Wróć
stół walentynkowy w restauracji

Oferta walentynkowa w restauracji – jak ją wypromować, by była skuteczna?

Jednym z najpopularniejszych sposobów spędzania walentynek jest wyjście do restauracji. Dla lokali gastronomicznych to idealna okazja do pozyskania nowych klientów i zwiększenia zysków. Jak przygotować i wypromować ofertę w restauracji na święto zakochanych, aby przyciągnąć jak najwięcej gości?

Wyjątkowy dzień nie tylko dla zakochanych

Walentynki to dla wszystkich par coroczna okazja do świętowania. Ten wyjątkowy dzień można spędzić na wiele sposobów, jednak najczęściej wybieraną opcją jest romantyczna kolacja. Z tego względu, co roku 14 luty to bardzo ważna data także dla wszystkich restauratorów. W lokalach pojawia się znacznie więcej gości, a właściciele biznesów gastronomicznych konkurują ze sobą, tworząc na ten dzień wyjątkowe menu. Warto więc wykorzystać kilka oryginalnych pomysłów na ofertę walentynkową dla restauracji, a także w odpowiedni sposób ją wypromować.

Walentynkowa karta dań

Z okazji dnia zakochanych warto przygotować w swojej restauracji specjalne menu. Zaproponuj klientom kilka dań, których zazwyczaj nie ma w Twojej karcie lub stwórz walentynkowe warianty już obecnych potraw. Do takich dań wykorzystaj produkty uważane za afrodyzjaki, czyli np. ostrygi, bazylię, truskawki, czekoladę. Dobrym pomysłem będzie także dodanie do oferty specjalnego, walentynkowego drinka. Pamiętaj o dobraniu do każdej nowej pozycji wyjątkowej nazwy, nawiązującej do święta zakochanych i przyciągającej uwagę.

Aby nie drukować zupełnie nowej karty dań, wprowadzając ofertę walentynkową – użyj E-menu. Narzędzie pozwala na przygotowanie elektronicznego menu, które klienci mogą przejrzeć, a następnie zamówić wybrane pozycje po zeskanowaniu kodu QR. Kody możesz umieścić np. na stolikach w swoim lokalu. Dzięki temu rozwiązaniu zaoszczędzisz czas i pieniądze na przygotowywaniu nowej, papierowej karty dań, a jednocześnie usprawnisz proces obsługi klientów.

elektroniczna karta dań

Anty-walentynkowe propozycje

Tworząc ofertę walentynkową, warto pójść nieco pod prąd. 14 lutego w każdej restauracji znajdziemy dania skierowane do zakochanych. A gdyby w swojej karcie dań stworzyć także propozycje anty-walentynkowe? Możesz przygotować kilka drinków i potraw skierowanych do singli lub zorganizować tzw. speed dating, czyli wieczór krótkich randek, podczas których zainteresowane osoby mogą się poznać i krótko ze sobą porozmawiać. Takie rozwiązania z pewnością pozwolą Ci wyróżnić się na tle innych lokali.

Pamiętaj o odpowiednim przygotowaniu zespołu

Walentynki to dzień, w którym możesz spodziewać się znacznie większej niż zwykle ilości klientów. Musisz więc pamiętać, aby zadbać o odpowiednią liczbę pracowników do obsługi gości. Długi czas oczekiwania na posiłek z pewnością zniechęci klientów do Twojego lokalu. Ponadto chaos wywołany zbyt dużą ilością gości w stosunku do pracowników może spowodować wiele pomyłek. Dobrym rozwiązaniem, które pomoże usprawnić pracę zespołu podczas natężonego ruchu, są mobilni kelnerzy. Narzędzie pozwala na przyjmowanie zamówień za pomocą nowoczesnych tabletów bezpośrednio przy stoliku oraz na błyskawiczne przesyłanie ich na kuchnię. Takie rozwiązanie znacząco przyspiesza obsługę oraz eliminuje błędy w zamówieniach.

Walentynkowa kolacja także z dostawą

Nie każdy lubi uroczyste wyjścia wśród tłumu osób. Część par woli spędzać walentynki w domowym zaciszu. Warto więc tworząc ofertę walentynkową uwzględnić także pozycje do zamówienia na wynos. Nowe dania do oferty z dostawą błyskawicznie dodasz poprzez własny sklep online. Zaktualizuj menu w czasie rzeczywistym, wzbogacając je o walentynkowe propozycje i pozwól klientom zamówić romantyczną kolację z dostawą z Twojej restauracji!

Zadbaj o niepowtarzalną atmosferę

Dla gości odwiedzających restaurację w walentynki ogromne znaczenie ma atmosfera panująca w lokalu. Warto więc zadbać o romantyczny nastrój, np. dekorując stoliki płatkami róż i świecami. Dobrym pomysłem będzie także muzyka na żywo. Koncert skrzypka czy pianisty z pewnością umili wszystkim gościom romantyczną kolację.

Promocje z okazji święta zakochanych

Kolejną kwestią, która może zdecydować o tym, że to właśnie Twoją restaurację wybierze najwięcej klientów w walentynki, są atrakcyjne promocje. Warto przeprowadzić tego typu działania za pomocą programu lojalnościowego. Zaoferuj gościom z kartami stałego klienta darmową lampkę wina lub deser do złożonego zamówienia. W ten sposób z pewnością goście zapamiętają Twój lokal i chętniej odwiedzą go w przyszłości.

Wypromuj swoją ofertę

Nawet najlepsze menu walentynkowe bez odpowiedniej promocji nie przyniesie oczekiwanych efektów. Warto przede wszystkim zadbać o marketing online, np. za pośrednictwem mediów społecznościowych. Stwórz wyjątkowe grafiki lub zdjęcia nawiązujące do święta zakochanych i dodaj posty, w których poinformujesz klientów o walentynkowych propozycjach w swoim lokalu. Dobrym pomysłem może być także uruchomienie reklam sponsorowanych tuż przed świętem zakochanych. W ten sposób osoby szukające restauracji na ten dzień łatwiej trafią na Twój lokal.

Pamiętaj także o poinformowaniu stałych klientów o walentynkowej ofercie. Wykorzystaj do tego bazę danych ze sklepu online lub centralki telefonicznej i prześlij do swoich klientów newsletter oraz smsy na temat walentynkowej oferty. Do promowania walentynek w swoim lokalu możesz także użyć tradycyjnych metod marketingowych, jak plakaty czy ulotki.

Walentynki to ważny dzień w kalendarzu nie tylko zakochanych, ale także wszystkich właścicieli lokali gastronomicznych. Odpowiednia oferta, właściwa promocja i nowoczesne narzędzia pomogą Ci przyciągnąć szerokie grono klientów w dzień zakochanych. Jeżeli jesteś zainteresowany rozwiązaniami usprawniającymi działanie gastronomii – skontaktuj się z nami

grafika kontaktowa

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *