Wróć

Jak przygotować ofertę Black Friday w swoim sklepie?

Co roku końcem listopada w sklepach zarówno stacjonarnych, jak i internetowych pojawia się mnóstwo atrakcyjnych rabatów z okazji Black Friday. Takie działania budzą spore zainteresowanie konsumentów, co przejawia się intensywnym wzrostem sprzedaży. Jak przygotować ofertę, która przyciągnie w Black Friday do Twojego sklepu wielu klientów? Przeczytaj artykuł, aby się dowiedzieć!

Black Friday – czym jest i czy warto obniżać ceny?

Tradycja Czarnego Piątku wywodzi się z kultury Stanów Zjednoczonych, gdzie od XX wieku w ostatni piątek listopada, po Święcie Dziękczynienia w sklepach pojawiają się ogromne promocje, przyciągające wielu klientów. Określenia Black Friday po raz pierwszy użyli policjanci z Filadelfii w 1961 roku, obserwując ogromne korki i tłum ludzi rozpoczynających przedświąteczne zakupy. Od tej pory handlowcy wykorzystują wzmożone zainteresowanie zakupami w okresie poprzedzającym święta Bożego Narodzenia, motywując dodatkowo klientów atrakcyjnymi obniżkami cen. Od kilku lat Czarny Piątek dużą popularnością cieszy się także w Polsce. Różnego rodzaju promocje, często trwające nawet cały tydzień, możemy spotkać w każdego rodzaju punktach handlowych, a często również w branży usługowej.

Wielu przedsiębiorców zastanawia się, czy organizacja tego typu promocji przyniesie faktyczne zyski? Ogromny tłum klientów w galeriach handlowych podczas Czarnego Piątku to niezbity dowód na to, że atrakcyjne promocje wzbudzają zainteresowanie. Aby jednak dowiedzieć się, jaki jest realny wpływ promocji na sprzedaż, warto spojrzeć na statystyki. Jak podaje platforma Black Friday Globalw Czarny Piątek sprzedaż na świecie średnio wzrasta o 663% względem zwykłego dnia. Taki wynik pokazuje, że organizacja promocji skutecznie napędza sprzedaż.

Dobry plan to podstawa!

Każde działanie biznesowe, aby było skuteczne, należy najpierw odpowiednio zaplanować. Podobnie jest również w przypadku promocji na Black Friday. Zacznij więc od szczegółowego rozpisania wszystkich kroków, jakie będzie obejmować akcja promocyjna w Twoim sklepie. To pomoże Ci z wyprzedzeniem zaplanować Black Friday, a następnie skutecznie wdrożyć wszystkie elementy promocji.

Wybierz odpowiednie produkty

Planowanie zacznij od wyboru produktów, które będą obejmować promocje. Decyzja ta z pewnością nie jest łatwa i nie powinna być przypadkowa. Wybór ułatwi Ci analiza wyników sprzedaży w Twoim sklepie, którą umożliwia aplikacja do zarządzania lokalem. Narzędzie pozwala generować zaawansowane raporty ze sprzedaży, w tym raporty porównawcze. Dzięki temu przeanalizujesz sprzedaż poszczególnych produktów i wyselekcjonujesz rzadziej wybierany przez klientów asortyment. Obniżka cen na takie produkty spowoduje, że konsumenci chętniej zdecydują się na coś, czego wcześniej by nie wybrali.

Raporty sprzedazowe analiza.

Chcąc wybrać produkty do organizacji promocji, warto także przyjrzeć się magazynowi sklepu. System magazynowy pozwoli Ci wygenerować raport z dokładnymi danymi na temat ilości wszystkich zgromadzonych produktów. Black Friday to świetna okazja do “czyszczenia magazynów”, dlatego warto dzięki statystykom wybrać zalegające w magazynie produkty i dobrać do nich odpowiedni rabat. W ten sposób masz szansę pozbyć się rzadko wybieranego asortymentu, jednocześnie czerpiąc z tego zyski!

Ustal rabaty, które przyciągną klientów

Tworzenie polityki cenowej sklepu powinno być dobrze zaplanowane – w końcu to jeden z kluczowych elementów każdej strategii biznesowej. Rabaty na Black Friday warto więc ustalać na podstawie dotychczasowych działań. To pozwoli łatwiej przewidzieć, w jaki sposób klienci zareagują na daną promocję. Przykładowo, jeśli w swoim sklepie często oferujesz różnego rodzaju obniżki, to rabaty z okazji Czarnego Piątku w wysokości 20-30% nie zrobią na Twoich klientach większego wrażenia. W takim wypadku powinieneś zdecydować się na wyższy rabat, jak chociażby 50%. Z kolei nieco niższe obniżki sprawdzą się, gdy rzadko organizujesz akcje promocyjne. W przypadku takich sklepów nawet rabat w wysokości 5% może okazać się bardzo zachęcający i pozwoli zwiększyć wyniki sprzedaży.

Wszystkie zmiany cenowe z okazji Black Friday wygodnie wprowadzisz w czasie rzeczywistym dzięki odpowiedniemu oprogramowaniu sprzedażowemu. Każdą cenę zmodyfikujesz również zdalnie, będąc z dala od lokalu. Zmiany wprowadzisz dla wszystkich Twoich lokali jednocześnie, dzięki czemu zaoszczędzisz sporo czasu i sprawnie zorganizujesz Black Friday!

Zadbaj o efektywny marketing

Nie możesz spodziewać się wzrostu sprzedaży na Black Friday, jeśli Twoi klienci nie będą wiedzieć o organizowanych promocjach. Dlatego tak ważne są odpowiednie działania marketingowe, dzięki którym informacje o obniżkach dotrą do jak najszerszego grona klientów. Warto przede wszystkim wykorzystać social media – przygotuj atrakcyjne grafiki i opublikuj przyciągające uwagę posty. Skuteczne będą także płatne reklamy w mediach społecznościowych, dzięki którym jeszcze więcej osób z Twojej grupy docelowej dowie się o atrakcyjnych cenach.

Zatrzymaj klientów po Black Friday na dłużej!

Podczas Black Friday Twój sklep może odwiedzić wielu nowych klientów. Warto wykorzystać tę okazję, aby zamienić ich w stałych kupujących! Pomocne w tym będą programy lojalnościowe. Narzędzie to pozwala stworzyć karty lojalnościowe, upoważniające do atrakcyjnych obniżek. Umożliwia także przygotowywanie kodów rabatowych i różnego rodzaju voucherów. Ponadto z systemem lojalnościowym stworzysz bazę danych swoich stałych klientów, dzięki której przeprowadzisz kampanie mailowe i smsowe – np. informujące klientów o promocjach z okazji Black Friday.

Odpowiednio przygotowana oferta na Black Friday skutecznie zwiększy sprzedaż w Twoim sklepie. Organizacja tego typu działań będzie jeszcze łatwiejsza z właściwymi narzędziami! Jeśli chcesz poznać tego rodzaju nowoczesne rozwiązania – skontaktuj się z nami.

grafika kontaktowa

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *