Wróć
Klientka odbierająca kartę stałego klienta od kelnera

Jak utrzymać sprzedaż wśród stałych klientów?

Pozyskiwanie klientów do lokalu to istotna kwestia, szczególnie w kontekście zwiększenia sprzedaży czy reklamy. Nie mniej ważne jest jednak utrzymanie już wcześniej zdobytych gości. Dzięki nim, Ty i Twój personel zdobędziecie dostęp do szerokiej bazy lojalnych klientów, którzy są w stanie regularnie odbierać Twoje treści i odwiedzać lokal systematycznie – prowadząc do wielu korzyści. Sprawdź, jak skutecznie utrzymać klientów i które narzędzia najlepiej sprawdzą się w takim procesie.

Sprzedaż wiernym konsumentom sposobem na rozwój? 

Szereg lokali gastronomicznych wykorzystuje wcześniej powstałą relację z klientem, który jest już w jakimś stopniu stałym bywalcem restauracji. W zależności od stopnia zaangażowania, jesteś w stanie w dalszym ciągu kontynuować sprzedaż wśród tego typu klientów. Taka retencja, czyli kolejne wykorzystanie ich zainteresowania ofertą, to poza zwiększeniem regularnej sprzedaży, bardzo dobry sposób na ograniczenie odejścia konsumentów do konkurencyjnej restauracji, wzrost zaufania do Twojego lokalu, budowanie pozytywnego wizerunku firmy, a nawet zmniejszenie kosztów marketingu z powodu niższych opłat utrzymania niż pozyskania nowego klienta odwiedzającego Twój lokal gastronomiczny.

Jak wpływać na utrzymanie sprzedaży wśród stałych klientów lokalu?

Zachęcaj gości do odwiedzin swojej restauracji 

Warto na początek poznać potrzeby Twojego klienta, stworzyć dopasowany kanał komunikacji, a potem zastosować różnego rodzaju metody. Najlepsza z nich to program lojalnościowy. W ramach takiego programu, możesz stworzyć kartę stałego klienta i za jej pomocą nagradzać stałych bywalców, przypisywać im indywidualne zniżki, a także monitorować struktury sprzedaży. Dodatkowo, jesteś w stanie generować kody rabatowe, tworzyć okresowe promocje oraz organizować konkursy, na np. specjalnie przygotowane vouchery kwotowe. Gdy zadbasz już o powrót wcześniejszych klientów, dobrze jest zaktywizować sprzedaż przy użyciu m.in up sellingu, czyli proponowaniu produktów premium, a także cross sellingu, czyli oferowaniu podczas jednej transakcji produktów dodatkowych. Więcej o tym przeczytasz w artykule „sugerowana sprzedaż”.

Buduj bazę klientów 

Wiele lokali realizuje zamówienia na wynos, więc jak zrobić zysk z danych zgromadzonych z takich zamówień? Centralka telefoniczna to narzędzie, dzięki któremu wszystkie zamówienia odbierzesz na jednym ekranie swojego POS. Jak działa? W momencie, gdy klient dzwoni do lokalu, by złożyć wybrane zamówienie, aplikacja automatycznie identyfikuje jego numer i łączy z zapisanymi danymi. W ten sposób możesz tworzyć swoją własną bazę klientów i przeprowadzać dowolne kampanie sms lub e-mail, w których poinformujesz stałych gości o wszelkich nowościach czy specjalnych promocjach. Wszystko to zmotywuje klientów do ponownego zakupu i zagwarantuje Ci istotny dla prowadzenia lokalu feedback.

kelner odbiera zamówienie telefoniczne

Sprzedawaj także online 

Jeśli sprzedajesz już w sieci, rób to przez własny sklep ze specjalnym systemem zamówień online. Dlaczego? Sprzedając przez portale zewnętrzne, nie jesteś w stanie zbierać potrzebnych danych kontaktowych, które z powodzeniem możesz wykorzystać do podtrzymania kontaktu z klientem i rozwijania długofalowych relacji. Wybierając własny sklep GoOrder, możesz wprowadzić dowolne akcje promocyjne jak na przykład „kolejne zamówienie – 10%”. Pamiętaj, że każda zniżka to doskonały sposób, by zachęcić gości do ponownego złożenia zamówienia za pośrednictwem Twojego sklepu. 

Co więcej, wybierając takie rozwiązanie nie musisz nikomu płacić za stworzenia strony internetowej. Ponadto ważne, aby Twój sklep był przyjazny dla urządzeń mobilnych – strona niedostosowana do telefonów, z których klienci najczęściej zamawiają online, może negatywnie wpłynąć na odbiór Twojego sklepu i sprawić, że nie będą oni chcieli zamawiać ponownie.

Kobieta trzymająca telefon z aplikacją GoOrder

Postaw na marketing w mediach społecznościowych

W obecnych czasach social media to klucz do doskonałej promocji i zwiększenia sprzedaży. Twórz regularnie publikacje na swoich kanałach w serwisach społecznościowych, podtrzymuj relacje z klientami, oznaczaj firmy, z którymi współpracujesz i przede wszystkim postaw na apetyczne zdjęcia z dobrym oświetleniem, aby zachęcić konsumentów do spróbowania Twoich dań. Więcej informacji na temat fotografowania serwowanych posiłków przeczytasz tutaj. Odpowiedni system wesprze także Twoje działania marketingowe. Niezależnie od tego czy chcesz promować produkty lub tworzyć dowolne rabaty – oprogramowanie dostarczy Ci wiele przydatnych raportów, które odpowiednio wykorzystane obrócą sprzedaż w jeszcze większy zysk i pomogą Ci podejmować lepsze decyzje.

Pamiętaj, że sprzedaż to nie wszystko

Poza działaniami sprzedażowymi – stacjonarnie lub online – wprowadź do swojego lokalu różne wydarzenia towarzyszące, które zmotywują nie tylko nowych, ale i obecnych klientów do odwiedzenia Twojego miejsca ponownie. Mogą to być różnego rodzaju eventy, koncerty, spotkania tematyczne czy degustacje Twojego menu, podczas których zareklamujesz lokal, zachęcisz do kolejnych odwiedzin lub zaproponujesz zniżkę. Możesz także zaprezentować nową, limitowaną ofertę dostępną teraz lub w przyszłości – sprawiając, że konsument po raz kolejny pojawi się w Twojej restauracji w celu sprawdzenia nowości. Niektóre wydarzenia zorganizuj wraz z odpowiednimi partnerami, którzy nie tylko zareklamują Twoją akcję promocyjną, ale zapewnią również odpowiednie środki i wsparcie.

Jak widać, utrzymanie sprzedaży wśród stałych klientów to bardzo ważna część wizerunku i sprawnej sprzedaży w Twoim lokalu gastronomicznym. Aby jak najlepiej realizować założone cele, wykorzystaj dostępne nowoczesne systemy, które ułatwią Twoje działania.

Konsultant rozmawiający z klientem

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *