Wróć

Sieć lokali – jak kontrolować kilka punktów?

Zarządzanie jednym lokalem to bardzo odpowiedzialne zadanie, a co, gdy masz przed sobą całą sieć punktów, w tym rozmieszczonych w różnych miastach? Bez odpowiednich narzędzi stała kontrola każdego z nich jest właściwie niemożliwa. Jak zatem sprawnie zarządzać siecią lokali i odpowiednio wykorzystać pozyskane dane, by regularnie zwiększać zyski? Odpowiedź poznasz w tym artykule.

Kilka punktów – jak trzymać rękę na pulsie?

Regularny monitoring lokalu to sprawdzony sposób, dzięki któremu jako manager masz pod kontrolą wszystkie aspekty swojego biznesu. Nie zawsze jednak jest to takie proste. Wiele lokali posiada swoje punkty w kilku miejscach, a nawet miastach. Sieć lokali to popularne rozwiązanie nie tylko dla restauracji i kawiarni, ale i sezonowych punktów jak lodziarnie czy food trucki. Oczywiście to szansa na większy zysk, ale zarządzanie kilkoma punktami oznacza też więcej pracy i odpowiednią logistykę. Ale po co masz tym wszystkim zajmować się samodzielnie? Twoje działania mogą wspomóc odpowiednie systemy. Co konkretnie sprawdzi się, gdy mowa o sieci lokali?

Ilość surowców pod stałą kontrolą

Kilka lokali to kilka magazynów, które trzeba regularnie monitorować – w końcu zarządzanie surowcami jest kluczowym elementem działania każdego punktu gastronomicznego. Stała kontrola pozwala wydajniej zarządzać wydatkami lokalu i uzupełniać na czas wszystkie produkty. By dobrze zarządzać magazynem w różnych punktach, wcale nie musisz przebywać na miejscu każdego! Dzięki GoStock zyskasz wgląd do wszystkich stanów magazynowych swoich lokalizacji i z łatwością sprawdzisz ilość surowców. Co więcej, w sytuacji, gdy w jednym punkcie skończył się dany produkt, a w innym masz go jeszcze pod dostatkiem, możesz szybko przerzucić towar między magazynami i w rezultacie – nie wstrzymywać swojej sprzedaży.

Porównuj wszystkie lokale

Zarządzając kilkoma punktami warto porównywać dostępne dane pomiędzy nimi. Na podstawie takich analiz możesz sprawdzić, które z lokali generują największy przychód, jakie pozycje najczęściej wybierają Twoi konsumenci czy ogólny obrót w poszczególnych punktach. Pamiętaj jednak, że na decyzje klientów i ogólny zysk danego lokalu wpływa wiele czynników, w tym jego lokalizacja, bliskość miejsc turystycznych i obecność konkurencji. System GoManager dostarczy Ci wszystkich niezbędnych raportów porównawczych, które możesz dowolnie konfigurować. W ten sposób łatwiej podejmiesz swoje przyszłe decyzje, jak np. zmiana menu czy akcje promocyjne, które jeszcze skuteczniej przyciągną gości do Ciebie.

manager przegląda raporty

Jak pracuje Twój personel?

Kolejny ważny element, który powinien podlegać kontroli w każdym lokalu to zespół pracowniczy. Przebywając na miejscu, zarządzanie personelem jest dużo łatwiejsze – widzisz kto i jak pracuje, kto spóźnił się do pracy lub ile faktycznie sprzedaje. Z dala od lokalu takie informacje nie są już tak oczywiste. Jak zatem zarządzać pracownikami nawet, gdy nie ma Cię na miejscu? W tym wszystkim pomóc może specjalny system, z którym zyskasz wgląd do niezbędnych danych dotyczących Twojej kadry. Dzięki funkcji logowania się do systemu łatwo sprawdzisz, kto faktycznie już pracuje. Personelowi przypiszesz także różne stanowiska i stawki, a na podstawie wszystkich zgromadzonych danych błyskawicznie rozliczysz pod koniec miesiąca.

Problematyczną kwestią okazuję się jeszcze wspomniane spóźnienia. Jednorazowa niepunktualność może zdarzyć się każdemu, ale jeśli działasz w kilku punktach, a w każdym z nich część pracowników rozpoczyna pracę z kilkuminutowym opóźnieniem, w skali miesiąca czekają Cię naprawdę spore straty. W aplikacji wygodnie skontrolujesz moment rozpoczęcia i zakończenia pracy wszystkich członków Twojego zespołu. System przechowa te dane w jednym miejscu, a następnie wyliczy czas pracy z dokładnością co do minuty. Co to oznacza dla Ciebie? Koniec z wypłacaniem pensji za nieprzepracowane godziny i znacznie większa oszczędność.

manager rozmawia z pracownikami

Stały monitoring dostawców i zamówień online

Sprzedaż w sieci to bardzo popularny sposób na zwiększenie zysków i trafienie z ofertą restauracji do szerszego grona klientów. Jeśli sprzedajesz swoja dania online, a do tego w kilku lokalach, problematyczną kwestią okazują się także dowozy i praca dostawców. Kontrola każdego z nich oraz comiesięczne (lub nawet cotygodniowe!) rozliczanie z pewnością jest wyzwaniem. Aby nie pogubić się w takich danych warto wykorzystać aplikację dla kierowców. Dzięki niej na bieżąco będziesz monitorować to, co dzieje się zamówieniami nawet po opuszczeniu lokalu. Poza tym sprawdzisz ilość zrealizowanych dostaw czy przepracowanych godzin, a w ten sposób jeszcze szybciej rozliczysz swoich kierowców.

Bieżące zarządzaniem lokalem to klucz do sukcesu dobrze działającego biznesu. Mając pod sobą kilka punktów, odpowiednie narzędzia pomogą w stałej kontroli i skutecznie zwiększą Twój zysk. Co ważne, wcale nie musisz przebywać w określonym lokalu, by zyskać wgląd do interesujących Cię danych. Jeśli chcesz skutecznie zarządzać siecią lokali koniecznie zgłoś się do nas.

grafika kontaktowa

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *