Wróć

Rodzaje oprogramowania używanego w handlu detalicznym – przegląd 5 najpopularniejszych programów i systemów

Handel detaliczny jest branżą, która stale się rozwija i zmienia. Aby sprostać wymaganiom współczesnego rynku, firmy detaliczne muszą stosować najnowsze technologie, m.in. oprogramowanie. W tym artykule przedstawimy przegląd najpopularniejszych rodzajów oprogramowania używanego w handlu detalicznym.

Po co oprogramowanie w handlu detalicznym?

Biznes nigdy nie stoi w miejscu, a szeroko pojęty handel detaliczny aktualnie rozwija się niezwykle dynamicznie dzięki nowoczesnym technologiom. Wymagania klientów i ogromna konkurencja sprawiają, że odpowiedniego rodzaju systemy w handlu detalicznym są niezbędne. Dają możliwość zarządzania zapasami, obsługi zamówień, zarządzania cenami, analizowania danych oraz automatyzacji procesów. Pozwala to na lepszą obsługę klientów, dostosowywanie oferty do ich potrzeb oraz zaoszczędzenie czasu i pieniędzy. Na rynku znajdziemy obecnie różnego rodzaju systemy – jak systemy POS, oprogramowanie do zarządzania magazynem, systemy do zarządzania asortymentem oraz do analizy danych. Dostępne rozwiązania są dopasowane do różnego typu handlu, a każde z nich wspiera konkretne aspekty sprzedaży detalicznej.

Systemy POS

Systemy POS (ang. Point of Sale) to oprogramowanie, które pozwala na prowadzenie sprzedaży, w tym na przykład drukowanie paragonów, a także zarządzanie płatnościami i zwrotami, śledzenie zapasów, generowanie raportów oraz obsługę klienta. Systemy POS są niezbędne w każdym sklepie detalicznym, zarówno stacjonarnym, jak i internetowym. Dzięki nim firma może działać sprawniej i bardziej profesjonalnie, co przekłada się na zwiększenie zysków i zadowolenia klientów.

Systemy ERP

Systemy ERP (ang. Enterprise Resource Planning) pozwalają na zarządzanie całym przedsiębiorstwem, m.in. magazynami, zamówieniami, finansami, produkcją, logistyką i innymi dziedzinami związanymi z działalnością handlową. Systemy ERP są bardzo rozbudowane i zazwyczaj wymagają specjalistycznej wiedzy i doświadczenia, lecz pozwalają na zintegrowanie wielu procesów biznesowych w jednym miejscu. Przykładem systemu ERP jest np. Microsoft Dynamics.

Systemy CMS

Systemy CMS (ang. Content Management System) to oprogramowanie umożliwiające zarządzanie treścią stron internetowych. Systemy CMS są niezbędne w przypadku sklepów internetowych, ponieważ pozwalają zarządzać produktami, kategoriami, zdjęciami, opisami, cenami i innymi elementami związanymi z funkcjonowaniem sklepu online. Jednym z popularnych systemów CMS jest np. WordPress z dodatkami WooCommerce.

Systemy CRM

Systemy CRM (ang. Customer Relationship Management) to oprogramowanie służące do zarządzania relacjami z klientami. Systemy te umożliwiają zbieranie danych o klientach, takich jak np. adresy e-mail, numery telefonów, preferencje zakupowe i inne informacje, które mogą pomóc w budowaniu długotrwałych relacji z klientami. 

Systemy marketingowe

Systemy marketingowe ułatwiają prowadzenie kampanii marketingowych, w tym na przykład w wysyłaniu newsletterów, prowadzeniu kampanii reklamowych w social mediach, badaniu zachowań użytkowników i innych działaniach związanych z promocją firmy i produktów. Systemy te umożliwiają poznanie potrzeb i preferencji klientów, a także odpowiednie dostosowanie oferty do ich wymagań.

Jaki system dla Twojego sklepu?

Jeśli szukasz systemu sprzedażowego dopasowanego do potrzeb handlu detalicznego – sprawdź GoPOS. Oprogramowanie pozwala prowadzić sprzedaż w zaledwie 3 kliknięciach, również w przypadku chwilowego braku Internetu. Ponadto dzięki integracji z terminalem płatniczym możesz przyjmować dowolne metody płatności i procesować je w zaledwie kilka sekund. Kwota do zapłaty automatycznie wyświetla się na ekranie terminalu, co pozwala uniknąć niepotrzebnych błędów przy jej ręcznym wprowadzaniu. 

Klientka w sklepie detalicznym

Biznes pod kontrolą dzięki analityce

System GoPOS zapewnia także dostęp do zaawansowanych raportów i analiz. Dzięki nim zyskasz wgląd do danych dotyczących zysków ze sprzedaży, skontrolujesz wydajność swoich pracowników oraz dowiesz się, jakie produkty najczęściej wybierają Twoi klienci. Regularny monitoring wszystkich tych danych pozwoli Ci podejmować lepsze decyzje biznesowe, które przełożą się na większe zyski.

Program magazynowy dopasowany do potrzeb handlu

Aby sprawnie zarządzać zapasami, warto zainwestować w system magazynowy. GoStock pozwala na stałą kontrolę ilości wszystkich produktów z poziomu dowolnego urządzenia z dostępem do Internetu. System wysyła powiadomienia o niskich stanach magazynowych, dzięki czemu zawsze uzupełnisz braki na czas. Ponadto dzięki odpowiedniej aplikacji usprawnisz proces inwentaryzacji w swoim sklepie. Rozwiązanie pozwala na przeprowadzanie jej za pomocą telefonu i kodów kreskowych. Dzięki temu proces ten staje się znacznie szybszy a przede wszystkim – bezbłędny.

Przyciągnij klientów dzięki nowoczesnym rozwiązaniom

Szukasz narzędzi, które usprawnią działania marketingowe Twojego sklepu? Rozwiązania od GoPOS pozwolą Ci stworzyć bazę danych klientów, dzięki której przeprowadzisz angażujące kampanie promocyjne – smsowe lub mailowe. Dzięki GoClient stworzysz także wyjątkowy program lojalnościowy, z którym zaoferujesz karty stałego klienta, a także różnego rodzaju rabaty, promocje i konkursy. Z pewnością Twoi klienci docenią tego typu działania i zostaną z Tobą na dłużej!

Na rynku stale pojawiają się nowe udogodnienia technologiczne dla handlu detalicznego. Jeżeli jesteś zainteresowany sprawdzonymi rozwiązaniami sprzedażowymi, którym zaufało szerokie grono klientów – skontaktuj się z nami i poznaj narzędzia GoPOS dla swojego sklepu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *