Każdy lokal gastronomiczny to suma różnych działań całego personelu pracowniczego. Aby jakość obsługi była zawsze na najwyższym poziomie, a kadra mogła odczuwać większą satysfakcję z wykonywanych zadań, warto usprawniać ich pracę. Obecnie istnieje wiele sposobów i narzędzi, które dedykowane są różnym stanowiskom pracowniczym – kelnerom, kucharzom, kurierom czy managerom. Co szczególnie przyda się Twoim pracownikom?
Kelner
Kelnerzy i ich praca stanowi istotny element dla każdej restauracji. W końcu podczas wizyty klient najczęściej „spotyka się” tylko z obsługą kelnerką, która wpływa na całokształt jego wrażeń. Lokale, w których personel przyjmuje zamówienia na karteczkach, mogą być zdane na porażkę. Taki sposób znaczenie opóźnia cały proces obsługi, wzmaga ryzyko pomyłek, a nawet źle wygląda. Jak dziś usprawnić pracę kelnerów? Pomocnym okazuje się rozwiązanie typu mobilny kelner. Dzięki niemu Twoja obsługa będzie mogła przyjmować zamówienia na tabletach, a następnie przesyłać je bezpośrednio na kuchnię, bez obowiązku ich każdorazowego dostarczania. W ten sposób cały proces może skrócić się o 30%! System posiada także graficzny podgląd serwowanych dań, co daje możliwość pokazywania ich gościom, eliminując nieporozumienia czy błędne przyjęcie zamówienia.
Dużym atutem aplikacji jest prosty interfejs, co sprawia, że jej obsługa nie będzie wyzwaniem nawet dla nowych pracowników. Spośród innych zalet warto wymienić jeszcze szybsze rozliczenia klienta, z funkcją dowolnego podziału rachunków i możliwość konfiguracji dowolnych metod płatności, w tym tradycyjnej gotówki, BLIK, karty płatniczej, przelewu lub vouchera.
Kucharz
W pracy kucharza – niezbędnej dla każdej gastronomii – liczy się wiele czynników. Poza odpowiednimi przyrządami gastronomicznymi czy wysokiej jakości składnikami, kuchnię warto wyposażyć także w system KDS. Umożliwia on przyjmowanie zamówień bezpośrednio na ekranie telewizora lub tabletu w kuchni, dzięki czemu pracownicy nie muszą martwić ryzykiem błędnego odczytania czy przyjęcia ich w nieprawidłowej kolejności. Narzędzie poprawia komfort pracy, minimalizuje pomyłki, a przede wszystkim przyspiesza cały proces obsługi klienta. Co więcej, wszystkie napływające zamówienia wyświetlają się w kolorach. W momencie ich przygotowania wystarczy, że kucharz kliknie w określoną pozycję, a taka informacje trafi automatycznie do kelnera.
Kurier
Dużej logistyki wymaga także praca osób, zajmujących się dowozami. Jeśli kurierom nie zapewnimy odpowiednich narzędzi, dostawy mogą nie spełnić oczekiwań klientów, co może wpłynąć na negatywne opinie i ogólnie niezadowolenie klientów. Czy można uprawnić pracę kurierów za pomocą nowych technologii? Oczywiście! Pomocna będzie aplikacja dedykowana dostawcom, która pozwala dowolnie rozdzielać zamówienia i szybko przypisywać je do wolnych kurierów. Poza tym system daje także możliwość stałego podglądu do lokalizacji kierowcy i wyznaczania najszybszej trasy do miejsca dostarczenia zamówienia, co zwiększy komfort pracowników, a klientom przyniesie jeszcze szybszą dostawę.
Manager
W każdym biznesie liczy się jeszcze praca manager. Być może wiele jego czynności nie widać na pierwszy rzut oka, ale są konieczne, by lokal mógł dobrze prosperować. W usprawnieniu jego pracy pomaga aplikacja GoManager, która pozwala zarządzać lokalem na bieżąco, z dowolnego urządzenia i miejsca na świecie. System dostarczy ponadto wszystkich najważniejszych raportów, w tym sprzedażowych i porównawczych na przykład pomiędzy poszczególnymi pracownikami, źródłami sprzedaży czy produktami. Spośród innych funkcjonalności szczególnie przydatne będą też szybsze, elektroniczne rozliczenia pracowników według zmian i stanowisk, co w skali miesiąca pozwala zaoszczędzić do 65% potrzebnego na nie czasu.
Jeśli zainteresowały Cię rozwiązania technologiczne i chcesz usprawnić pracę swojemu personelowi, zgłoś się do nas! Napisz poprzez czat lub zadzwoń +48 790 295 124, a nasi specjaliści pomogą dobrać najlepsze rozwiązanie dla Twojego biznesu.