Wróć

Szkolenia Gastronomiczne Akademia GoPOS: Odkryj 7 sekretów, dzięki którym Instagram Twojej restauracji wzrośnie!

Coraz więcej potencjalnych Gości szuka ciekawych lokali gastronomicznych… na Instagramie. Profil Twojej restauracji na tym portalu powinien więc być jej wizytówką, która zachęci do wizyty. Jak stworzyć taki profil? Patrycja Brychcy w ramach szkolenia Akademii GoPOS zdradza 7 sekretów, dzięki którym jest to możliwe. Przeczytaj ten artykuł, aby je poznać!

Dlaczego warto prowadzić profil restauracji na Instagramie?

Instagram to portal skupiający najwięcej przedstawicieli grupy wiekowej osób ok. 30 roku życia, będącej głównym targetem wielu restauracji. Ponadto spore znaczenie ma specyfika tego kanału. Koncentruje on się na treściach wizualnych, a to właśnie tego rodzaju publikacje w szczególności przyciągają uwagę osób poszukujących lokali gastronomicznych.

Jakie znaczenie ma nazwa profilu?

Wiele osób nie zdaje sobie sprawy z tego, jak ważny jest wybór odpowiedniej nazwy profilu. Tymczasem to właśnie ona w dużej mierze decyduje o tym, czy potencjalni odbiorcy trafią na Twój profil. Nazwa, która spełni swoje zastosowanie powinna informować o tym, jakiego obiektu profil użytkownik przegląda, a także powinna być skonstruowana z uwzględnieniem słów kluczowych. Dzięki temu po wpisaniu odpowiednich haseł profil Twojej restauracji pojawi się jako jeden z pierwszych wyników wyszukiwania nie tylko na Instagramie, lecz także w wyszukiwarce internetowej.

Jak więc prawidłowo skonstruować taką nazwę? Ekspertka Patrycja Brychcy radzi, aby słowa w nazwie rozdzielać kropkami – wtedy są one odczytywane jako słowa kluczowe. Dodatkowo jeśli nazwa obiektu nie jest zbyt długa, warto uwzględnić jego lokalizację.

Bio – czym jest i co powinno się w nim znaleźć?

Bio to skrót słowa „biogram”. Jest to krótki opis, w którym możesz podać kluczowe informacje na temat Twojej restauracji, umieszczony tuż pod nazwą Twojego profilu. O czym pamiętać, tworząc Bio na Instagramie?

  • użyj emotikonów – wypunktuj kluczowe informacje, wyróżniając je dopasowanymi piktogramami,
  • zastosuj odpowiednie słowa kluczowe – hasła, po których potencjalni odbiorcy mogą wyszukiwać Twój obiekt,
  • przedstaw swoje wyróżniki – to, co sprawia, że Twoja restauracja odróżnia się na tle konkurencji,
  • pokaż liczby – jeśli masz taką możliwość, przedstaw dane, które będą ważne dla potencjalnych odbiorców. Może to być np. liczba stolików.

Obejrzyj darmowe szkolenie gastronomiczne i dowiedz się, jak działa algorytm Instagrama i jak go wykorzystać, aby zyskać więcej Gości.

Relacje wyróżnione

Jak mówi ekspertka, Patrycja Brychcy, wyróżnianie relacji na profilu swojego lokalu to bardzo skuteczne działanie marketingowe. Jeśli chcesz wyróżnić swoje relacje, zwróć uwagę na dwie ważne kwestie: 

  • podpis z tylko jednym słowem – tytuł wyróżnionej relacji dłuższy niż jedno słowo zostanie ucięty w mobilnej wersji aplikacji,
  • zdjęcie w tle – przyciągnij uwagę odbiorców ciekawym zdjęciem w tle wyróżnionej relacji. Dodaj do niego także element wizualny kojarzący się z Twoją marką, jak np. ramkę w kolorze Twojego logo. Dzięki temu Twój profil będzie wyglądał spójnie i estetycznie.

Zdjęcia w tle do wyróżnionych relacji łatwo przygotujesz w aplikacji Canva. Pamiętaj o zastosowaniu odpowiednich wymiarów – 1080 x 1080 pikseli.

Kalendarz komunikacji

Aby Twoja komunikacja na Instagramie była spójna i atrakcyjna wizualnie, warto planować ją z wyprzedzeniem. Współcześni odbiorcy zwracają ogromną uwagę na estetykę profilu marki w mediach społecznościowych. Dzisiaj często pierwsze wrażenie na temat restauracji zależy od jej komunikacji w social mediach, na którą składa się między innymi wygląd profilu. Jeśli potencjalny Gość trafiając na profil Twojej restauracji zobaczy spójny, przemyślany i dopracowany feed – jego pierwsze wrażenie zdecydowanie będzie pozytywne.

