Czas na kolejną aktualizację systemów GoPOS! Ostatnie miesiące to dla nas czas intensywnej pracy nad licznymi udoskonaleniami oprogramowania. Wszystko po to, by użytkowanie aplikacji było dla Ciebie jeszcze przyjemniejsze.
W najnowszej aktualizacji naszą uwagę skupiliśmy przede wszystkim na wprowadzeniu możliwości edycji płatności na rachunkach, a także dodaniu nowych raportów, takich jak „zamówienia na mapie” oraz „niesprzedanych produktów”. Ponadto, przygotowaliśmy nowe szablony wydruków dedykowane dostawcom oraz wprowadziliśmy grupowy Dashboard.
Aktualizacja systemu będzie dostępna do pobrania od rana we środę (21.02.2024). Komunikat informujący o najnowszej wersji pojawi się automatycznie. Możesz wybrać, by system zaktualizował się od razu, przejść do Launchera lub pobrać najnowszą wersję korzystając z linku bezpośredniego z tego artykułu. Szczegółową instrukcję znajdziesz tutaj.
Aktualizacja systemu nie jest obowiązkowa, jednak zachęcamy aby przeprowadzić ją w najbliższym czasie. Aktualizację najlepiej wykonać przed rozpoczęciem pracy (min. 1h przed otwarciem raportu zmianowego/kasowego) lub po jej zakończeniu i rozliczeniu raportu zmianowego/kasowego.
Listę najnowszych zmian znajdziesz również w naszej bazie wiedzy Help, w sekcji Aktualizacje Aplikacji. W artykule blogowym przedstawiamy natomiast szczegóły dotyczące kilku najistotniejszych zmian. Co nowego w GoPOS?
Spis treści
Raporty
Raport zamówień na mapie
Nowy raport pozwoli Ci jeszcze lepiej zrozumieć dynamikę zamówień w dostawie, w różnych regionach. Teraz, z łatwością sprawdzisz z jakich rejonów pochodzi najwięcej zamówień. Dodatkowo obszary z największą intensywnością zostaną zaznaczone odpowiednim kolorem, co pozwoli Ci natychmiastowo zidentyfikować rejony o największym natężeniu. Co więcej, w nowym raporcie możesz także sprawdzić sumę wartości z danych regionów, z których klienci zamawiali najczęściej. To cenne narzędzie analityczne, które pozwoli Ci skoncentrować się na najbardziej dochodowych obszarach, usprawniając zarządzanie i podejmowanie lepszych decyzji biznesowych. Dodatkowo na raportach sprzedaży rachunków, produktów, kategorii lub metod płatności dostępne jest grupowanie po strefach dostaw/miastach/ulicach.
Raport niesprzedanych produktów
Dzięki temu nowemu raportowi zyskasz pełen wgląd w produkty, które nie osiągnęły zamierzonych wyników sprzedaży. Ta informacja umożliwi Ci podejmowanie bardziej świadomych decyzji dotyczących tego, co warto utrzymać w ofercie, a co może zostać usunięte. Raport niesprzedanych produktów pozwala także na skuteczną analizę zysków i strat, co przełoży się na większą kontrolę kosztów i ograniczenie tych niepotrzebnych.
Opcja otworzenia raportu POS bez Internetu w sytuacjach awaryjnych
Od teraz istnieje możliwość otwierania raportów POS nawet w sytuacjach, gdy wystąpi problem z połączeniem z serwerem. Dzięki tej opcji, w nagłych przypadkach nie będziesz już miał problemów z rozpoczęciem sprzedaży. Warto zauważyć, że choć od teraz możliwe jest otwarcie raportu offline, do finalizacji i zamknięcia raportu konieczne będzie ponowne uzyskanie połączenia z serwerem.
Dostawy
Nowa opcja wybrania typu szablonu wydruku dla dostawców
Dzięki najnowszej aktualizacji dostępna jest nowa opcja, umożliwiająca wybór typu szablonu wydruku dla dostawców. Teraz, możesz łatwo wybrać preferowany format wydruku, dostosowując wielkość poszczególnych elementów. Funkcja ta pozwala na powiększenie kluczowych informacji, takich jak: komentarze, typ rachunku, data realizacji czy numer telefonu i adres, co zwiększa czytelność dokumentów i ułatwia pracę kierowcom. Rozmiar szablonu nie wpływa na pozycje.
Wymuszenie wyboru kierowcy przed zamknięciem rachunku (POS)
Kolejna dodana funkcjonalność wprowadza konieczność wyboru kierowcy w przypadku zamówień na dowóz, przed zamknięciem rachunku na terminalu POS, w aplikacji sprzedażowej – od teraz zamknięcie rachunku z typem na dowóz bez wyboru kierowcy nie jest możliwe. Ta funkcjonalność nie tylko eliminuje błędy i zapewnia kompletność informacji, ale także usprawnia procesy logistyczne.
Dzięki nowej funkcji wymuszającej wybór kierowcy przed zamknięciem zamówienia na dowóz, wyeliminujesz problem zapominania o przypięciu kierowcy do rachunku. W sytuacjach, gdy to kierowca zamyka zamówienia, teraz to dostawca będzie zobowiązany wybrać siebie przed zamknięciem rachunku, co nie tylko eliminuje potencjalne pomyłki, ale także sprawia, że proces obsługi zamówień na dowóz staje się bardziej kontrolowany.
Dodatkowo, dla wygodnej wizualizacji, wprowadzono ikonkę samochodu, która pierwotnie jest czerwona, a po przypisaniu kierowcy zmienia kolor na czarny. W ten sposób w czytelny sposób zyskasz informację o poprawnym przypisaniu dostawcy. Dzięki tym nowym funkcjom, proces obsługi zamówień na dowóz staje się bardziej przejrzysty i efektywniejszy. Walidacja kierowcy jest opcjonalna i możesz w każdej chwili ją wyłączyć.
Pozostałe nowe funkcjonalności w GoPOS
Grupowy Dashboard
Grupowy Dashboard pozwoli Ci na jeszcze bardziej efektywne zarządzanie wieloma lokalizacjami. Dzięki niemu zyskasz natychmiastowy dostęp do sumarycznego widoku wszystkich miejsc, do których masz dostęp w ramach np. sieci lokali. To narzędzie daje Ci pełen przegląd i kontrolę nad aspektami wszystkich działalności, ułatwiając zarządzanie i podejmowanie strategicznych decyzji.
Opcja edycji płatności rachunku
Jedną z nowych funkcjonalności to możliwość edycji płatności rachunku, dostępna jedynie w przypadku, gdy opłacenie rachunku odbyło się jedną metodą płatności. Teraz, na rachunkach lub w transakcjach, masz możliwość swobodnej zmiany metody płatności, bezpośrednio z aplikacji webowej. Co ważne, funkcjonalność ta obejmuje także oznaczanie zamówień jako opłacone lub nieopłacone, co zwiększa przejrzystość w zarządzaniu finansami.
Ważne: opcja ta nie będzie działać, gdy płatność jest dzielona na kilka metod – konieczne jest wprowadzenie jednej metody płatności.
Rabatowanie pozycji na fakturach
Pojawiła się możliwość rabatowania pozycji na fakturach. Teraz w zakładce Faktury możesz wprowadzić ceny przed i po zastosowaniu rabatu. Dodatkowo, w zależności od ustawienia, możesz wybrać, czy chcesz, aby te informacje były widoczne na pliku PDF czy nie, co daje Ci pełną kontrolę nad danymi, które chcesz wyświetlać.
Ustawienie statusów przygotowań dla lokalizacji
Została dodana nowa funkcja, umożliwiająca konfigurację statusów przygotowań dla danej lokalizacji. Teraz masz pełną kontrolę nad tym, w jakich statusach przygotowań lokalizacja ma pracować, dzięki czemu dostosujesz działanie systemu do specyfiki Twojego biznesu.
Możesz z łatwością ograniczyć listę statusów, które Cię nie interesują, niewybierając ich spośród dostępnych opcji. Dzięki temu podczas wprowadzania zamówienia wybrany status nie pojawi się, umożliwiając „przeskoczenie” o przykładowo jeden status do przodu i przyspieszenie całego procesu, eliminując zbędne kliknięcia. Dzięki tej nowej funkcji, dostosujesz system do własnych potrzeb, sprawiając, że proces przygotowań stanie się bardziej efektywny i dostosowany do specyfiki Twojej lokalizacji. Ustawienia wpływa na aplikacje sprzedażową i webową.
