Wróć
managerowie przy laptopie.

Funkcje systemu POS niezbędne dla franczyzy w gastronomii

Gastronomia to bardzo dochodowa branża, w której panuje ogromna konkurencja. Wielu właścicieli biznesów gastronomicznych decyduje się połączyć swoje siły w ramach franczyzy. Jeśli Ty również prowadzisz lokal franczyzowy lub jesteś właścicielem sieci franczyzowej – przeczytaj ten artykuł i dowiedz się, jakie rozwiązania POS usprawnią pracę firm działających we franczyzie!

Franczyza w gastronomii – co to takiego?

Franczyza jest popularnym rozwiązaniem biznesowym w wielu branżach. Wyjątkowo często taki sposób działania wybierają właściciele punktów gastronomicznych. Polega on na funkcjonowaniu wielu odrębnych lokali pod szyldem jednej marki. Franczyzodawca udziela franczyzobiorcy praw do korzystania z zasobów know-how i marketingowych, wykorzystywania wizerunku marki, a także zapewnia wsparcie techniczne. Oznacza to m.in., że decydując się na franczyzę, nie musisz martwić się samodzielnym układaniem menu czy szukaniem najlepszych dostawców. W zamian za te korzyści będziesz jednak zobowiązany do opłacania licencji franczyzowej oraz zezwolenia na kontrolę swojego biznesu.

Czy warto otworzyć franczyzę?

Wielu przedsiębiorców wkraczających na rynek gastronomiczny zastanawia się, czy lokal franczyzowy przyniesie zadowalające zyski. Taki typ biznesu ma wiele zalet. Kluczowe znaczenie z pewnością ma bezpieczeństwo wynikające z przejścia pod opiekę znanej marki z silną pozycją na rynku. Wypracowana renoma wzbudza zaufanie klientów, które niełatwo jest zyskać, zaczynając działalność od budowania marki samemu. Dzięki franczyzie nie musisz ponosić kosztów na działania marketingowe, a także otrzymasz szczegółowe wskazówki co do menu, dostawców, wyposażenia oraz wynagrodzeń dla pracowników. To spore ułatwienie, szczególnie dla początkującego, niedoświadczonego przedsiębiorcy. Rozwiązania sprawdzone w wielu innych lokalach danej sieci franczyzowej oraz rozpoznawalność marki dają szansę na atrakcyjne zyski nawet na początku działalności.

Te same rozwiązania, ta sama jakość!

Franczyzodawcy wymagają od franczyzobiorców stosowania w swoich lokalach tych samych rozwiązań – począwszy od wystroju i asortymentu, aż po wyposażenie. Takie podejście pozwala kreować spójny wizerunek marki oraz oferować jednakową jakość usług w każdym z punktów. Kluczowe znaczenie ma dobór odpowiednich narzędzi pozwalających na sprawną obsługę klienta, czyli nowoczesnych systemów wspomagających sprzedaż. Zobacz, które z nich będą najbardziej przydatne dla lokali franczyzowych!

Szybki i intuicyjny system sprzedażowy

Podstawą sprawnego funkcjonowania każdego lokalu gastronomicznego we franczyzie jest jednolity, odpowiednio dobrany system sprzedażowy. Oprogramowanie GoPOS pozwala przyjmować zamówienia w zaledwie 3 kliknięciach i przesyłać je bezpośrednio na kuchnię. Umożliwia także płynne procesowanie każdego rodzaju płatności. Ponadto dzięki temu systemowi w każdej chwili skontrolujesz sprzedaż w swoim lokalu, generując przejrzyste raporty. Zarządzaj swoją franczyzą, gdziekolwiek jesteś, używając dowolnego urządzenia z dostępem do Internetu i zachowaj najwyższą jakość obsługi klientów na takim samym poziomie w całej sieci franczyzowej!

Wszystkie lokale pod kontrolą

Franczyzodawca musi regularnie kontrolować każdy z biznesów przynależących do jego marki. Pomocna w tym będzie aplikacja do zarządzania siecią lokali. Rozwiązanie pozwala sprawdzać ruch i sprzedaż we wszystkich punktach na bieżąco. Z takim narzędziem przygotujesz zaawansowane raporty porównawcze z kilku lokali. Dzięki temu dowiesz się, które punkty w Twojej sieci franczyzowej przynoszą największe zyski. Wszystkie dane na temat każdego z lokali przechowuj w bezpiecznej chmurze i sprawdzaj je w dowolnym momencie za pomocą urządzenia z dostępem do Internetu.

Wygodne rozliczenia pracowników

Dla każdego franczyzobiorcy przydatny będzie także program do zarządzania pracownikami. Umowa franczyzowa często zawiera wymogi kadrowe, np. dotyczące wynagrodzeń pracowników. Z odpowiednim systemem nie tylko wygodnie przypiszesz właściwą stawkę do każdego pracownika, ale także sprawnie rozliczysz cały zespół według przepracowanych godzin. Po przeprowadzonym rozliczeniu system automatycznie wygeneruje raport ze wszystkich wypłat. Aplikacja umożliwia także kontrolę wyników sprzedaży każdego z pracowników, co pozwoli Ci sprawdzić efektywność członków zespołu.

Manager rozlicza pracowników.

Nadzoruj wszystkie miejsca magazynowe

W gastronomii prowadzonej w ramach franczyzy spore znaczenie ma nie tylko jednolity system nadzoru lokali i pracowników. Istotne jest także takie same zarządzanie wszystkimi magazynami, co umożliwia program magazynowy. Narzędzie pozwala kontrolować ilość dostępnych produktów we wszystkich punktach jednocześnie za pomocą dowolnego urządzenia z dostępem do Internetu. System wysyła także powiadomienia o niskiej ilości zapasów. Dzięki takiemu rozwiązaniu utrzymasz porządek we wszystkich miejscach magazynowych, a także zawsze uzupełnisz wszystkie braki na czas.

Zamawiaj najlepsze produkty w najkorzystniejszych cenach

Restauracje prowadzone w ramach franczyzy zazwyczaj mają jednakowe karty dań. Do przygotowania takich samych potraw potrzeba tych samych produktów, co wymaga sprawnego zarządzania procesem zakupów w każdym z lokali. Pomocny tutaj będzie program do tworzenia precyzyjnych list zamówień, który pozwala porównywać ceny produktów z różnych hurtowni i wybierać najkorzystniejsze oferty. Takie rozwiązanie nie tylko przyspiesza proces zakupów, ale także zapewnia spore oszczędności.

Sprawna sprzedaż także online

Jeśli restauracje franczyzowe oferują sprzedaż jedzenia z dostawą, powinny przede wszystkim zadbać o jednakowy sklep online dla wszystkich lokali w ramach swojej sieci. Dobrym rozwiązaniem będzie tutaj bezprowizyjny sklep GoOrder. Narzędzie pozwala stworzyć miejsce w Internecie, gdzie klienci mogą przejrzeć menu, a następnie złożyć i opłacić zamówienie. Własny sklep założysz w zaledwie 15 minut, a wygląd strony dostosujesz do własnych preferencji. Wszystkie pozycje w menu oraz ich ceny w dowolnym momencie zmodyfikujesz, a zmiany będą wprowadzone w czasie rzeczywistym. Dzięki tym wszystkim funkcjonalnościom dla każdego punktu w ramach franczyzy stworzysz jednolitą stronę do wygodnego zamawiania jedzenia online.

Szybkie i bezbłędne dostawy

Warto pamiętać, aby również jakość zamówień z dostawą we wszystkich lokalach franczyzy była jednakowa. Pomogą w tym odpowiednie systemy do obsługi dostaw. Bardzo przydatne rozwiązanie stanowi integracja systemu sprzedażowego z zewnętrznymi platformami do zamawiania jedzenia jak Pyszne.pl oraz z firmami kurierskimi. Dzięki niej zlecenia z każdej platformy przyjmiesz automatycznie na jednym urządzeniu POS w Twoim lokalu i wyeliminujesz niepotrzebne pomyłki.

Oferuj jednolite programy lojalnościowe

Dobrym sposobem na budowanie pozytywnej opinii u klientów sieci franczyzowej jest stworzenie jednolitego programu lojalnościowego  dla wszystkich punktów. Przygotuj takie same karty stałego klienta obowiązujące we wszystkich lokalach franczyzy i pozwól gościom korzystać z atrakcyjnych promocji w każdej z Twoich restauracji. Generuj kody rabatowe, vouchery i zniżki okresowe, które przyciągną wielu nowych klientów i zachęcą ich do częstszych odwiedzin!

Franczyza w gastronomii wiąże się z pewnymi obowiązkami, jak opłacanie licencji i spełnianie wymogów franczyzodawcy. Ma jednak również mnóstwo zalet – działanie pod szyldem znanej i cenionej marki oraz dostęp do szerokiej bazy zasobów know-how daje ogromne szanse na zyskowny biznes. Dzięki odpowiednim rozwiązaniom POS działanie lokali franczyzowych będzie jeszcze bardziej efektywne. Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej na temat takich systemów – skontaktuj się z nami.

Konsultant rozmawiający z klientem

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *