Czas na kolejną aktualizację systemów GoPOS! Ostatnie miesiące to dla nas czas intensywnej pracy nad licznymi udoskonaleniami oprogramowania. Wszystko po to, by użytkowanie aplikacji było dla Ciebie jeszcze przyjemniejsze.
W najnowszej aktualizacji naszą uwagę skupiliśmy przede wszystkim na poprawie designu aplikacji oraz usprawnieniu naszych rozwiązań delivery oraz Dashboard w aplikacji webowej.
Aktualizacja systemu będzie dostępna do pobrania od rana w czwartek (7.12.2023). Komunikat informujący o najnowszej wersji pojawi się automatycznie. Możesz wybrać, by system zaktualizował się od razu, przejść do Launchera lub pobrać najnowszą wersję korzystając z linku bezpośredniego z tego artykułu. Szczegółową instrukcję znajdziesz tutaj.
Aktualizacja systemu nie jest obowiązkowa, jednak zachęcamy aby przeprowadzić ją w najbliższym czasie. Aktualizację najlepiej wykonać przed rozpoczęciem pracy (min. 1h przed otwarciem raportu zmianowego/kasowego) lub po jej zakończeniu i rozliczeniu raportu zmianowego/kasowego.
Listę najnowszych zmian znajdziesz również w naszej bazie wiedzy Help, w sekcji Aktualizacje Aplikacji. W artykule blogowym przedstawiamy natomiast szczegóły dotyczące kilku najistotniejszych zmian. Co nowego w GoPOS?
Spis treści
Redesign aplikacji sprzedażowej
Przy okazji najnowszej aktualizacji ujednoliciliśmy designe w aplikacji sprzedażowej i zaktualizowaliśmy ikony. Więcej o nowych widokach dowiesz się z tego artykułu.
Redesign – Otwarte rachunki
Poprawie uległ widok listy otwartych rachunków. Bardziej widoczna jest także informacja o typie dostawy oraz została dodana informacja o źródle i numerze zewnętrznym (np. Uber Eats). Pojawiły się także nowe filtry oaz odświeżony został ich design.
Redesign – Sprzedaż
Poprawione zostały także widoki rachunków. Ponadto została dodana specjalna belka (nad listą pozycji), z informacją o źródle i numerze zewnętrznym. W oknie ze szczegółami typu zamówienia wyświetlane będą także dane dotyczące adresu, numeru telefonu i czasu realizacji w przypadku zamówień z dostawą.
Dzięki tym zmianom wszystkie dane stają się bardziej czytelne i łatwiej dostępne. Ulepszony design to także przejrzysty dostęp do wszystkich szczegółów dotyczących zamówień, dzięki czemu ich realizacja staje się jeszcze szybsza.
Dostosowanie aplikacji do widoków mobilnych
Aplikacja GoPOS została przystosowana do widoków mobilnych. Oznacza to, że bez problemu możesz prowadzić sprzedaż z poziomu urządzeń jak komórki czy terminale mobilne typu PAX A920 PRO. Dostosowanie systemu to przede wszystkim większa wygoda i komfort użytkowania, pewność, że wszystkie informacje będą dla Ciebie zawsze czytelne, a w rezultacie cała sprzedaż może być prowadzona jeszcze sprawniej. Tego typu rozwiązanie doskonale sprawdzi się w Mobilnych Kelnerach. Więcej o sprzedaży mobilnej dowiesz się z tego artykułu.
Dostawy
Nowe opcje tworzenia rachunków
Proces tworzenia rachunku dla zamówień w dostawie lub z odbiorem osobistym został znacznie usprawniony. Teraz jego tworzenie jest jeszcze szybsze. Usprawnione zostało działanie centralki telefonicznej oraz rozpoznawanie numeru, klientów i adresów dostawy. Zostały dodane także podpowiedzi miast i ulic w okręgu lokalizacji, dzięki czemu ich wprowadzanie staję się sprawniejsze. Nowością jest automatyczne wyszukiwanie stref i informacji czy dany adres znajduje się w strefie, przez co czas przyjmowania zamówień skraca się jeszcze bardziej. Łatwiejszy jest teraz wybór źródła (np. Uber Eats, Pyszne.pl. Wolt, Glovo lub Bolt Food) wraz z wpisywaniem numeru zewnętrznego, a także pojawiła się odpowiednia walidacja – teraz, w momencie dodawania rachunku na dowóz, adres dostawy będzie musiał zostać wprowadzony. Więcej dowiesz się z tego artykułu w bazie wiedzy Help.
Chcesz poznać więcej szczegółów o tym, jak prowadzić sprawną sprzedaż online i realizować dostawy? Już wkrótce przedstawimy serię informacji oraz specjalny webinar, na którym kompleksowo zaprezentujemy dostępne rozwiązania i możliwości. Nie chcesz czekać? Zgłoś się do nas już teraz, by otrzymać prywatną prezentację ze specjalistą GoPOS.
Zamykanie rachunków i fiskalizacji
Wraz z najnowszą aktualizacją pojawiła się opcja zamykania rachunku i dokonania fiskalizacji przez Live orders. Teraz za pomocą jednego kliknięcia możesz wydrukować paragon fiskalny na drukarce fiskalnej podpiętej do terminala POS. Możliwość zamykania zamówień z poziomu Live orders to jeszcze większa wygoda i szybkość działania – teraz możesz robić to bezpośrednio z poziomu aplikacji webowej.
Dashboard
Porównywanie okresów na Dashboard
Analizuj swoje działania jeszcze lepiej i wydajniej! Korzystaj z możliwości porównywania okresów bezpośrednio na Dashboard i wyświetlaj informacje z poprzedniego, analogicznego okresu (np. dzisiaj vs wczoraj, ten miesiąc vs poprzedni miesiąc). Ta funkcjonalność pozwoli Ci wygodnie sprawdzać, jak Twój biznes prosperował w poprzednim okresie, a dzięki temu – podejmować jeszcze skuteczniejsze decyzje i działania.
Box podsumowujący
Wraz z najnowszą aktualizacją na Dashboard pojawił się także specjalny box z informacją podsumowującą. Dzięki niemu, wybierając przykładowo „Dzisiaj”, zostanie pokazana liczba gości, która odwiedziła Twój lokal, średnia wartość rachunku oraz średnia wartość rachunku na gościa. Dzięki tej opcji uzyskasz jeszcze szybszy dostęp do najważniejszych informacji dotyczących poszczególnych dni i sprzedaży w Twoim lokalu.
Dashboard dla wielu lokalizacji
Wraz z najnowszą aktualizacją został wprowadzony specjalny Dashboard przeznaczony dla wielu lokalizacji. Teraz, jeśli masz dostęp do kilku lokalizacji, możesz wygodnie podglądnać wszystkie lub wybrane bezpośrednio z jego poziomu. Nowy Dashboard to szansa na jeszcze lepszą kontrolę każdego z punktów, szybsze porównywanie wyników między każdą z lokalizacji oraz jeszcze skuteczniejsze zarządzanie.
Nowe języki
Ukraińska i wietnamska wersja aplikacji
W aplikacji webowej oraz sprzedażowej (POS) zostały wprowadzone wersje w języku ukraińskim i wietnamskim. Użytkowanie aplikacji staje się zatem jeszcze wygodniejsze także dla osób posługujących się tymi językami.
Pozostałe nowe funkcjonalności w GoPOS
Nowe uprawnienie
Dzięki nowemu uprawnieniu w aplikacji GoPOS możesz teraz prowadzić większą kontrolę nad tym, którzy z pracowników są na zmianie oraz nad całą ich sprzedażą. Wyłączenie tej opcji uniemożliwi pracownikowi prowadzenie sprzedaży przed zameldowaniem się.
Wyłączenie drukowania storn
W aplikacji GoPOS możesz wyłączyć teraz opcję drukowania storn na kuchni. Dzięki temu zachowasz większy porządek w danych, które mają otrzymać Twoi pracownicy na kuchni. Co więcej brak informacji o stornach nie będzie wprowadzać ich w ewentualne błędy.
Opcje drukowania dodatków
Decyduj jak mają drukować się dodatki na wydrukach z drukarki fiskalnej i na rachunku wstępnym. Korzystaj z opcji:
- “Nie drukuj w ogóle”,
- “Drukuj jako opis”,
- “Drukuj jako osobne pozycje”.
Raport statusów przygotowań rachunków
W najnowszej aktualizacji pojawił się raport statusów przygotowań rachunków. Teraz skontrolujesz w nim średni czas rozpoczęcia przygotowywania rachunku, średni czas pakowania, średni czas wydawania zamówienia czy średni czas dostawy. Kolejna możliwość w zakresie raportowania to szansa na jeszcze lepszą kontrolę i wydajniejsze zarządzanie Twoim biznesem.
„Grupowe” wysyłanie faktury
Wysyłaj faktury „grupowo”, do kilku adresów e-mail jednocześnie! Ta funkcjonalność pozwoli Ci zaoszczędzić czas i zautomatyzuje Twoje działania jeszcze bardziej. Aby skorzystać z tej opcji musisz wpisywać adresy e-mail po przecinku.
Zmiana metody i statusu płatności na web
W aplikacji webowej istnieje teraz możliwość zmiany metody i statusu płatności – bezpośrednio z jej poziomu. Dzięki temu wszelkie zmiany w tym zakresie, możesz od teraz wprowadzać jeszcze wygodniej, z dowolnego urządzenia osobistego z dostępem do Internetu, a także gdziekolwiek jesteś – nawet poza lokalem.
Odczyt numerków przez głośnik
Pojawiła się opcja odczytu numerków przez głośnik, w systemie numerkowym. Dzięki temu wydawanie zamówień będzie jeszcze szybsze i wygodniejsze – zarówno dla pracowników, jak i dla klientów.
GoOrder – sklep internetowy
Podpowiedzi miast i ulic
W aplikacji GoOrder została dodana opcja podpowiedzi miast i ulic podczas składania zamówienia. Dzięki temu Twoi klienci jeszcze szybciej i wygodniej będą mogli złożyć zamówienia w Twoim sklepie.
GoCRM – program lojalnościowy
Limity zniżek
Dzięki najnowszej aktualizacji możesz teraz ustawiać limity zniżek dla klienta. Oznacza to, że klient może np. w ciągu jednego dnia wykorzystać określoną przez Ciebie kwotę zniżek. Funkcjonalność ta zapewni Ci możliwość konfiguracji określonej, dowolnej wartości limitu dla poszczególnych klientów, zgodnie z Twoim preferencjami.
Została dodana także opcja automatycznego ustawienia limitu zniżek, czy promocyjnych kredytów. Przykładowo możesz teraz ustawić codzienny limit zniżek na 300 zł. W ten sposób zaoszczędzisz czas na ich codziennej konfiguracji oraz unikniesz ewentualnych błędów, związanych z obowiązkiem codziennego ustawiania tego typu promocji.
W przypadku pytań odnośnie nowej aktualizacji systemu GoPOS, napisz do nas poprzez czat, gdzie nasi specjaliści udzielą wszystkich odpowiedzi.