GoOrder – sklep internetowy
Dodanie promocji i voucherów z warunkami w sklepie internetowym i GoCRM
Teraz w GoCRM możesz tworzyć i zarządzać voucherami, a następnie łączyć je z promocjami dostępnymi na platformie GoOrder. Dzięki konfigurowalnym promocjom w połączeniu z voucherami, możesz decydować jak promocje mają działać, z podziałem na typy promocji, jak i warunki, które muszą być spełnione dla promocji (np. wartości koszyka, ilości pozycji nabitych, kategorie lub elementy jakie ma obejmować dana promocja). Nowe możliwości konfiguracji promocji, w tym ustawianie warunków, pozwalają na jeszcze bardziej precyzyjne kształtowanie oferty pod potrzeby klientów.
GoCRM – program lojalnościowy
Dodanie kolumn i filtrów na liście voucherów
Teraz w GoCRM, podczas tworzenia voucherów, możesz przypisywać je konkretnym kontaktom, co oznacza, że tylko ten kontakt będzie uprawniony do wykorzystania danego vouchera. Dzięki GoCRM i utworzeniu konta klienta, a następnie utworzeniu voucherów z przypisanym klientem, klient końcowy będzie mógł zalogować się na sklepie oraz wykorzystywać vouchery bez konieczności wpisywania kodu. Dzięki kolumnie 'Kontakt” oraz filtrom, możesz także wygodnie odfiltrować wszystkie vouchery powiązane z tym klientem. Ponadto możesz sprawdzić vouchery przypisane bezpośrednio do klienta w jego podglądzie w CRM.
Raport voucherów i transakcji
Została dodana opcja filtrowania i grupowania po produkcie w raporcie voucherów i transakcji, co wprowadza znaczące ułatwienia w monitorowaniu i analizie danych. Teraz, dzięki możliwości filtrowania i grupowania po produkcie, raporty stają się bardziej szczegółowe i dostosowane do Twoich potrzeb. Oznacza to, że zyskujesz bardziej szczegółowe informacje na temat tego, jakie produkty są najczęściej wykorzystywane w ramach vouchera, co pozwoli na precyzyjniejsze analizy.
Dodanie dodatkowych informacji i filtrów o kontakcie
Funkcjonalność ta wprowadza znaczące ulepszenia w zakresie gromadzenia i analizy danych o klientach. Teraz, masz dostęp do szerszego spektrum informacji dotyczących kontaktów, co umożliwi Ci bardziej zaawansowane raportowanie i lepsze zrozumienie potrzeb konsumentów.
Pojawiły się takie dane jak:
- data utworzenia,
- data aktualizacji,
- typ kontaktu,
- data rejestracji konta,
- data aktywacji konta,
- status rejestracji konta,
- informacje o zaakceptowanych zgodach marketingowych
- źródło.
Teraz będziesz w stanie śledzić aktywność klientów, monitorować daty rejestracji, aktywacji konta czy zaakceptowane zgody marketingowe, co przyczyni się do lepszego zrozumienia ich historii i potrzeb. Kontakty zostały dodatkowo podzielone na trzy typy:
- Lead,
- Kontakt
- Zarejestrowany.
GoHub – integracja z portalami zewnętrznymi
Nowa integracja Uber Eats ze wsparciem wielopoziomowego menu
GoAccounts
Dodanie przycisku „Zapłać” w mailu z proformą za subskrypcje
W wiadomościach mailowych z proformą za licencję, którą opłacasz jako nasz klient, został dodany specjalny przycisk „Zapłać”. W momencie otrzymania wiadomości, wystarczy teraz kliknąć go, aby zostać bezpośrednio przekierowanym do proformy i przejść do płatności. Dodanie przycisku w mailu to nie tylko usprawnienie procesu płatności, ale również podniesienie wygody dla użytkowników. Ta nowa funkcja sprawia, że dokonywanie płatności staje się jeszcze bardziej intuicyjne i szybsze. Opłacenie subskrypcji w ten sposób, spowoduj, że Twoja płatność zostanie od razu zaksięgowana.
W przypadku pytań odnośnie nowej aktualizacji systemu GoPOS, napisz do nas poprzez czat, gdzie nasi specjaliści udzielą wszystkich odpowiedzi.