Wróć
Turyści spożywający posiłek w restauracji.

Jak skutecznie przyciągać turystów do swojej restauracji?

Wraz ze zbliżającym się sezonem letnim, wzrasta też ruch turystyczny. Dla gastronomii to doskonały moment, by zwiększyć swoją rentowność, jednak bez odpowiednich narzędzi, turyści mogą nawet nie wiedzieć o istnieniu Twojej restauracji. Jak zatem przyciągać zagranicznych gości i zachęcić ich do zakupów u Ciebie? Wszystkie rady poznasz w tym artykule. 

Postaw na menu wielojęzyczne

Przygotowując się do nowego sezonu i myśląc o odwiedzających nas turystach najważniejszym elementem będzie dostosowanie karty dań dla zagranicznych klientów. Co to oznacza? Musisz uwzględnić w niej różne języki tak, by goście jasno wiedzieli, co mogą znaleźć w ofercie restauracji i bez dodatkowych niespodzianek mogli zamówić dokładnie to, na co mają ochotę. Jeśli turyści zauważą w karcie dań opcje wybór swojego języka, z pewnością docenią także Twój wkład i chętniej skorzystają z oferty lokalu. Oczywiście możesz to zrobić, drukując kilka wersji menu, tylko co w sytuacji, gdy będziesz chciał zmodyfikować kartę dań lub dostosować ją pod nowy sezon? Tradycyjne menu to coraz mniej użyteczna opcja dla restauracji, zwłaszcza, gdy na rynku istnieją rozwiązania znacznie ułatwiające zarządzanie i modyfikowanie karty dań. Najlepiej, gdy drukowaną wersję zastąpisz elektronicznym menu, które pozwoli Ci dodawać dowolne języki oraz generować wszystkie zmiany na bieżąco – bez konieczności oczekiwania na pracę drukarni czy ponoszenia dodatkowych kosztów.  

Wprowadź samoobsługę i ułatw zamawianie turystom

Kolejny przydatny krok to zatrudnienie kadry dobrze posługującej się danym językiem, ale na pewno też wiesz jak trudne i odpowiedzialne jest to zajęcie. Co więcej, dziś wiele lokali zmaga się z problem braku odpowiedniego personelu, dlatego warto szukać rozwiązań, które pozwolą go zastąpić. W lokalu postaw na innowacyjne E-menu i rozbuduj jego funkcjonalności o możliwość składania i opłacania zamówień przez Twoich klientów, całkowicie samodzielnie i z poziomu ich smartfonów. System automatycznie przekaże taką informacje na kuchnię, więc Twój pracownik może być potrzebny tylko, by dostarczyć gotowe danie do wskazanego stolika. Jeśli nie przekonuje Cię wygoda samego narzędzia, pamiętaj o jednym – QR code menu to za granicą coraz częstszy model obsługi w lokalach gastronomicznych. Jeśli chcesz podążać za trendami i wyróżnić się na tle innych, wyposaż swój lokal w to przydatne narzędzie. 

W wielu lokalach doskonale sprawdzą się także samoobsługowe kioski, skutecznie eliminujące problem tworzących się kolejek. W specjalnie wyznaczonych punktach Twoi zagraniczni goście będą mogli wygodnie złożyć swoje zamówienie, a pracownicy zyskają dodatkowy czas, który spożytkują na pozostałe czynności. Gdzie najlepiej wykorzystać system GoKiosk? Zdecydowanie w restauracjach o dużym przepływie osób, food truckach lub kawiarniach i innych lokalach, serwujących pozycje na wynos. 

Klientka zamawiająca poprzez kiosk.

Wyeliminuj nieporozumienia – wydawaj dania na numerki

Co jeszcze będzie przydatne, by ułatwić Ci obsługę zagranicznych gości? Jeśli posiadasz lokal szybkiej obsługi wyposaż go w system numerkowy i przypisuj zamówieniom indywidualne numerki, które następnie będą wyświetlać się na ekranie telewizora w lokalu. W ten sposób łatwo poinformujesz klientów o statusie przygotowania ich dań, a goście będą mogli wygodnie kontrolować co dzieje się z zamówieniami w poszczególnych etapach. System skutecznie wyeliminuje wszelkie problemy komunikacyjne – zamiast wykrzykiwać nazwę często niezrozumiałego dla obcokrajowca dania, przypisz mu wygodny numer, który znacznie ułatwi mu wizytę w nieznanym lokalu.

Klientki czekające przed lokalem na odbiór zamówienia.

Pokaż turystom, że działasz też online

Nie zapomnij, by pokazać się w sieci! Turyści najczęściej będą polegać na rekomendacjach, które znajdą online, dlatego zadbaj o swój wizerunek i umieść wszystkie niezbędne informacje, które ułatwią im wyszukanie Ciebie.

Świetnym sposobem, by dotrzeć do zagranicznych konsumentów może okazać się nawiązanie współpracy z właścicielami, oferującymi wynajem apartamentów w Twoim mieście. W takich pokojach możesz umieścić swój własny QR code, a dzięki temu pozwolić gościom zamawiać bezpośrednio do wynajmowanego mieszkania. Turyści, wbrew pozorom, chętnie zamawiają także online, a jeśli znajdą gotową rekomendację restauracji, z dużym prawdopodobieństwem złożą zamówienie właśnie u niej. To wygodne rozwiązanie pozwoli Ci także dowolnie modyfikować swoje menu, gdy na przykład chcesz zmienić kilka pozycji lub wstrzymać sprzedaż wybranej, ze względu na chwilowe braki w magazynie. Dzięki temu, goście nie będą musieli liczyć się z przykrą niespodzianką, gdy dana pozycja nie będzie dostępna i wygodne zamówią to, na co mają akurat ochotę.

Pamiętaj, że w trakcie podróży turyści wyrabiają opinię o Twoim kraju i mieście, biorąc pod uwagę wszystkie swoje doświadczenia. Bądź zatem cierpliwy w stosunku do swoich międzynarodowych gości, aby poprawić ich wrażenia, w tym nie tylko te na temat lokalu. Jeśli Twoi zagraniczni klienci znajdą miejsce, w którym poczują się dobrze, z dużym prawdopodobieństwem wrócą do niego ponownie podczas kolejnej wizyty lub zarekomendują je swoim znajomym.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *