Na opinię klienta o restauracji w dużej mierze wpływa sprawność obsługi. Goście w szczególności doceniają szybki proces płatności za zamówienie. O tym, jak skrócić czas rozliczania klientów w gastronomii dowiesz się z tego artykułu.
Odbieraj wszystkie płatności w jednym miejscu
Usprawnianie procesu rozliczania gości warto zacząć od wyboru odpowiedniego systemu sprzedażowego. Narzędzie pozwoli Ci przeprowadzać cały proces zamawiania i rozliczania gości bezpośrednio na jednym urządzeniu – Twoim POS. Akceptowane są wszystkie możliwe sposoby płatności: gotówką, przelewem, kartą, telefonem czy BLIKiem. Płatność trwa zaledwie kilka sekund, co skraca czas obsługi klienta i podnosi poziom zadowolenia z usługi. Tobie natomiast takie rozwiązanie daje większą kontrolę nad wszystkimi transakcjami przeprowadzanymi w lokalu.
Korzystaj z integracji z terminalem
Płatność za pomocą terminalu to bardzo wygodny i popularny sposób rozliczania klientów. Często jednak zdarza się, że kelner wprowadza do terminalu błędną kwotę do zapłaty, co niepotrzebnie wydłuża proces płatności i obniża zadowolenie gości. Aby uniknąć takich pomyłek, warto zainwestować w odpowiedni system POS, który posiada wbudowaną integrację z terminalem. Dzięki niej informację o wartości rachunku/zamówienia otrzymujesz od razu na urządzeniu płatniczym, co oznacza, że nie musisz wprowadzać jej ręcznie. Wszystko to znacznie przyspiesza proces płatności i ułatwia pracę kelnerom. W ten sposób ograniczysz kosztowne pomyłki i sprawniej obsłużysz swoich klientów.
Łącz i dziel rachunki bez pomyłek
Aby zapewnić gościom najwyższy komfort obsługi, przeprowadzaj rozliczenia bezpośrednio przy stolikach. Taką opcję zapewnia system mobilny kelner, dzięki któremu personel przyjmuje zamówienia od klientów oraz rozlicza ich bezpośrednio na tabletach. Narzędzie oferuje różne metody płatności, a także pozwala łączyć i dzielić rachunki zgodnie z życzeniami klientów, dzięki czemu unikniesz błędów w rozliczeniach. Nie musisz także martwić się chwilowym brakiem Internetu, gdyż płatności przyjmiesz także offline.
Wprowadź samodzielne płatności
Klienci lokali gastronomicznych coraz częściej doceniają samoobsługowe rozwiązania. Dotyczy to także procesu płatności. Aby zaoszczędzić jeszcze więcej czasu swojego personelu oraz podnieść komfort gości, wprowadź do swojej restauracji E-menu. Wystarczy, że umieścisz na stolikach specjalne kody QR, które następnie klienci wygodnie zeskanują za pomocą smartfonu. Dzięki takiemu rozwiązaniu goście mogą przeglądać kartę dań na własnym telefonie, a następnie samodzielnie zamówić i zapłacić za posiłek. To kolejne narzędzie ułatwiające i przyspieszające proces rozliczania. Ponadto, system akceptuje różne metody płatności, co pozwala dostosować usługę do preferencji gości.
Wszystkie rozwiązania przyspieszające płatności podniosą zadowolenie z usługi gości odwiedzających Twoją restaurację, a Tobie pozwolą wyeliminować błędy i usprawnić pracę zespołu. Aby dobrać rozwiązania odpowiednie dla swojego lokalu, skontaktuj się z naszymi specjalistami.