Wróć

Jak przyspieszyć wdrożenie nowego pracownika w gastronomii?

W okresie wakacyjnym wiele osób decyduje się podjąć pracę sezonową w gastronomii. Nowy pracownik to kolejna para rąk do pracy, ale też obowiązek wdrożenia i odpowiedniego przygotowania go do pełnienia obowiązków w naszym lokalu. Jak przyspieszyć ten proces? 

Nowy pracownik – pomoc czy wyzwanie? 

Etap wdrożeń to nieodłączny element zatrudnienia nowego pracownika. Liczyć musi się z nim każdy restaurator, a już w szczególności w sezonie, gdy pracownicy lubią zmieniać się bardzo często. Rozpoczęcie pracy to także szereg nowych wyzwań i nauki zarówno dla nowego pracownika, jak i managera. Nowo zatrudniony musi poznać charakter pracy całego lokalu, nauczyć się karty menu, zapoznać z całą załogą i stosowanymi narzędziami. Właściciel musi natomiast odpowiednio skoordynować etap wdrożenia, by nie kolidował z pracą reszty personelu i niepotrzebnie opóźniał działania w restauracji. Wszystko to może ułatwić dziś odpowiedni system POS dla gastronomii. Jeśli zatrudniasz nowe osoby sprawdź, jakie funkcjonalności koniecznie musi posiadać, by przyspieszyć wprowadzenie nowego pracownika.

1. System musi być intuicyjny 

Co najbardziej opóźnia proces wdrożeń? Zbyt skomplikowane narzędzia i programy, pełne nieprzydatnych funkcjonalności, z których na co dzień i tak nie korzysta nawet zaawansowana kadra. Nieintuicyjny system POS to najgorsze, co może spotkać pracownika (i to niekoniecznie tylko nowego!). Dlatego, aby zaoszczędzić czas potrzebny na wdrożenia personelu, postaw na system, który posiada łatwy w obsłudze interfejs. Dzięki temu obsługa oprogramowania nie będzie wyzwaniem nawet dla nowych pracowników. 

Wdrażanie nowego pracownika.

2. Kelner musi posiadać wgląd do pełnej karty dań 

Nauka menu to jeden z najbardziej skomplikowanych etapów wdrażania nowego pracownika. W końcu do obsługi gości potrzebne są nie tylko doskonałe kompetencje, ale też znakomita znajomość karty dań, by personel poradził sobie z odpowiedzią na każde pytanie klienta. Ten proces z reguły wymaga jednak czasu, ale można też skutecznie go przyspieszyć. Najbardziej pomocnym będzie dostęp do menu na tablecie. Dzięki temu kelner nie będzie musiał uczyć się na pamięć wszystkich serwowanych pozycji i automatycznie uzyska dostęp do listy dań, ich opisów czy zdjęć. 

3. System musi ułatwiać podział obowiązków 

System POS pozwala także przydzielać kelnerów do obsługi konkretnych stref lub stolików w restauracji. To szczególnie przydatne rozwiązanie zwłaszcza dla nowych pracowników, którzy nie znają tak dobrze układu sali. Do poszczególnych stref możesz jednym kliknięciem przypisać określonego kelnera, dzięki czemu skupi się on tylko na danej przestrzeni. Graficzny widok sal i stolików na ekranie tabletu ułatwi także obsługę rezerwacji. Pamiętaj, że porządek i jasny przydział obowiązków usprawni działania nie tylko nowym pracownikom, ale też całemu personelowi. 

Kelner przyjmujący zamówienie na tablecie.

4. System musi ułatwiać rekomendowanie dodatków 

Sprzedaż sugerowana to skuteczny sposób, który pozwala generować jeszcze większe zyski w lokalu. Jeśli jeszcze nie znałeś tej techniki, koniecznie przeczytaj ten wpis. Jednak rekomendowanie dodatków, aby mogło przynieść pożądane rezultaty, musi być trafne i nienachalne. Wśród nowych pracowników dochodzi jeszcze kwestia słabej znajomości menu. Zarekomendowanie dodatków do określonych pozycji wymaga dużej świadomości tego, co w lokalu można zaoferować i tego, co najlepiej do określonego dania pasuje. Korzystając z menu na tabletach, po wybraniu określonego dania będzie wyświetlać się lista dodatków, które z łatwością kelnerzy mogą zaproponować klientom. To wygodne rozwiązanie znacznie ułatwi zadanie obsłudze, która nie musi uczyć się wszystkich dodatkowych opcji na pamięć i może rekomendować dodatki już od pierwszego dnia pracy. 

Jak widzisz, proces wdrożeń wcale nie musi opóźniać pracy lokalu. Jeśli postawisz na system z odpowiednim funkcjonalnościami, możesz mieć pewność, że Twój pracownik będzie gotowy do wykonywania nowych obowiązków już od pierwszego dnia pracy!

Zobacz także naszą ofertę na oprogramowanie dla pizzerii oraz oprogramowanie dla Food Trucków, które również może się Tobie przydać i ułatwić system sprzedażowy w Twoim lokalu.

Pracownik działu support udzielający konsultacji.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *