Wróć

Te błędy mogą zdecydować o upadku lokalu gastronomicznego!

Prowadzenie własnej restauracji to szereg obowiązków, ciągłe podążanie za zmianami na rynku oraz wychodzenie naprzeciw potrzebom klienta. W takich sytuacjach łatwo o błędy, które mogą prowadzić do najgorszego względem przedsiębiorcy, czyli zamknięcia firmy. Sprawdź w tym artykule czego unikać i na co zwrócić większą uwagę, aby zapobiec upadkowi lokalu gastronomicznego i bez obaw cieszyć się sprawnym biznesem.

Miejsce lokalu bez perspektyw

To, gdzie znajduje się Twoja restauracja ma bardzo duży wpływ na jej funkcjonowanie. Wybierając miejsce na otwarcie biznesu lub decydując się na różne działania w jego obszarze, zwróć uwagę na otoczenie. Sprawdź jak duża jest konkurencja, jak wielu potencjalnych klientów możesz zdobyć, jak wygląda ogólne natężenie ruchu i czy będziesz mógł pozwolić sobie na ogródek letni lub reklamę przed wejściem. Chociaż wydaje się, że to niezbyt istotne szczegóły, w późniejszym czasie mają one kluczowe znaczenie.

Niewystarczająca ocena i kontrola finansów

Wszystkie przychody i wydatki to bardzo istotna kwestia prowadzenia własnego biznesu. Zwykle to jeden z najczęstszych powodów problemów w zarządzaniu lokalem. Jeśli dopiero zaczynasz, istotne jest, aby odpowiednio określić budżet, ogólne koszty otwarcia restauracji, a także przewidzieć przyszłe wydatki. Jeśli jednak po jakimś czasie istnienia w branży gastronomicznej zauważasz nieprawidłowości, analizuj regularnie swoje finanse. Możesz zainwestować w system POS, z którym wygenerujesz potrzebne raporty, a z aplikacją GastroSupplier zaplanujesz precyzyjne zakupy. Dzięki temu zyskasz realny wpływ na optymalizację wydatków i precyzyjne zamówienia towaru, co pozwoli na większą kontrolę kosztów Twojej restauracji i być może wyeliminowanie niepotrzebnych błędów w przyszłości. W dodatku nieodpowiednie zarządzanie zapasami prowadzi do częstych braków podstawowych składników. Jeśli sytuacja będzie się powtarzać, Twoi klienci zaczną rezygnować z wizyt w lokalu, co finalnie może doprowadzić do jego zamknięcia.

Za mało uwagi skierowanej na konsumenta

Musisz pamiętać, że lokal tworzą przede wszystkim klienci. To ich wygoda, potrzeby i wybory kierują przyszłością Twojego biznesu. Dlatego tak ważne jest, aby skupiać się na swoich gościach i dostosowywać ofertę bezpośrednio do nich. Regularnie poznawaj preferencje konsumentów i zbieraj potrzebny feedback, aby wiedzieć jakie są ich oczekiwania. Nagradzaj wizyty różnymi rabatami oraz promocjami w programach lojalnościowych. Stworzenie jednego menu, brak nowoczesnych rozwiązań i stanie w miejscu nie jest dobrym rozwiązaniem. Wprowadź E-menu i zmieniaj kartę dań na bieżąco – na przykład wraz z nowym sezonem lub oferuj zamówienia online za pomocą własnego sklepu internetowego. Otwórz się na gości, aby stworzyć stałą bazę klientów i tym samym zapobiec upadkowi. Zwracaj uwagę na szacunek i ograniczaj niepotrzebne wpadki. W dobie Internetu takie sytuacje w mgnieniu oka trafiają do wielu odbiorców i mogą zaszkodzić opinii twojego biznesu. Rozwiązuj automatycznie wszelkie nieprawidłowości i uczulaj na to personel, organizując dodatkowe szkolenia.

Zbyt niski poziom wiedzy

Poza wspomnianymi szkoleniami dla pracowników, postaw również na regularne poszerzanie swojej wiedzy. Branża gastronomiczna intensywnie się zmienia, dlatego jako właściciel, nie możesz pozwolić sobie na stanie w miejscu. Mowa tu nie tylko o różnorodnych szkoleniach z zakresu prowadzenia biznesu, ale także branżowych czasopismach, kursach czy sporządzaniu własnej dokumentacji, z której możesz korzystać w czasie planowania i podejmowania ważnych dla restauracji decyzji.

Ograniczone zabezpieczenie prawne

Zapobieganie to najlepszy sposób na przyszłe problemy. Pamiętaj więc, aby zawsze podpisywać umowy ze swoimi pracownikami, dostawcami czy partnerami biznesowymi. Dokumentacja to niestety nieodłączna część każdego przedsiębiorstwa. Przygotowuj odpowiednio każdy dokument, a także staraj się konsultować zawarte w nim treści z prawnikiem. Dzięki temu zabezpieczysz się od strony prawnej i jeśli nadejdzie gorszy okres, będziesz miał najważniejsze dane w papierach.

Działania marketingowe bez wyrazu

Poza zarządzaniem lokalem na miejscu i tradycyjną formą reklamy, ulotkami, banerami czy plakatami – musisz prowadzić marketing online. Dzisiejszy klient to nowoczesny klient, który zwraca uwagę na dobrą reklamę i bardzo często swoje decyzje zakupowe opiera na podstawie publikacji online. Odpowiednie treści marketingowe zapewniają lepszą promocję restauracji i rozpoznawalność, która jest szczególnie istotna wśród dużej konkurencji na rynku. Jeśli chcesz zapobiec ewentualnym stratom w przyszłości, możesz skorzystać z usług fachowców, którzy pomogą Ci w działaniach marketingowych w sieci, takich jak np. zoptymalizowanie strony internetowej lub poprowadzenie profilu Twojej restauracji w social mediach.

Nie można dać gwarancji na pewny i sprawnie działający biznes. Jednak, aby uniknąć pustek w lokalu i nie doprowadzić do jego zamknięcia, warto wprowadzić do swojego zarządzania kilka prostych zasad. Poza tym, warto zainwestować w nowoczesne narzędzia, które skutecznie usprawniają funkcjonowanie lokalu. Jeśli chcesz zadbać o swój biznes i zapobiec wielu pomyłkom – zgłoś się do nas już teraz. Nasi specjaliści pomogą dobrać Ci takie rozwiązania, które będą najlepiej dostosowane do Twojej firmy.

grafika kontaktowa

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *