Wróć
klient-skanuje-kod-emenu

Wszystko, co musisz wiedzieć o zamawianiu przy stole w restauracjach

Składanie zamówień przy stoliku to wygoda nie tylko dla klienta, ale i kelnerów. Technologia coraz bardziej idzie do przodu, dlatego goście oczekują udogodnień i przede wszystkim lepszych doświadczeń podczas wizyty w lokalach gastronomicznych. Systemy POS, kody QR czy mobilny kelner to narzędzia, które wspierają proces zamówień i ułatwiają pracę kelnerską. Jak inwestycja w takie rozwiązania usprawni codzienne działanie Twojego biznesu? Sprawdź pomocne rady w poniższym artykule.

System zamówień przy stoliku – czy to opłacalne?

Składanie zamówień bezpośrednio przy stoliku wspierają dziś specjalistyczne systemy, które pozwalają gościom przeglądać menu, zamawiać wybrane pozycje z karty oraz zamykać rachunki za pomocą serwera lub na własnym smartfonie. Takie systemy zamówień przy stolikach w lokalu można wykorzystać na dwa sposoby – jako kody QR lub przenośne systemy POS wraz z kompatybilnymi narzędziami. To skuteczna pomoc dla klientów, która przyspiesza proces zamówień, ich samodzielne składanie i zapewnia spokojne przeglądanie menu. Jak dokładnie działają te rozwiązania?

Zamawianie za pomocą kodu QR

Coraz bardziej popularne, szczególnie z powodu pandemii stały się zamówienia za pomocą kodów umieszczonych na stolikach. Dzięki temu goście mogą z łatwością zeskanować go i przeglądać menu, a następnie zamówić i zapłacić za zamówienie – z poziomu swoich urządzeń mobilnych. Cały proces zamawiania od otwarcia menu i wyboru potrawy do zapłacenia rachunku i dodania napiwku – odbywa się z telefonu gościa. Oznacza to, że wprowadzając E-menu, jako właściciel, możesz śmiało zrezygnować z drukowania czy tworzenia menu i skupić się na działaniach online.

Jakie główne zalety QR kodów można wymienić?

  • Obsługa większej liczby gości przy mniejszej liczbie personelu – taki elastyczny model obsługi minimalizuje czas pracy. Zaoszczędzony czas personel może poświęcić na pozostałe obowiązki, co prowadzi do mniejszych kosztów pracy.
  • Wygoda klientów – łatwe przeglądanie menu, zamawianie i płacenie za posiłek z wybranego urządzenia przez klienta oraz wtedy, kiedy jest na to gotowym, zapewnia wygodę i nowoczesność, którą dzisiejszy konsument bardzo ceni, szczególnie w dobie wielu konkurencyjnych punktów gastronomicznych. Ponadto, czas oczekiwania na posiłek jest krótszy, bo gość dzięki E-menu ma wszystko pod ręką i nie musi czekać na kartę dań czy rachunek.
  • Większe przychody – kody QR przyczyniają się do zwiększenia średniej wielkości rachunku. Dzięki opcji wyświetlania dodatków i łatwej konfiguracji karty dań, klienci są skłonni zamawiać więcej, co automatycznie zwiększa Twoje zarobki.

grafika-wektorowa-qr-code

Sprawniejsza obsługa dzięki mobilnym kelnerom

Zamawianie bezpośrednio przy stolikach jest możliwie nie tylko dzięki kodom QR. Skorzystaj z mobilnych kelnerów – wyposaż pracowników w tablety i zaoszczędź czas na niepotrzebne bieganie do POS, by przyjąć zamówienie. Inwestycja w to narzędzie umożliwi Twoim kelnerom łatwe odbieranie zamówień na sali, ograniczenie niepotrzebnych błędów wynikających z nieprecyzyjnego przyjmowania zamówień, a także wysyłanie ich do kuchni jeszcze przy stolikach – co znacznie przyspiesza całą realizację. Z tabletami, kelnerzy mogą pokazywać zdjęcia oferowanych przez Twój lokal dań, więc jeśli jeszcze nie znają dobrze menu, to i tak utrzymają sprzedaż pozycji w karcie. Ponadto, system sprzedażowy posiada integrację z terminalem płatniczym, więc wszystkie płatności mogą być przyjmowane bezpośrednio przy stolikach, co także wpływa na wygodę zarówno klienta, jak i kelnera.

Jakie główne zalety mobilnego kelnera można wymienić?

  • Obsługa gości, niezależnie od miejsca – dzięki tabletom Twoi kelnerzy mogą szybko i bezproblemowo realizować wszystkie zamówienia zarówno w środku lokalu, jak i na zewnątrz restauracji czy w ogródkach.
  • Wygodne opcje płatności  mobilny kelner pozwala na finalizację zamówień dowolnym rodzajem płatności według preferencji klienta, jak karta płatnicza, BLIK, przelew czy gotówka.
  • Wyższy poziom obsługi – kelnerzy nie muszą wracać do POS by wprowadzić zamówienie. Robią to od razu przy stolikach, co usprawnia obsługę.
  • Upselling – kelnerzy mogą łatwo dodać dodatki lub modyfikatory do wybranych pozycji i proponować klientom te najbardziej adekwatne. Dzięki temu rośnie szansa na to, że zamówią coś jeszcze i Twój zysk zwiększy się. Dowiedz się więcej jak skutecznie zwiększyć wartość zamówień.

Które rozwiązanie umożliwiające zamawianie przy stoliku wybrać?

Na początku musisz zastanowić się nad tym, co tak naprawdę potrzebuje Twój lokal, jakie problemy chcesz rozwiązać i czego oczekują Twoi konsumenci. Upewnij się, że systemy są warte inwestycji dla potrzeb Twojej firmy. Co ważne, dostępne opcje zamawiania przy stoliku i płatności najlepiej stosować razem – kody QR mogą być używane przy każdym stoliku, podczas gdy tablety z mobilnym kelnerem będą w gotowości, gdy goście wyrażą chęć domówienia jakiejś dodatkowej pozycji z karty. Zróżnicowana oferta to klucz do sukcesu nowoczesnego biznesu gastronomicznego. Warto więc wziąć pod uwagę inwestycję w różne rozwiązania, które bardzo szybko zwrócą się w postaci większej ilości zamówień, zadowolenia klientów, usprawnionej komunikacji pracowników i szybkiej realizacji zamówień.

Zamówienia składane bezpośrednio przy stolikach to idealne rozwiązanie usprawniające cały proces obsługi. Jeśli chcesz wprowadzić narzędzia, które to umożliwią lub być może dopiero zastanawiasz się nad inwestycją w nowoczesne rozwiązania – zgłoś się do nas już teraz. Nasi specjaliści pomogą Ci dobrać te, które najbardziej pasują do Twojego biznesu.

grafika kontaktowa

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *