Nie możesz znaleźć obsługi kelnerskiej, która sprosta wymaganiom Twojego lokalu? Wykorzystaj innowacyjne rozwiązania w postaci mobilnych kelnerów i wirtualnego QR code menu, by przyspieszyć obsługę gości, usprawnić komunikację pomiędzy pracownikami i zwiększyć satysfakcję klientów.
Kelner potrzebny od zaraz
Podczas, gdy świat przygotowuje się na powrót do normalności, branża gastronomiczna staje przed wyzwaniem zatrudnienia na nowo setek kelnerów i znalezienia sposobów, by zachować standardy bezpieczeństwa w post-pandemicznej rzeczywistości. Restauratorzy mają obecnie niemały problem. Na skutek pandemii wielu kelnerów straciło pracę, przebranżowiło się, a studenci, którzy dotychczas stanowili pokaźną grupę wśród pracowników gastronomii, wrócili do swoich rodzinnych miejscowości i nie zanosi się, by szybko je opuścili. Jeśli sam mierzysz się z trudnością znalezienia dobrego pracownika albo chcesz zaoszczędzić na dodatkowych pensjach, z odpowiedzią na Twoje potrzeby przychodzą mobilni kelnerzy i wirtualne QR menu. Te dwa innowacyjne rozwiązania odmienią Twój lokal i pozwolą wyróżnić się na tle konkurencji.
Wprowadź mobilnych kelnerów do swojej gastronomii
Chcesz szybko znaleźć nowych pracowników, ale ogranicza Cię czas lub martwisz się dodatkowymi kosztami na kolejną pensję? Wykorzystaj mobilnych kelnerów i wyposaż swoją obsługę w tablety. Dzięki takiemu rozwiązaniu obsłużysz nawet do 30% klientów więcej oraz znacznie usprawnisz pracę swoich kelnerów. Z tym intuicyjnym narzędziem możesz znacznie zredukować ilość zatrudnianych pracowników.
-
Przyjmuj zamówienia bezpośrednio przy stoliku
W lokalach często zdarza się, że kelner przyjmując zamówienie klienta, zapisuje je na kartce, a następnie udaje się do POS-a i zamieszcza je w systemie. Dodatkowo, gdy konsumentów w lokalu nie brakuje, by choć trochę przyspieszyć obsługę, po drodze zbiera on jeszcze kolejne zamówienia, które dopiero przy POS-ie przekazywane są do kuchni. To wszystko znacznie opóźnia ich realizację, przez co klient jest zmuszony do zbyt długiego oczekiwania na posiłek. Nie trudno też tutaj o błąd – obsługując kilku gości naraz i gubiąc się w gąszczu karteczek, łatwo pomylić niejedno zamówienie. Ten skomplikowany proces może jednak znacznie ułatwić mobilna obsługa gości, która sprawia, że kelner nie traci czasu na ciągłe bieganie do POSa i nabijanie wszystkich zamówień, a zaoszczędzony czas może wykorzystać na obsługę większej ilości klientów. W rezultacie, posiadając nawet mniej kelnerów niż dotychczas potrzebowałeś, będziesz w stanie obsługiwać więcej i szybciej.
-
Powiadamiaj kelnera o gotowym daniu
Chcesz jeszcze bardziej usprawnić obsługę w lokalu? A co powiesz na to, że Twój kelner będzie otrzymywać powiadomienia prosto z kuchni, gdy danie będzie gotowe do obioru? Dzięki temu jeszcze bardziej zaoszczędzi on czas na niepotrzebne bieganie i kontrolowanie, czy na pewno nie przegapił gotowego do wydania posiłku, a klient otrzyma wszystko szybko i sprawnie.
-
Kontroluj wolne miejsca i rezerwacje
Narzędzie daje także możliwość graficznego podglądu sal i stolików, dzięki czemu pracownik może z łatwością kontrolować wolne miejsca, obsługiwać rezerwacje oraz przypisywać zamówienia do poszczególnych gości. Dostęp do graficznego menu to także duże ułatwienie dla klientów, którzy przed złożeniem właściwego zamówienia mogą podejrzeć, jak to wygląda na ekranie tableta. Ile razy zdarzyło się, że konsument dopytywał o skład, albo chciał zobaczyć danie, a Twój pracownik nieumiejętnie udzielał odpowiedzi? Z mobilnymi kelnerami to już nie będzie stanowić problemu. Zredukujesz także niepotrzebne błędy, wynikające niejednokrotnie z nieprecyzyjnego przyjmowania zamówień.
