Wróć

4 sposoby na przyjmowanie płatności w dowolnym miejscu restauracji

W ostatnim czasie realizacja płatności w restauracjach uległa zmianie. Konsumenci mają coraz więcej sposobów płacenia za swoje zamówienia. Oznacza to, że możliwość przyjmowania płatności w dowolnym miejscu lokalu jest teraz tak samo istotna, jak oferowanie szerokiego wachlarza metod płatności. Sprawdź więc 4 sposoby na to, jak realizować je w każdym miejscu restauracji.

Dlaczego różne miejsca płatności mają znaczenie?

Dzisiejszy klient potrzebuje nowoczesnych i przede wszystkim szybkich rozwiązań, które dostosują się do dynamicznego tempa jego życia. Jako właściciel, dzięki wielu opcjom płatności, masz większą kontrolę nad potrzebami i preferencjami swojego gościa. Dodatkowo, nowoczesne sposoby płatności sprawiają, że konsument może opłacić zamówienie jeszcze szybciej, nie tworząc tłumu i nie tracąc niepotrzebnie czasu. Obecnie dzięki odpowiednio dostosowanym sposobom, klient może opłacić rachunek w mniej niż minutę, co wpływa także na jego satysfakcję z wizyty. 

Jaki sposób na przyjmowanie płatności możesz wybrać?

1. Przyjmuj płatności przy POS

Obsługujesz klientów bezpośrednio przy stanowisku POS? Wybierz system sprzedażowy, który zapewni Ci szybką realizację procesu płatności. Dzięki pełnej integracji z terminalem płatniczym, wszystkie dane o wartości rachunku będą przesyłane od razy na urządzenie, co wyeliminuje konieczność ich ręcznego wprowadzania, a w rezultacie – pomyłki, które mogą sporo Cię kosztować. 

2. Wprowadź mobilnych kelnerów

Jeśli Twoich klientów obsługują kelnerzy, warto usprawnić ich pracę, a przy tym zapewnić większy komfort konsumentom. Wyposaż swoich pracowników w tablety i skróć czas oczekiwania gości na rachunek do minimum, dzięki zautomatyzowanej obsłudze. To rozwiązanie pozwoli klientom dokonywać płatności dowolnymi metodami, takimi jak BLIK, karta płatnicza, przelew, gotówka czy voucher – i to bezpośrednio przy stole. Dodatkowym atutem mobilnego kelnera jest to, że pracownik może łączyć i dzielić rachunki w dowolny sposób, a także naliczać zniżki i rabaty dostępne w programach lojalnościowych – bezpośrednio do zamówień konsumentów.

grafika-wektorowa-kelner-z-terminalem

3. Pozwalaj gościom płacić przy stolikach z kodami QR

Czy kiedykolwiek miałeś w swojej restauracji dużą kolejkę klientów czekających na zapłacenie rachunku? To może być prawdziwe zamieszanie i przede wszystkim problem dla gości, zwłaszcza w sytuacji, kiedy spieszysz się, aby obsłużyć jak najwięcej stolików w ciągu dnia. To oczywiście tylko jeden z powodów, dla których warto wprowadzić E-menu. Umieść kody QR na stolikach w swoim lokalu i pozwól klientom nie tylko samodzielnie przeglądać kartę dań i zamawiać ulubione pozycje, ale także za nie płacić. Ułatwi to przebieg transakcji, a także odciąży Twój personel i pozwoli na bezkontaktowe zamówienia.

4. Postaw kiosk samoobsługowy

Chociaż kioski samoobsługowe spotyka się przede wszystkich w lokalach typu fast food, to takie urządzenie może pełnić funkcję kolejnego stanowiska, także w innych punktach gastronomicznych. Jak to działa? Na dotykowym ekranie, który wyświetli całą ofertę Twojej restauracji z podziałem na kategorie, goście mogą zamówić, a następnie zapłacić za wybrane pozycje z menuKiosk wraz z aplikacją pomoże Ci usprawnić sprzedaż, a inwestycja w uzupełniający go system numerkowy, ułatwi zarządzanie kolejką.

Zapewnij gościom doświadczenia na wysokim poziomie

Pozytywne doświadczenie z wizyty w Twoim punkcie gastronomicznym zmotywuje gości do częstszych odwiedzin. Pozwalając im płacić na różne sposoby w dowolnym miejscu restauracji sprawisz, że poczują się komfortowo i skupią się bardziej na doznaniach kulinarnych, a nie na płatności, która jest tylko czystą formalnością. Opłacanie rachunku w lokalu może być skomplikowanym procesem, szczególnie jeśli chodzi o duże grupy. Pozwalając gościom przejąć kontrolę nad tym, kiedy i jak płacą, Twój personel skupi się na poprawieniu ogólnego doświadczenia, a nie na pospiesznym przyjmowaniu płatności.

W biznesie gastronomicznym bycie elastycznym to kluczowy aspekt, który wyróżni Twój lokal i dopasuje się do potrzeb nowoczesnego klienta. Jeśli chcesz wprowadzić płatności w dowolnym miejscu w restauracji i przy okazji cieszyć się uprawnionym zarządzaniem – zgłoś się do nas już teraz. Nasi specjaliści pomogą dopasować dostępne rozwiązania bezpośrednio do potrzeb Twojej firmy.

grafika kontaktowa

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *