Coraz więcej osób chce zabierać swoje pupile wszędzie, w tym także do restauracji. Akceptowanie zwierząt w lokalu może przyciągnąć nowych Gości i zwiększyć lojalność dotychczasowych. Przeczytaj artykuł i poznaj praktyczne wskazówki, jak przygotować swoją restaurację, aby była przyjazna dla zwierząt.
Informuj, czy jesteś pet friendly!
Pamiętaj, aby jasno komunikować to, czy Twój lokal jest przyjazny zwierzętom, czy nie. Umieść stosowne informacje na drzwiach, oknach i widocznych miejscach w lokalu. O tym, że Twoją restaurację mogą odwiedzać Goście z pupilami oraz o dostępnych dla nich udogodnieniach możesz też pochwalić się na swojej stronie internetowej i w social mediach. Dzięki takim komunikatom – zarówno tym bezpośrednio w lokalu, jak i online, możesz zwiększyć liczbę odwiedzających Twoją restaurację.
Specjalne strefy dla zwierzaków
Przyjazne zwierzętom miejsce jest kluczowe. Wydziel specjalne strefy, gdzie zwierzęta mogą przebywać. Najlepiej, aby były to miejsca na świeżym powietrzu lub w wyznaczonych wewnętrznych sekcjach. Upewnij się, że w takim miejscu nie ma niebezpiecznych dla zwierząt przedmiotów i substancji, takich jak np. toksyczne rośliny. Zadbaj także, aby wszystkie meble i dekoracje były stabilne i trudne do przewrócenia. Pamiętaj o zapewnieniu stałego dostępu do świeżej wody dla zwierząt. Postaw miski z wodą w kilku miejscach, aby właściciele nie musieli prosić o nie za każdym razem.
Bezpieczeństwo przede wszystkim!
Stwórz jasne zasady dotyczące przebywania czworonogów w restauracji. Poinformuj właścicieli, że odpowiedzialność za zwierzę spoczywa w pełni na nich. Ustal wewnętrzne zasady, które będą stosowane przez personel w sytuacjach związanych z pupilami np. jak reagować, gdy zwierzę jest niespokojne lub zakłóca spokój innych Gości.
Zadbaj o regularne sprzątanie miejsc, gdzie przebywają zwierzęta. Szybkie usuwanie zanieczyszczeń pomoże w utrzymaniu higieny. Używaj środków czystości, które są bezpieczne dla zwierząt – unikaj toksycznych substancji i wybieraj ekologiczne produkty.
Dodatkowe usługi i udogodnienia
Jeśli chcesz zapewnić jeszcze wyższe standardy obsługi Gościom z czworonożnymi towarzyszami, możesz zaoferować w swoim menu specjalne pozycje dla zwierząt. Dodaj je do całości karty bądź np. jako osobną wkładkę. Mogą to być różnego rodzaju przekąski z mięsa, ryb czy warzyw. Upewnij się, że wszystkie serwowane dania są zdrowe i bezpieczne dla zwierząt. Unikaj przypraw i składników, które mogą być szkodliwe.
Pozycje w menu dedykowane czworonogom z łatwością w dowolnym momencie dodasz w systemie GoPOS. Wzbogać je opisami serwowanych przekąsek – umieść np. ich dokładny skład, aby właściciele mieli pewność, że będą bezpieczne dla ich pupili. Pozycje dodaj także do elektronicznej wersji menu. Ustaw w widocznych miejscach w swoim lokalu kody QR, po których zeskanowaniu Goście będą mogli wygodnie przejrzeć ofertę, a także złożyć i opłacić zamówienie. Dzięki takiemu rozwiązaniu odwiedzający z łatwością zamówią pozycje dla siebie, a dodatkowo przekąski dla swoich pupili – dokładnie wtedy, kiedy będą tego potrzebować.
Przygotuj gryzaki i zabawki, które umilą czworonogom wizytę w restauracji – to pomoże im się zrelaksować i zająć czas, podczas gdy właściciele będą mogli cieszyć się posiłkiem. Oferuj także komfortowe legowiska, na których zwierzęta będą mogły odpocząć.
Przygotuj swój personel
Odpowiednie przeszkolenie personelu jest kluczowe dla zapewnienia najwyższego standardu obsługi w restauracji przyjaznej zwierzętom. Pracownicy powinni znać zasady odpowiedniego obchodzenia się ze zwierzętami, być w stanie radzić sobie w sytuacjach awaryjnych oraz wiedzieć, jak komunikować się z właścicielami pupili. Szkolenia mogą obejmować podstawy identyfikowania potencjalnych zagrożeń oraz procedury pierwszej pomocy dla zwierząt.
Zadbaj o marketing i komunikację!
Wykorzystaj media społecznościowe do promowania swojego lokalu jako przyjaznego zwierzętom. Pochwal się zdjęciami zadowolonych Gości i ich pupili. Nawiąż współpracę z lokalnymi schroniskami i organizacjami zajmującymi się zwierzętami – możesz np. wykorzystać swoje media społecznościowe do promocji akcji adopcyjnych. Jeśli Twój lokal odwiedza bardzo wielu Gości z pupilami, pomyśl o organizacji wartościowych wydarzeń dla nich, jak np. spotkania z behawiorystami zwierząt.
Regularnie zbieraj opinie od Gości na temat swoich usług przyjaznych zwierzętom. To pomoże w stałym ulepszaniu oferty. Słuchaj sugestii i uwag odwiedzających. Dostosowuj swoje usługi, aby jeszcze lepiej odpowiadały ich potrzebom.
Tworząc lokal przyjazny zwierzętom masz szansę zyskać wielu nowych Gości. Wykorzystaj nowoczesne rozwiązania, aby Twoje miejsce było jeszcze bardziej komfortowe dla wszystkich odwiedzających. Jeśli interesują Cię tego typu narzędzia – skontaktuj się z nami.