-
Przypisuj rachunki do klientów
Goście przyszli do lokalu większą grupą, ale za zamówienia wolą płacić osobno? Z mobilnymi kelnerami możesz dowolnie łączyć i dzielić rachunki zgodnie z preferencjami Twoich klientów. Co więcej, dzięki możliwości przypisywania zamówień do konkretnych gości i prostej obsłudze systemu wyeliminujesz ewentualne błędy, które czasem pojawiają się podczas dzielenia rachunków.
Pozwól klientom zamawiać samodzielnie z QR code menu
Ogranicz ilość kelnerów do minimum, wykorzystując nowoczesne kody QR, które po zeskanowaniu przekierują klientów do menu Twojej restauracji. Umieść je na każdym stoliku w lokalu i pozwól gościom przeglądać Twoją kartę, następnie zamawiać, a nawet płacić samodzielnie. W rezultacie możesz zredukować ilość kelnerów do minimum, a ich kontakt z klientem ograniczyć jedynie do momentu dostarczenia gotowych zamówień. Kody QR pozwalają ponadto zwiększyć satysfakcję konsumentów, którzy nie będą musieli tracić czasu na długie oczekiwanie, aż kelner obsłuży pozostałe stoliki.
Wprowadzasz dania sezonowe lub opcje tymczasowe? W wielu restauracjach menu zmienia się regularnie. Ciągłe aktualizowanie drukowanej wersji karty dań, gdy szef kuchni dodaje nowe pozycje lub, gdy zabraknie danych składników, kosztuje i to niemało. Zamiast ponosić zbędne koszty, dzięki QR code menu wszystkie zmiany wprowadzisz cyfrowo, błyskawicznie i w dowolnym momencie. Możesz także wyjść z rozwiązaniem dla swoich zagranicznych klientów, korzystając z możliwości wprowadzenia menu w różnych językach.
Aby przyciągnąć jeszcze większą ilość gości swój indywidualny kod QR możesz umieścić w tradycyjnych ulotkach reklamowych, dodawanych do zamówień online. Jednak przeniesienie menu w sfery wirtualne to nie tylko napędzanie większej sprzedaży – to także szansa na poprawę doświadczeń konsumentów. Samodzielne zamawianie eliminuje presję, jaką klienci mogą odczuwać w obliczu obsługującego kelnera. Dzięki QR code menu nie muszą spieszyć się ze złożeniem zamówienia lub w pośpiechu wybierać pozycje, z których później nie są do końca zadowoleni.
Co możesz zyskać?
Jeśli masz trudności ze znalezieniem dobrego kelnera lub chcesz zaoszczędzić na dodatkowych pensjach dla pracowników, wykorzystaj mobilnych kelnerów i QR code menu, z systemem GoPOS. Te innowacyjne rozwiązania pozwolą odciążyć Twoją obsługę i zredukować niepotrzebne koszty. Dzięki bezkontaktowej realizacji zamówień zwiększysz bezpieczeństwo i zadbasz o komfort gości, a unowocześniona obsługa wpłynie na ich satysfakcję.
Co jeszcze możesz zyskać? Przyspieszysz wydawanie posiłków i napojów nawet o 20%, a dostępne funkcjonalności pozwolą dostosowywać całe zamówienia do preferencji gości. Z mobilnymi kelnerami cały proces obsługi klientów będziesz mógł przeprowadzić z użyciem zaledwie jednego urządzenia. Co więcej, wygodne QR code menu pozwoli Twoim gościom na samodzielne złożenie i opłacenie zamówień.
Przyspieszona obsługa sprawia, że konsument otrzyma swoje zamówienie szybciej, co przekłada się na zwiększoną satysfakcję po wizycie w lokalu. W końcu co może bardziej zachęcić klienta do ponownych odwiedzin w restauracji, jak nie pyszne jedzenie, które otrzymał szybko i sprawnie?
Ogranicz liczbę kelnerów do minimum i wykorzystaj narzędzia, które pozwolą na zastąpienie ich pracy przy użyciu postępowych metod.
Masz pytania? Skontaktuj się z nami. Zespół naszych ekspertów pozostaje do Twojej dyspozycji!