Wróć

Współpraca z sieciami handlowymi – wszystko co musisz wiedzieć!

Nawiązanie współpracy z siecią handlową to dla przedsiębiorcy bardzo istotny i opłacalny ruch. Mimo to warto pamiętać, że różnorodność funkcjonowania między mniejszym biznesem a siecią supermarketów jest wysoka, co może prowadzić niedoświadczonych właścicieli do problemów czy dużych strat finansowych. Sprawdź w tym artykule co warto wiedzieć, aby taki rodzaj współpracy przebiegał w jak najlepszy sposób.

Jak rozpocząć współpracę z siecią handlową?

Najprościej jest wysłać maila z propozycją współpracy. Z racji postępu, obecnie przedstawiane oferty powinny uwzględniać profesjonalne treści z grafikami, zdjęciami czy istotnymi linkami. W sieciach handlowych planowanie zaczyna się pół roku, a nawet rok do przodu. Wynika to z tego, że produkt powinien zaspokajać potrzeby konsumentów przez dłuższy okres, a nie chwilowo – tak jak jest to w przypadku krótko trwającego trendu. Czasami zdarza się, że początkowy nakład produkcyjny wysyłany jest do kilku punktów, a decyzja o dalszej współpracy zapada dopiero w momencie sprzedaży towaru. Następnie należy dokładnie ocenić możliwe koszty brutto, netto czy marżę, oczekiwane zyski, wysokość cen i zakres negocjacji związany chociażby z określeniem propozycji maksymalnie kilku produktów z ofert pasujących do potrzeb sieci.

Dostawy do sieci handlowych – czy to proste?

Uważa się, że producenci czy importerzy z własnym magazynem bez obaw mogą podjąć współpracę z większą siecią i zapewnić odpowiednią dostawę produktów. Jest to błędne myślenie, bo na początku należy spełnić szereg wymagań danej sieci dotyczących magazynowania i dostaw. Często jest tak, że wiele biznesów nie da rady spełnić ich na własną rękę, a w szczególnych przypadkach nie są w stanie pomóc nawet operatorzy logistyczni. Dlatego tak istotna jest zarówno znajomość rynku, jak i doświadczenie, o które trudno, szczególnie na początku drogi współpracy z siecią handlową. Co jeszcze może się przydać?

Korzystaj z nowoczesnych narzędzi

Zautomatyzowany, korzystający z technologicznych narzędzi biznes to klucz do sukcesu. Jeśli chcesz zwiększyć swoje szanse na udane projekty i współprace – postaw na system POS. Dzięki niemu możesz generować przydatne raporty, np. te dotyczące najczęściej sprzedawanych produktów. Pomogą Ci one w określeniu tego, na co jest największy popyt z Twojej oferty i co możesz zaproponować dużej sieci. Takie oprogramowanie to także automatyczne zbieranie najważniejszych danych sprzedażowych. Możesz mieć zdalny wgląd do historii transakcji, przebiegu sprzedaży. W ten sposób łatwiej ocenisz skuteczność podjętych działań i określisz przyszłe plany biznesowe. Jeśli już podejmiesz współpracę z większą siecią handlową, wesprzyj kontrolę magazynu, aby regularnie zapewniać odpowiednią ilość produktów zarówno dla swojego punktu, jak i dla sieci. Z GoStock skutecznie zapobiegniesz sytuacjom, w których zaczyna brakować towaru, dzięki informacjom o przekroczonych stanach minimalnych z wyprzedzeniem. Możesz również generować raporty zakupów i dostaw i otrzymywać informacje o produktach, które się nie sprzedają. Dzięki temu usprawnisz zarządzanie swoim miejscem magazynowym i ograniczysz marnowanie produktów, eliminując przeterminowane lub nieprzynoszące zysku towary. Oszczędność i regularna kontrola zaplecza to większe zyski dla Twojego biznesu. Jeśli posiadasz więcej magazynów, system GoStock zapewnia swobodną kontrolę i zarządzanie kilkoma magazynami – i to w pełni zdalnie. To idealne rozwiązanie dla potrzeb dzisiejszego rynku i nowoczesnego biznesu.

Zabezpiecz się – czyli możliwe problemy i jak im zapobiec!

Każda współpraca biznesowa niesie ze sobą jakieś ryzyko. Jakie może zdarzyć się w tym przypadku? Najczęściej zdarza się, że początek pracy z dużymi sieciami to strzał w dziesiątkę. Jednak po czasie może okazać się, że zamówień przybywa, a Twoja firma zadłuża się, by nadążyć z produkcją. Gdy przedstawiciele sieci zażądają obniżki cen, a sytuacja będzie się powtarzała regularnie – sprzedaż przestanie się opłacać. Wtedy ciężko będzie znaleźć Ci, i to w krótkim czasie, miejsca do sprzedaży tak ogromnych partii towarów, więc praktycznie uzależnisz się finansowo od dużej sieci. Warto więc przygotować się wcześniej, aby zminimalizować do minimum pojawiające się tego typu problemy. Najważniejszy jest dobry research przed decyzją współpracy z danym przedsiębiorstwem, a także dokładne określenie jej przyszłego przebiegu. Ważne, aby zadbać też o dokumentację oraz ochronę prawną. Zawsze staraj się pilnować, aby wszystkie umowy zostały podpisane i sprawdzone przez profesjonalistów. 

Współpraca z sieciami handlowymi to jedna z tych decyzji przedsiębiorcy, która może skutecznie usprawnić biznes, zwiększyć zyski i umocnić pozycję wraz z rozpoznawalnością biznesu na rynku. Aby jeszcze bardziej ulepszyć firmę, warto dodatkowo inwestować w innowacyjne rozwiązania, które wspierają zarządzanie na każdym poziomie. Jeśli chcesz wprowadzić je do swojego lokalu – zgłoś się do nas już teraz!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *