Udoskonalamy nasz system dla Ciebie! Ciągle rozwijamy swoją ofertę i wychodzimy naprzeciw potrzebom naszych klientów, dlatego przygotowaliśmy szereg nowych funkcjonalności w GoPOS, które jeszcze bardziej usprawnią korzystanie z oprogramowania. Sprawdź, jakie nowości czekają na Ciebie.
Produkt ważony po nabiciu
Pierwszą nową funkcjonalnością jest produkt ważony po nabiciu. To rozwiązanie szczególnie przydatne dla sprzedawców i właścicieli smażalni ryb. Dlaczego? Przede wszystkim to duże usprawnienie sprzedaży. Dotychczas w restauracjach tego typu proces obsługi klienta był zawiły i skomplikowany, a sprzedawca, otwierając rachunek i zbierając zamówienie od klienta, nie znał finalnej ceny za zamówienie, a jedynie wartość za kilogram. Jak wygląda on teraz w praktyce? Pracownik dodaje do rachunku wybraną przez klienta rybę i zapisuje ją z ilością 0. Co ważne system, do czasu zmiany tej wartości, nie pozwoli zamknąć rachunku. Następnie kucharz lub kelner wprowadza do systemu odpowiednią wagę, która może być dodana ręcznie lub odczytana ze zintegrowanej z systemem wagi. Kolejny etap to przeliczenie ceny pozycji, z uwzględnieniem produktu prostego lub zestawu. Dopiero wtedy możliwe jest zamknięcie rachunku.
Jeśli prowadzisz smażalnie ryb i chcesz dowiedzieć się więcej o tym, jak usprawnić swoją sprzedaż, przeczytaj nasz artykuł na blogu.
Rachunek na miejscu, na wynos, w dostawie oraz obsługa stref dostaw
Kolejne dwie funkcjonalności związane są z procesem przyjmowania zamówień i centralą telefoniczną. Do naszego systemu wprowadzaliśmy 3 typy rachunków:
- na miejscu – to typ rachunku domyślnego, który umożliwia dodanie do niego klienta.
- na wynos – ten rodzaj zostanie oznaczony specjalną ikonką na liście wszystkich rachunków. Dodatkowo taka informacja pojawi się także na wydruku kuchennym. Podobnie, jak w przypadku rachunku na miejscu, możliwe jest tu dodanie klienta.
- w dostawie – to rachunek, który również zostanie oznaczony na liście rachunków za pomocą specjalnej ikonki. Co więcej, na wydruku kuchennym pojawi się informacja, że rachunek jest na dowóz, a dodatkowo – adres doręczenie zamówienia. Ten rodzaj umożliwia ponadto dodanie do rachunku nie tylko klienta, ale też przypisanie konkretnego kierowcy z listy naszych pracowników. W rezultacie na tej podstawie możesz później z łatwością generować raporty pracy swoich dostawców.
Do wszystkich nowych typów rachunków możesz także dodać datę realizacji zamówienia, która wydrukuje się na zamówieniu w kuchni, a także będzie widoczna na poglądzie listy otwartych rachunków.
Inne novum stanowi obsługa stref dostaw. Obecnie, dzięki integracji z systemem sprzedażowym GoOrder otrzymujemy wsparcie w postaci obliczenia opłaty za dostarczenie naszego zamówienia na daną strefę. Jak działa obsługa stref? System, na podstawie adresu dodanego do bazy klienta wyszukuje powiązane z nim strefy. W rezultacie ostateczna kwota za złożone przez klienta zamówienie zostanie automatycznie obliczona z uwzględnieniem informacji o cenie za dowóz oraz o ewentualnym darmowym dowozie – jeśli zamówienie klienta przekracza wymaganą kwotę, system nie doliczy do rachunku naszego gościa kwoty za dowóz.
Raport kierowców i czasów pracy
Do raportu pracowników, dostępnego z poziomu aktywności w aplikacji GoPOS, który dotychczas zawierał informację wyłącznie o sprzedaży produktów, zostały dodane dwie dodatkowe opcje. Pierwszą z nich są raporty kierowców, zbliżone do raportów pracowników, ale uwzględniające dodatkowo informację o rachunkach, do których dany dostawca został przypisany. Druga funkcjonalność to raporty określające czas pracy pracownika w obrębie danej zmiany.
Zmiana sposobu działań klawiatur numerycznych
Zmianie uległo także funkcjonowanie klawiatur numerycznych, służących do wpisywania ilości i wagi towaru. Obecnie zostały one zmienione tak, by wpisywanie kolejnych cyfr odbywało się, począwszy od części ułamkowej. Dzięki temu wpisywanie wagi towarów jest teraz dużo szybsze i bardziej intuicyjne. Warto jednak nadmienić, że w miejscach, gdzie wpisujemy kwoty, klawiatura numeryczna pozostała bez zmian.
Szybka faktura bez paragonu
Kolejną nowość stanowi możliwość wystawienia szybkiej faktury. Obecnie na ekranie płatności, po wybraniu opcji szybkiej faktury i odpowiedniej metody płatności, system zamknie rachunek i nie wydrukuje żadnego paragonu. Przekieruje nas natomiast bezpośrednio do okna wyświetlania faktury. Dzięki takiemu rozwiązaniu będziesz mógł generować tego typu dokumenty z pominięciem fiskalizacji.
Aby włączyć funkcję szybkiej faktury możesz wybrać jedną z dwóch dostępnych możliwości, w zależności od wybranej opcji “NIP na paragonie” w ustawieniach terminala. Jeśli w Twoich ustawieniach pojawia się informacja “włączony lub wyłączony i pytaj przy zamykaniu” wystarczy, że przesuniesz suwak szybkiej faktury na ekranie płatności. Jeśli pojawia się adnotacja “włączony tylko dla faktury bez paragonu”, szybka faktura zostanie utworzona automatycznie, jeśli do rachunku zostanie przypisany numer NIP.
Wyszukiwarka i sortowanie otwartych rachunków
Chcesz szybko znaleźć rachunek gościa, by nabić kolejne pozycje? Na ekranie otwartych rachunków przygotowaliśmy wyszukiwarkę rachunków. Taka funkcjonalność umożliwia szybkie znalezienie zamówienia i jest szczególnie przydatna w miejscach, gdzie pracuje się na dużej liczbie otwartych rachunków. Jeśli chcesz znaleźć rachunek swojego klienta, możesz wykorzystać opcje wyszukiwania stolika, komentarza lub numeru rachunku. Dodatkowo otwarte rachunki możesz teraz sortować według daty edycji (malejąco), daty otwarcia (rosnąco) lub daty realizacji (rosnąco).
Konfiguracja zmian cen
Dotychczas w naszym systemie możliwe było nadpisywanie cen produktów oraz grup produktów w zestawach. Nowa aktualizacja daje dodatkowo możliwość nadpisywania kwoty, o jaką dany element zmienia cenę zestawu. Teraz cenniki umożliwiają nadpisywanie cen w zależności od pory dnia, klienta poprzez przyspawanie grupy klientów do poszczególnych cenników, czy wybranego punktu sprzedaży.
Belka z informacją o kończącej się licencji
Co jeszcze nowego możesz spotkać w naszym systemie? Od teraz informacja o kończącej się licencji będzie wyświetlana także w aplikacji GoPOS, a nie tylko na panelu www, jak było to dotychczas. Dodatkowo, jeśli do wygaśnięcia licencji pozostało mniej niż 7 dni, w górnym miejscu aplikacji pojawi się żółty pasek z odpowiednią informacją. Natomiast jeśli Twoja licencja wygasła – pasek zmieni kolor na czerwony.
Masz do nas jakieś pytania lub chcesz dowiedzieć się więcej o wiosennych nowościach GoPOS? Zapraszamy do kontaktu! Odwiedź stronę ze wskazówkami i licznymi odpowiedziami od naszych specjalistów. Możesz też skontaktować się z nami bezpośrednio, wybierając formę czatu lub dzwoniąc pod numer +48 790 295 124. Chętnie odpowiemy na wszystkie Twoje pytania.