Popularność jedzenia z dowozem z roku na rok rośnie. Bieżąca sytuacja gospodarcza spowodowana pandemią sprzyja temu trendowi. Obecnie wprowadzenie dostaw jest jedyną drogą umożliwiającą świadczenie usług punktu gastronomicznego.
Sprzedaż w dostawie różni się od tej w lokalu. Przede wszystkim nasze menu musi być przygotowane pod kątem potraw, które nadają się na dowóz. Dla wszystkich dań musimy zapewnić odpowiednie opakowania. Obecnie odchodzi się od opakowań styropianowych, a swoją popularność zyskują pudełka ze sztywnego tworzywa zamykane folią termozgrzewalną. Tak zapakowane jedzenie dłużej utrzymuje temperaturę, jest wygodne w transporcie, estetyczne i niweluje prawdopodobieństwo rozlania niemal do zera.
Kolejnym krokiem jest wybór kanału dystrybucji naszych specjałów. Na rynku istnieje wiele ofert pośredników (np. Pyszne.pl, UberEats) – nie trzeba się ograniczać tylko do jednej. Alternatywą dla kosztownych portali, jest własny kanał dystrybucji on-line, który obsłuży nam cały łańcuch zamówienia (podobnie jak w przypadku portali pośredniczących). Od wybrania potrawy z menu, poprzez płatność on-line, po pojawienie się zamówienia w naszym systemie POS. Oba kanały mogą działać niezależnie. Własny kanał może być dodatkiem zwiększającym konkurencyjność lokalu na rynku dostaw. Pomijając pośredników zyskujemy około 15-30% prowizji, którą możemy wykorzystać do obniżenia cen naszych dań (kupony rabatowe on-line, zarówno kwotowe jak i procentowe), czy również gratisy do zamówienia. Warto skupić się przede wszystkim na rozwiązaniu, które przyniesie największe zyski naszemu biznesowi.
Nieodłącznym procesem zamówień online jest logistyka związana z dostawą. Tutaj również do wyboru mamy kilka opcji. Własny dostawca to dodatkowy koszt dla naszego lokalu, jednakże w porównaniu z wydatkiem jaki musielibyśmy przeznaczyć na korzystanie z usług pośredników – może okazać się, że nie jest on wcale taki duży. Alternatywą mogą być również firmy kurierskie, specjalizujące się wyłącznie w świadczeniu usług dostawy potraw pod adres.
Przy wyborze odpowiedniej formy doręczenia potraw należy przemyśleć kilka kwestii:
- czy posiadasz alternatywę dla własnego kierowcy;
- wypisać oraz przeanalizować zyski i straty płynące ze współpracy z firmami kurierskimi, portalami oraz z posiadaniem własnego kierowcy;
- jeśli prowadzisz sieć lokali lub masz jakieś zaprzyjaźnione lokale własny kierowca może być dobrą opcją, koszt rozbija się wtedy na kilka punktów.
Znając potrzeby restauratorów i trudności jakie spotkały branżę HoReCa, firma GoPOS przygotowała rozwiązanie wspierające obsługę zamówień on-line. System GoOrder jest prostym i intuicyjnym rozwiązaniem w pełni zintegrowanym z systemem POS oraz magazynem w lokalu.
Wybierając to rozwiązanie przez pierwsze 30 dni nie ponosisz żadnych dodatkowych kosztów. W każdym momencie możesz zrezygnować, ponieważ nie wiąże Cię żadna umowa. Dodatkowo nasi pracownicy poprowadzą Cię na wszystkich etapach przygotowania tego rozwiązania w Twoim lokalu.