Wróć

Jak lepiej zarządzać zapasami w lokalu?

Marnowanie żywności to jeden z najpoważniejszych problemów, z jakimi mierzą się nie tylko restauracje, ale i nasza planeta. Straty wynikające z nieprecyzyjnego wykorzystania zapasów mogą kosztować Twój biznes całkiem spore sumy pieniędzy. Jak radzić sobie z procesem zarządzania towarem? Czy można dziś wykorzystywać go jeszcze precyzyjnej? Poznaj kilka metod, by lepiej zarządzać swoimi surowcami i w pełni kontrolować miejsce magazynowe. 

Nowoczesne technologie zarządzania stanem magazynowym

Rozwiązania technologiczne są po to, by pomóc Ci rozwijać i wydajniej zarządzać biznesem, na niemal wszystkich jego obszarach. Wiele funkcjonalności, które pojawia się w ostatnich latach, znacznie usprawnia pracę managerów, stając się świetnym sposobem, by jeszcze łatwiej panować nad stanami magazynowymi i zarządzać zapasami w lokalu. Które z rozwiązań sprawdzą się do tego najlepiej? 

Kontroluj magazyn z poziomu swojego telefonu 

Regularny i stały nadzór magazynu to czynność, która powinna być wpisana w codzienne działania lokalu. Aby zyskać pełną kontrolę nad swoimi zapasami warto postawić na specjalną aplikację, z którą stany magazynowe możesz stale monitorować i to z dowolnego urządzenia osobistego z dostępem do Internetu. Taki nadzór nad magazynem znacznie ułatwia zarządzanie wszystkimi zapasami. Dzięki informacjom na temat bieżącego stanu i ilości poszczególnych surowców możesz natychmiast reagować w przypadku, gdy zacznie brakować danych produktów. Stały monitoring pozwoli także wskazać na te, które są już przeterminowane lub nie przynoszą zysku. 

Zamawiaj tyle towaru, ile faktycznie potrzebujesz

Tworzenie listy zakupów to wymagające zadanie. W końcu od odpowiedniego skompletowania zapasów zależeć będzie Twój zysk. Wyobraź sobie sytuacje, gdy klient chce zamówić ulubiony makaron, a Ty musisz poinformować go, że skończył się sos. To – w najgorszym przypadku – może skutkować nawet rezygnacją z wizyty w lokalu. Stąd zadbanie o odpowiednie wyposażenie magazynów to kluczowe działanie, któremu trzeba poświęcić czas i zaangażowanie. Jednak ręczne sporządzanie list i zestawianie cen często niesie ze sobą także masę pomyłek i pochłania zbyt wiele cennego czasu. Aby rozwiązać te problemy, możesz wykorzystać aplikację, z którą zautomatyzujesz cały proces zakupów w swoim lokalu. System zestawi najkorzystniejsze cenowo towary, co wpłynie na optymalizację Twoich kosztów. Dodatkowo sporządzisz dokładne listy zakupowe, dzięki czemu zamówisz faktycznie to, co jest obecnie najbardziej potrzebne. Otrzymasz także informacje o przekroczonych stanach minimalnych z wyprzedzeniem, więc bez problemu szybko zareagujesz i uzupełnisz wszystkie braki na czas. 

Inwentaryzacja częściej i sprawniej

W efektywniejszym zarządzaniu zapasami pomaga także inwentaryzacja. Jednak by mogła przynieść pożądane efekty, musi być przeprowadzana regularnie. Proces ten pozwala kontrolować stany magazynowe i poziom zapasów na bieżąco, dzięki czemu jeszcze wydajniej możesz tworzyć kolejne zamówienia. Inwentaryzacja nie musi być żmudna i czasochłonna, jeśli do jej przeprowadzenia wykorzystasz dedykowany system. Narzędzie pozwala przyspieszyć cały proces nawet o 85%, a do tego staje się on bezbłędny i precyzyjny. W ten sposób zyskujesz pełną kontrolę nad tym, co aktualnie dzieje się w Twoich magazynach i wiesz, ile produktów oraz w jakiej ilości wciąż masz na stanie. Taką inwentaryzację możesz przeprowadzić za pomocą telefonu komórkowego, wagi oraz kodów kreskowych.

Tradycyjne metody w zarządzaniu zapasami

Czy dziś tradycyjne sposoby mogą jeszcze pomóc lepiej wykorzystywać zapasy magazynowe? Oczywiście! A do tego są na tyle uniwersalne i łatwo “dostępne”, że każdy może wdrożyć je w swoim biznesie. Jakie metody sprawdzą się najlepiej? Roman Sykała – przedstawiciel Turbo Poradnika Gastronomii – doradza: “kwestia zrównoważonego zarządzania surowcami w gastronomii to sprawa wielowymiarowa. Troskę o optymalizację zużycia surowców należy wykazać już na etapie realizacji zamówień. Poza analizą zużycia w programie komputerowym zwróciłbym uwagę na to, by nie angażować nadmiernej ilości osób do procesu planowania i składania zamówień. Dana osoba, robiąc dziesiątki razy zamówienie tego samego surowca, z czasem nabywa coraz bardziej precyzyjnego „wyczucia” ile i czego zamówić tak, by były to ilości, jak najbardziej optymalne. Kolejną kwestią jest praca z dobrej jakości surowcem. Na wysokość jego kosztu duży wpływ ma fakt, iż dokonując zakupów do naszej gastronomii, płacimy za surowiec łącznie z tą jego częścią, która i tak finalnie wyląduje w koszu na śmieci (włókna, odciek, części nienadające się do spożycia). Co za tym idzie, jakość surowca determinuje wielkość powstałych strat, a te – w oczywisty sposób – mają wpływ na globalny food cost”. 

Zarządzanie zapasami to ważne działanie, które odpowiednio przeprowadzane pozwala jeszcze wydajniej zarządzać finansami Twojego lokalu oraz minimalizuje wiele strat. Jeśli zainteresowały Cię dostępne narzędzia technologiczne, zgłoś się do nas! Napisz poprzez czat lub zadzwoń +48 790 295 124, a pomożemy dobrać najlepsze rozwiązania z myślą o Twoim biznesie.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *