Spóźnienia do pracy to często pojawiający się problem w wielu sektorach. Jednak przy wdrożeniu różnych rozwiązań dostępnych na rynku, możliwe jest ograniczenie lub nawet całkowite zredukowanie spóźnień pracowników. Jak to osiągnąć i które narzędzia do tego wykorzystać? Sprawdź poniższy artykuł.
Dlaczego punktualność to istotna kwestia w branży gastronomicznej?
Bycie punktualnym to pożądana cecha każdego pracownika. Przychodzenie do swojego miejsca pracy na czas, to często nie tylko obowiązek, ale również ważny aspekt owocnej współpracy z pracodawcą. W branży gastronomicznej punktualność ma szczególne znaczenie, ponieważ praca w restauracji wiąże się z budowaniem relacji z klientami. Ponadto, pracownicy często nie tylko tworzą wizerunek lokalu, ale są także częścią odpowiedniego funkcjonowania całej restauracji. Bardzo łatwo to zaburzyć, jeśli nagminne spóźnienia występują zbyt często. Z punktu widzenia właściciela punktu gastronomicznego – punktualność to również podstawa dobrego zarządzania, dlatego z pomocą przychodzą dostępne rozwiązania technologiczne.
Spóźnienia – ile mogą Cię kosztować?
Jako właściciel musisz wiedzieć, że spóźnienia personelu to przede wszystkim wysokie koszty. Jeśli Twój pracownik pracuje przez 20 dni po 8 godzin, ale spóźnia się codziennie 15 min – zarabiając 30zł /h – to w skali miesiąca, jako pracodawca, tracisz 150 zł, a w skali roku już 1800 zł. Notorycznie spóźniający się zespół prowadzi do tego, że pracodawca ponosi bardzo duże straty związane z wypłatami za nieprzepracowane godziny. Jakie rozwiązanie technologiczne wybrać, aby skutecznie temu zapobiec?
Zainwestuj w GoManager, czyli rozwiązanie dla każdej osoby zarządzającej restauracją
Na rynku dostępnych jest wiele narzędzi wspierających zarządzanie biznesem. W przypadku kontroli spóźnień personelu, warto korzystać z aplikacji do zarządzania lokalem, która pozwala na pełną kontrolę całego biznesu z dowolnego urządzenia. Dzięki temu jesteś w stanie nadzorować swój personel gdziekolwiek się znajdujesz oraz w każdej chwili korzystać z opcji wglądu do przydatnych analiz oraz raportów.
Z aplikacją GoManager pracownicy meldują oraz wymeldowują się z systemu o konkretnych porach, a system automatycznie zapisuje te dane. Skutkuje to dostępem do szczegółowego raportu czasu ich pracy, co przekłada się na wypłacanie wynagrodzenia tylko za faktycznie przepracowane godziny. Dodatkowo, w momencie gdy Twój pracownik zauważy, że wypłaca się mu mniejszą wypłatę – automatycznie zacznie unikać spóźnień.
Wprowadź jasno określone zasady
Pamiętaj, że pracownicy muszą działać według wcześniej określonych zasad. Poza dokładnymi informacjami na temat funkcjonowania lokalu, pomocny będzie także regulamin, do którego pracownicy zyskają dostęp w każdej chwili. Dzięki niemu, Twój zespół wie o posiadanych przez siebie prawach, obowiązkach oraz przyszłych konsekwencjach – w sytuacji nie przestrzegania go. Przedstaw personelowi o jakim czasie muszą być na sali lub w kuchni i bądź konsekwentny w aspekcie przestrzegania regulaminu.
Doceniaj pracę swojego personelu
Jako właściciel musisz kontrolować wszystkie aspekty związane z restauracją. Warto jednak pamiętać, by doceniać swoich pracowników oraz tworzyć odpowiednią atmosferę i warunki pracy. Zadbaj więc o dobre relacje z pracownikami, słuchaj ich potrzeb, a także inwestuj w rozwiązania technologiczne, które nie tylko usprawnią ich pracę, ale zwiększą komfort i umożliwią rozwój w odpowiednio dostosowanym miejscu pracy – podążającym za trendami.
Spóźnienia to powszechny problem, któremu bardzo łatwo zaradzić inwestując w odpowiednie narzędzia. Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej na temat dostępnych narzędzi lub zastanawiasz się nad wprowadzeniem ich do swojego biznesu, zgłoś się do nas już teraz. Nasi specjaliści pomogą dobrać Ci najlepiej dopasowane rozwiązania do potrzeb Twojego lokalu.