Jak zadbać o atrakcyjny wygląd profilu? Poznaj rady Pati od hoteli:

  • dodawaj zdjęcia w tle do rolek – stwórz spójny, dopasowany do Twojej identyfikacji wizualnej szablon okładek do rolek, dzięki któremu osoby przeglądające Twój profil będą mogły łatwo podejrzeć, co znajdą w danej rolce, a tym samym całość feedu stanie się bardziej estetyczna. Możesz zaplanować np. różne serie rolek i dla każdej z nich stworzyć nieco inne szablony zdjęć w tle.
  • spójne zdjęcia – jeśli nie chcesz tworzyć grafik na okładki swoich treści, również możesz kreować estetyczny feed, lecz poprzez odpowiednio przygotowane ujęcia. Dodawaj na swój profil zdjęcia bądź rolki stworzone w podobnej estetyce, zawsze z tym samym presetem. W ten sposób Twój profil stanie się idealnie skomponowaną galerią.

Czym jest brand book?

Brand book to dokument opisujący kluczowe elementy wizualnej i komunikacyjnej tożsamości marki. Powinien zawierać wytyczne dotyczące logo, kolorów, typografii oraz tonu komunikacji, pomagając zapewnić spójność we wszystkich działaniach marketingowych i materiałach wizualnych. To narzędzie, które pozwala budować rozpoznawalność marki i wzmacniać jej przekaz.

Jak radzi Patrycja Brychcy: Tworząc brand booka i kalendarz komunikacji pamiętajcie o dwóch rzeczach. Dzisiaj algorytm Instagrama chce, żebyście publikowali na feedzie 7 dni w tygodniu. Pamiętajcie, że treści, które sami autorsko stworzycie będą bardzo atrakcyjne zarówno dla Gości, jak i dla Instagrama, bo będą czymś nowym i waszym. Róbcie serie komunikacji na 7 dni, pokazujcie całą paletę waszych usług. Pamiętajcie też, że nie można oszaleć na punkcie rolek. Skoro Instagram daje Wam różne narzędzia, typu post, rolka, karuzela itp., to korzystajcie z tych zróżnicowanych możliwości.

Dlaczego warto postawić na niszę?

Nisza to innymi słowy grupa docelowa, do której chcesz kierować swoją komunikację na Instagramie.

Pati od hoteli radzi, jak szukać niszy dla swojego biznesu: Szukajcie niszy nie według tego, kim chcielibyście, aby byli Wasi Goście – Waszą niszą mają być tacy Goście, którzy kupują u Was najwięcej. 

Feed czy stories?

Wiesz już, na co zwracać uwagę w swoich publikacjach. Zastanawiasz się pewnie jednak, jak często wrzucać treści na swój profil? Czy skupić się bardziej na feedzie, czy może na stories?

Jak mówi Patrycja Brychcy: Jeśli chodzi o stories, publikować trzeba przez 7 dni w tygodniu, 24 godziny na dobę. Wiem, że to brzmi groźnie, lecz nie chodzi o to, aby publikować dużo. Chodzi o to, aby publikować wartościowe treści, które zaciekawią Waszą niszę. „Stories”, jak sama nazwa wskazuje, to jest „historia”. Układajcie więc stories waszego obiektu w historię. Stories publikujemy maksymalnie 15-sekundowe, dziennie niech pojawia się do 12 stories. Pory ich publikacji dzielimy na 3: raz między 7:00 a 9:00 rano – wtedy, kiedy Twoi odbiorcy budzą się i sięgają po telefon. Drugie stories wrzucamy gdzieś w środku dnia. Sprawdzajcie też swoje statystyki, kiedy najwięcej osób Was ogląda i publikujcie na feedzie posty i rolki na godzinę przed pikiem oglądalności. Stories też możecie opublikować o tej porze. Pamiętajcie jednak, aby to drugie stories zawsze było w jakiś sposób kontynuacją historii pierwszego. Ostatnie stories wrzucajcie pod koniec dnia. Raz w tygodniu zróbcie 24-godzinną przerwę od publikacji, aby algorytm wyświetlał Wasze treści jak największej liczbie osób.

Odpowiednio prowadzony profil restauracji na Instagramie może Ci pomóc pozyskać wielu nowych Gości. Możesz zyskać ich jeszcze więcej i zatrzymać w swoim lokalu na dłużej dzięki nowoczesnym rozwiązaniom sprzedażowym. Skontaktuj się z nami, aby je poznać.

To szkolenie powstało we współpracy z:

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *