Wróć
managerowie z tabletem

Ceny rosną, a zyski Twojej restauracji nie? Sprawdź, co możesz zrobić

Ciężko nie zauważyć, że wszechobecne podwyżki dotykają każdego – również biznesów gastronomicznych. Wyższe koszty żywności wymuszają na właścicielach restauracji podnoszenie cen dań. Co jednak, jeśli takie działanie nie przynosi zysków? Przeczytaj artykuł i dowiedz się, jak temu zaradzić.

Jak przygotować gości na wyższe ceny?

Wielu restauratorów obawia się, że podniesione ceny odstraszą klientów. Goście jednak sami doświadczają wysokich cen, robiąc codzienne zakupy, przez co zdają sobie sprawę z konieczności podwyżek również w lokalach gastronomicznych. Jeżeli jednak mimo to obawiasz się reakcji klientów, warto podnieść ceny, jednocześnie zmieniając całe menu. Dobrym sposobem jest np. przygotowanie oferty sezonowej lub wzbogacenie karty dań o nowe pozycje oraz usunięcie tych najrzadziej wybieranych. Dzięki takiemu działaniu goście zauważą, że w zamian za wyższe ceny otrzymują nowe, atrakcyjne menu.

Ogranicz wydatki na obsługę kelnerską

Gdy food cost wzrasta, a podniesienie cen nie przynosi zysków, warto szukać sposobów na oszczędność. Rozwiązaniem w takiej sytuacji jest sprzedaż samoobsługowa. Wprowadź do swojej restauracji E-menu i umieść na stolikach kody QR, które goście zeskanują, aby przejrzeć menu i samodzielnie złożyć, a następnie opłacić zamówienie. Do elektronicznego menu w dowolnym momencie – np. w przypadku podwyżek cen potraw – wprowadzisz modyfikacje, co pozwoli Ci zaoszczędzić także na drukowaniu papierowych kart dań.

Kolejnym rozwiązaniem samoobsługowym jest GoKiosk. Ustaw w swoim lokalu kioski z odpowiednią aplikacją, aby goście mogli przejść od przeglądnięcia menu do opłacenia zamówienia zupełnie samodzielnie. Narzędzie warto rozbudować o system numerkowy, dzięki któremu każdy klient otrzyma wydrukowany numer zamówienia, a jego status w dowolnym momencie sprawdzi na ekranie umieszczonym w lokalu. Z takimi rozwiązaniami ograniczysz wydatki na obsługę kelnerską i znacznie przyspieszysz realizację zamówień, co przełoży się na więcej zadowolonych klientów, a tym samym – na większe zyski.

Zmniejsz food cost, oszczędzając na zamówieniach

Ceny produktów w hurtowniach są coraz wyższe? Odpowiednie planowanie zamówień do restauracji pozwoli Ci zmniejszyć food cost. Z GastroSupplier przygotujesz precyzyjne listy zakupów, a następnie otrzymasz zestawienie aktualnych cen i promocji u różnych dostawców. Stworzysz także porównanie poszczególnych produktów w najlepszych cenach. W ten sposób wydasz znacznie mniej na zamówienia, a jednocześnie zaoszczędzisz sporo czasu na szukanie najkorzystniejszych cen w hurtowniach.

Pokaż swoim klientom, że są najważniejsi

Gdy podnosisz ceny dań, warto dać klientom coś w zamian – np. program lojalnościowy. Z GoClient stworzysz spersonalizowane karty dla stałych klientów, dzięki którym skorzystają z atrakcyjnych rabatów. Poprzez system GoClient zorganizujesz także promocje sezonowe, kody rabatowe lub vouchery. Wszystkie te działania pokażą Twoim klientom, że mimo wyższych cen mogą liczyć na okazjonalne zniżki i promocje, co zdecydowanie zwiększy zaufanie gości wobec Twojego lokalu i zachęci ich do częstszych wizyt.

karty lojalnościowe

Nie marnuj jedzenia – zwiększaj zyski, ograniczając straty żywności

Każdego dnia wieczorem w Twojej restauracji zostaje mnóstwo niewykupionego jedzenia? Straty żywności to powszechny problem w gastronomii. Istnieje jednak sposób, aby ograniczyć marnowanie jedzenia. Na rynku dostępnych jest sporo aplikacji, gdzie pod koniec dnia możesz umieścić informację o potrawach, które zostały i sprzedać je w atrakcyjnej cenie. W ten sposób pozbędziesz się niesprzedanych dań, jednocześnie na tym nie tracąc.

Wysokie ceny to poważny problem, który odbija się na zyskach restauracji. Z odpowiednimi narzędziami łatwiej jednak przetrwasz kryzys. Aby dobrać najlepsze rozwiązania dla swojego lokalu – skontaktuj się z nami!

grafika kontaktowa

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *