Wróć

Jaki model dostaw wybrać dla swojej restauracji?

Dostawy to nieodłączny element sprzedaży na wynos. Jeśli oferujesz swoje dania online, musisz zadbać o odpowiednie dowozy. Tylko w ten sposób Twoi konsumenci mogą liczyć na szybkie otrzymanie zamówień, co bezpośrednio przełoży się na ich satysfakcję z Twoich usług. Ale jak dowozić i który z dostępnych modeli wybrać, by w pełni odpowiadał potrzebom lokalu? Sprawdź ten artykuł i poznaj dostępne na rynku rozwiązania.

Jak dowozić?

Właśnie wdrożyłeś kolejne źródło sprzedaży i teraz Twoją ofertę konsumenci mogą znaleźć także w sieci? Świetnie, większy przychód masz już gwarantowany! Ale sprzedaż online to znacznie więcej niż otwarcie własnego sklepu internetowego lub stworzenie profilu restauracji na platformach agregatorów. Teraz musisz zastanowić się, jak dostarczać zamówienia do klientów. Możesz robić to na dwa sposoby.

Prywatny dostawca, czyli Twój stały pracownik  

Zamówienia możesz dowozić, decydując się na zatrudnienie własnego kierowcy. W takim modelu to po Twojej stronie będzie leżeć wybór kandydata na to stanowisko, zapewnienie pojazdu i wszelkich kwestii z nim związanych, jak ubezpieczenie czy przeglądy oraz ustalanie grafików. Własny kurier to także pewność, co do jakości świadczonych usług, gdyż taki pracownik prawdopodobnie poświęcać się będzie tylko pracy w Twoim lokalu. Jednak rozwiązanie to ma także drugą stroną medalu. Może wiązać się z wyższymi kosztami – poza wspomnianymi kwestiami technicznymi, związanymi z zakupem auta lub skutera, musisz pamiętać o ryzyku nagłych stłuczek i awarii, a co za tym idzie – także ich naprawach. Zatrudniając pracowników musisz wypłacać im należytą pensję, a do tego liczyć się z ewentualnymi nieobecnościami czy zwolnieniami. Jeszcze inna kwestia to nieregularność zamówień składanych online. Jeśli nie wiesz, ile Twoi klienci będą zamawiać, mogą zdarzyć się nawet takie dni, w których Twój pracownik będzie realizować zaledwie kilka dowozów, a to może nie być w pełni opłacalne w porównaniu do ponoszonych kosztów.   

Firma zewnętrzna, czyli jak łatwo powierzyć dowozy specjalistom  

Drugi powszechny model realizacji dowozów to skorzystanie z usług firmy zewnętrznej. Do przykładów jednej z nich należy firma Stava, której ofertę można znaleźć w coraz większej ilości polskich miast. Do zalet tego typu rozwiązania należy przede wszystkim znacznie większa wygoda – decydując się na ten model możesz mieć pewność, że dostarczaniem zamówień zajmą się prawdziwi specjaliści. Ponadto nie musisz martwić się ustalaniem grafików, dbaniem o odpowiednią ilość pracowników czy organizacją pojazdów. Rozwiązanie to może okazać się nie tylko znacznie wygodniejsze, ale i często tańsze – powierzając dowozy zewnętrznym dostawcom płacisz tylko za te faktycznie zrealizowane. 

Jak jeszcze bardziej przyspieszyć realizacją dowozów? 

Wybór modelu dostaw masz już za sobą? Teraz przydałyby się odpowiednie narzędzia, które zapewnią ich bezbłędną i szybką realizację. Jeśli widzisz, że to prywatni dostawcy będą rozwiązaniem dla Ciebie, postaw na aplikację dla kierowców, z którą łatwiej będziesz monitorować ich pracę, śledzić lokalizację czy na bieżąco obserwować sytuację na drodze. Dodatkowym atutem tego narzędzia jest możliwość szybkich rozliczeń pracowników na podstawie przepracowanych godzin, kilometrów lub dostarczonych zamówień. 

W przypadku drugiego sposobu i wyboru firmy kurierskiej warto postawić na przydatne integracje z zewnętrznymi kierowcami. Dzięki nim wszystkie zamówienie będziesz w stanie odbierać bezpośrednio na swoim POS, a następnie wygodnie przypisywać je do zewnętrznych kierowców. W ten sposób cały proces stanie się jeszcze szybszy i zamknie w zaledwie 3 kliknięciach. Na podstawie dostępnych w systemie danych, możesz śledzić też przydatne raporty jak na przykład te o strefach, do których dowozisz najczęściej, a dzięki nim podejmować jeszcze lepsze decyzje biznesowe. 

Przygotuj się na wzmożoną sprzedaż w sieci

Sprzedaż online to bardzo opłacalne źródło, ale trzeba się do niego odpowiednio przygotować. Na szczęście coraz więcej dostępnych na rynku narzędzi może znacznie ułatwić Twoje działania delivery. Wiemy jednak, że wybór konkretnych rozwiązań może być nie lada wyzwaniem. Aby dowiedzieć się więcej na temat skutecznych dowozów i tego, jak jeszcze możesz sprzedawać online – sprawdź nasz najnowszy, darmowy poradnik, w którym kompleksowo opisujemy dostępne narzędzia. W środku znajdziesz opisy wszystkich dostępnych rozwiązań, w tym dowiesz się jeszcze więcej o zatrudnianiu własnych kierowców, jak i współpracy z firmą kurierską, dzięki wskazówkom, którymi dzieli się Stava. Swój własny, bezpłatny egzemplarz e-booka możesz pobrać, klikając w baner poniżej.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *