.
Korony czeskie w kursie walut
Nowa aktualizacja zapewnia także możliwość zamiany kolejnej waluty – koron czeskich na polskie złotówki w kursie walut. Taką zamianę możesz wybrać w aplikacji webowej.
Dodatkowy odstęp w szablonie wydruku
Pojawiła się także opcja dodania do szablonu wydruku – przykładowo dla kuchni – dodatkowego odstępu między wierszami. Takie ustawienie zapewni większą czytelność wydruku.
Informacja o company_id
Po przeprowadzeniu aktualizacji na ekranie logowania w prawym dolnym rogu zobaczysz informacje o swojej firmie – punkt sprzedaży, nazwę urządzenia oraz nazwę lokalizacji. W tym miejscu widoczny jest także numer wersji aplikacji. Taka funkcjonalność pozwoli usprawnić Twoją komunikację z serwisem GoPOS. Gdy podasz pracownikom serwisu indywidualny identyfikator Twojej lokalizacji – będą w stanie z łatwością ją zidentyfikować.
Szczegółowe logi/zdarzenia
Dzięki aktualizacji dostępne są także szczegółowe logi/zdarzenia – czyli wszystkie działania w aplikacji, dotyczące kategorii, zniżek, pracowników, klientów oraz produktów.
Nowe integracje hotelowe
Nowa aktualizacja zapewnia również dodatkowe integracje dla GoPOS 2.0 z systemami hotelowymi – hotellion/Pms Labs oraz MEWS.
Wydruk numeru stolika
Aktualizacja wprowadziła dodatkową opcję dla rachunków wstępnych/bonowych. Od teraz mogą na nich być drukowane numery stolików.
Wyświetlanie opisu produktu
Dzięki aktualizacji możesz w łatwy i szybki sposób wyświetlać opisy produktów w aplikacji sprzedażowej. Wystarczy, że przytrzymasz przez chwilę kafelek danego produktu, a zostanie wyświetlony podgląd jego opisu.
Automatyczne połączenie przez USB z drukarką Sunmi
Nowa aktualizacja zapewniła sprawne łączenie drukarki bonowej Sunmi z terminalem POS. Po podłączeniu jej za pomocą kabla USB, urządzenie zostaje automatycznie wyszukane.
GoPOS v1
Nowa aktualizacja zapewnia także wsparcie wydruków kuchennych na GoKiosk dla starszej wersji aplikacji sprzedażowej – GoPOS v1.
GoStock
Przesunięcia międzymagazynowe
Zautomatyzowane zostały przesunięcia pomiędzy dwoma niezależnymi magazynami.
Ceny referencyjne
W aplikacji pojawiła się możliwość dodania opcji cen referencyjnych dla kontaktu/kontrahenta. Podczas wprowadzania zakupu taka cena zostanie wyświetlona lub porównana.
Procent zmiany ceny i pozycje promocyjne
Nowością jest także możliwość prezentacji procentu zmiany ceny w porównaniu do ostatniego zakupu, podczas jego wprowadzania. Ponadto od teraz istnieje także możliwość zaznaczenia, że wprowadzana pozycja jest promocyjna. Co więcej nie będzie ona wliczana do ostatniej ceny zakupu, nie będzie wpływać na inwentaryzację oraz nie będzie podpowiadana przy dodawaniu zakupu.
GoOrder
Kody CSS
Nowa aktualizacja zapewnia możliwość wgrania na serwer zewnętrznych kodów CSS, które następnie zostaną zaimplementowane na stronę.
Zmiany w wysyłaniu produktów z GoPOS do GoOrder
Od teraz produkty z wariantami możesz przesłać z GoPOS do GoOrder jako 1 produkt. Przykładowo, dzięki takiej funkcjonalności, pizza mała i duża będą dostępne pod jednym przyciskiem.
GoCRM
Więcej możliwości w raportach transakcji
Dzięki nowej aktualizacji w GoCRM możesz dokładniej analizować raporty transakcji. Dodano do nich nowe grupowania, według: numeru rachunku, lokalizacji i grupy kontaktów, a także nowe filtry, po: numerze rachunku, lokalizacji, grupie klientów.
W przypadku pytań odnośnie nowej aktualizacji systemu GoPOS, napisz do nas poprzez czat, gdzie nasi specjaliści udzielą wszystkich odpowiedzi.