Wróć

Zamówienia online i nowy trend z zachodu, czyli subskrypcje posiłków w restauracji!

Chociaż na zachodzie usługi abonamentowe nie są nowością, w Polsce nie kojarzy się ich jeszcze z punktami gastronomicznymi. Mimo to, coraz więcej lokali decyduje się na taką formę sprzedaży. Pomogła w tym pandemia, która skłoniła przedsiębiorców do poszukiwania dodatkowych źródeł dochodu, poza standardową sprzedażą online. Oprócz zysku, subskrypcje mogą pomóc w budowaniu głębszych relacji z klientami, zapewniając stałą bazę klientów. Sprawdź w poniższym artykule jakie subskrypcje posiłków można wymienić i jak usprawnić sprzedaż online.

Czym są abonamenty restauracyjne?

Abonament w lokalu to określona czasowo np. miesięczna opłata w zamian za daną liczbę posiłków, napojów czy innych artykułów w Twojej restauracji. Ten sposób różni się nieco od zestawów posiłków z odbiorem lub dostawą. Po tym, jak klient zasubskrybuje jeden z Twoich planów posiłków, będzie miał możliwość wydania zebranych środków na określone pozycje z karty. Z kolei Ci najbardziej lojalni subskrybenci mogą otrzymać ulepszone oferty. Stawiając na abonament wraz z nowoczesnymi rozwiązaniami, oprócz utrzymania klientów, generujesz większe przychody dla Twojej firmy. Jakie subskrypcje w restauracji możesz wybrać?

Oferuj subskrypcję na posiłki w lokalu, jak i na wynos

Abonamenty na jedzenie na wynos są popularne wśród osób, które nie mają czasu na gotowanie lub po prostu chcą urozmaicić codzienne posiłki. Możesz wprowadzić do swojego lokalu usługę subskrypcji, która umożliwia klientom regularne odbieranie wyselekcjonowanych pudełek z posiłkami na wynos. Tzw. diety pudełkowe są obecnie niezwykle popularne. Subskrypcyjna usługa dostarczania posiłków pod drzwi klienta, to przepis na sukces. Klienci uwielbiają taką formę, ponieważ otrzymują zdrowe i pożywne posiłki oraz oszczędzają czas i pieniądze. Istnieje wiele różnych rodzajów subskrypcji posiłków, które możesz rozważyć. Mogą to być wersje wegańskie, bezglutenowe czy z jednym rodzajem mięsa. Możesz stworzyć także posiłek niespodziankę np. w każdy pierwszy piątek miesiąca. Co z abonamentem na miejscu? Zaproponuj stałym klientom subskrypcję w lokalu. Może to być np. specjalna oferta, z którą członkowie otrzymują posiłki na podstawie ich spersonalizowanych wyborów rejestracyjnych za każdym razem, gdy wchodzą do restauracji, więc nie muszą wybierać pozycji z menu ani płacić na miejscu.

Wprowadź abonament na napoje

Możesz dostarczać klientom określony rodzaj napoju lub kombinację napojów za określoną opłatą, tym samym urozmaicając swoją ofertę w sklepie online. Dla przykładu, subskrypcja kawy może obejmować różne rodzaje kaw, dzięki czemu klienci mogą co miesiąc spróbować innego smaku. Coraz bardziej popularne stają się również subskrypcje na kawę w sieciach kawiarni bądź w pojedynczych punktach w centrum miasta lub biurach. Konsumenci za stałą opłatą miesięczną np. 50 złotych, mogą codziennie wziąć jedną kawę na wynos. Taki „kawonament” to dobry sposób na zwiększenie bazy klientów i utrzymanie stałego, comiesięcznego zysku.

Sprzedajesz alkohol? Wprowadź subskrypcję także na niego! 

Jeśli w Twoim menu góruje piwo, sprzedajesz wino lub drinki, Twój lokal może skorzystać z usługi abonamentu alkoholowego. Niech stali klienci lokalu dostaną od ciebie propozycję dołączenia do np. klubu piwnego, która zapewnia konsumentom dostęp do wyłącznie warzonego piwa czy do nieograniczonych ilości najdroższej piwnej pozycji z menu. Zaproponuj płatną subskrypcję, dzięki której wszystkie zniżki na każdy napój procentowy będą dostępne bez ograniczeń.

Jak łatwo sprzedawać online?

Jeśli sprzedajesz online lub masz w planach taką formę sprzedaży, zakładając swój własny sklep online GoOrder możesz oferować możliwość zamówień z wyprzedzeniem – na wybraną datę i godzinę. Dzięki temu Twoi konsumenci będą mogli wystarczająco wcześniej zdecydować, jakie pozycje chcą zamówić i kiedy dokładnie otrzymać swoje zamówienie. Własny sklep internetowy to rozwiązanie całkowicie bezprowizyjne, które założysz w zaledwie 15 minut. Dodatkowo skonfigurujesz w nim dowolne metody płatności, jak przelew tradycyjny, BLIK, karta płatnicza, gotówka czy voucher. W ten sposób konsumenci będą mogli opłacić zamówione pozycje według ich preferencji.

Nagradzaj stałych konsumentów

Konsumentom, którzy kupują u Ciebie regularnie, możesz oferować specjalne rozwiązania lojalnościowe. Wprowadzając vouchery lub Karty Stałego Klienta łatwo zaangażujesz gości do ponownych zakupów. Dodatkowo, zgromadzone środki będą oni mogli wykorzystać w przyszłości, przykładowo zamawiając wybrane pozycje w następnym miesiącu. Z GoClient możesz także tworzyć promocje na określone produkty, obowiązujące sezonowo lub tylko na wybrane dni tygodnia.

Co dodatkowo? Załóż klub degustacyjny

Kluby degustacyjne to rzadko spotykany, ale świetny sposób, aby Twoi klienci mogli odkrywać nowe potrawy i poznawać nowych ludzi o podobnych zainteresowaniach. Pomysł polega na tym, że klienci za określoną opłatą, zapisują się do Twojego klubu degustacyjnego, a następnie są zapraszani na wydarzenia, na których mogą skosztować różnych potraw. Klub degustacyjny sprawdzi się szczególnie wtedy, kiedy Twoja restauracja oferuje różne dania z całego świata lub jej menu zmienia się często, np. sezonowo. 

Subskrypcje na posiłki wraz ze sprzedażą online to prosty i przede wszystkim skuteczny sposób na zysk. Wykorzystaj abonamentowe możliwości w lokalu oraz własny sklep w sieci i ciesz się stałą bazą klientów. Zgłoś się do nas już teraz i dowiedz się więcej na temat dostępnych rozwiązań, które usprawnią działanie Twojego biznesu.

grafika kontaktowa

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *