Zamówienia telefoniczna można dziś spotkać w niemal każdym lokalu gastronomicznym. Jednak bez odpowiednich narzędzi, klienci mogą nie być w pełni zadowolenia z ich obsługi. Sprawdź, jak uatrakcyjnić swoja ofertę i co wprowadzić, by telefon wciąż pozostał wygodnym źródłem sprzedaży dla Ciebie i Twoich konsumentów.
Dlaczego klienci mogą nie chcieć zamówić u Ciebie?
Mogłoby się wydawać, że dziś telefon to mało praktyczny sposób do przyjmowania zamówień, zwłaszcza w obliczu rosnącej popularność platform delivery i sprzedaży online. Mimo to, zamówienia telefoniczne wciąż są chętnie wybieranym sposobem, a niemal wszystkie restauracje oferują je także u siebie. Czasami tylko klienci mogą nie być w pełni zadowoleni z tego, jak przebiega obsługa telefoniczna. Może złożyć się na to wiele czynników, jak na przykład zbyt długi czas oczekiwania na połączenia, czy obowiązek każdorazowego wprowadzania wszystkich danych – a już zwłaszcza, gdy konsument zamawia u Ciebie po raz kolejny. Jak zatem sprawić, by zamówienia telefoniczne, dalej mogłyby być atrakcyjne dla Twoich gości?
Postaw na skuteczne narzędzia
To, co szczególnie przyda Ci się, gdy przyjmujesz zamówienia telefoniczne to specjalna centralka. Dzięki niej możesz wygodnie przechowywać wszystkie dane klientów w jednym miejscu, zaoszczędzając czas potrzebny na ich wprowadzanie. Jak dokładnie działa to narzędzie? Klient dzwoni na numer Twojej restauracji i składa zamówienie. Informacja o połączeniu od razu pojawia się na ekranie POS, a centralka automatycznie identyfikuje numer i łączy z danymi, które już znajdują się w systemie. W rezultacie możesz tworzyć własną bazę klientów, a następnie wykorzystać ją do przesyłania spersonalizowanych ofert i promocji, które skutecznie przyciągną gości ponownie do Ciebie.
Centralka telefoniczna skutecznie eliminuje także ryzyko licznych błędów, o które nietrudno, gdy to nasi pracownicy ręcznie wprowadzają wszystkie dane do systemu. Ponadto takie zamówienie jest od razu przesyłane na kuchnię, a kelnerzy nie muszą tracić czasu na ich przekazywanie i mogą wykorzystać go na pozostałe czynności.
Sprawdź, ile sprzedajesz na telefon
Czy wiesz, ile zamówień telefonicznych realizujesz w skali miesiąca? Może okazać się, że źródło to generuje u Ciebie bardzo duże zyski, a skoro cieszy się taką popularnością może warto bardziej je promować? Tylko jak uzyskać takie dane? Dzięki systemowi możesz tworzyć dowolne raporty, w tym porównawcze pomiędzy różnymi źródłami sprzedaży, a wszystkie przechowywać w bezpiecznej chmurze. Co więcej, dostęp do nich uzyskasz z dowolnego urządzenia i miejsca na świecie, co pozwoli Ci w pełni kontrolować działania lokalu nawet z dala od niego.
Informuj, jak można u Ciebie zamawiać
Wiesz już, jak przyjmować zamówienia telefoniczne w prosty i szybki sposób, ale teraz musisz jeszcze poinformować o tym swoich klientów. Umieść w social mediach lub na stronie informacje o możliwości składania zamówień telefonicznych. Jeśli wiesz, że źródło to cieszy się u Ciebie dużą popularnością, zachęcaj gości do zamawiania i regularnie przypominaj im o tej opcji. Co jeszcze może się sprawdzić? Rabaty i promocje! Nic tak nie przyciąga konsumentów jak atrakcyjne zniżki. Do zamówień złożonych telefonicznych możesz dodawać ulotkę z informacją o zniżce, którą klienci będą mogli wykorzystać podczas kolejnego składania zamówienia. Dzięki programom lojalnościowym możesz generować dowolne promocje i nagradzać stałych gości lub zachęcać nowych do zamawiania u Ciebie.
Zamówienia telefoniczne to dalej chętnie wybierany sposób przez wielu klientów. Aby mógł pozostać w pełni komfortowy i niezawodny dla Twoich gości, wykorzystaj nowoczesne narzędzia, które pozwalają znacznie go przyspieszyć.