Chociaż Drive-Thru kojarzone są zwykle z sieciami fast foodów, nie są to jedyne miejsca, które czerpią korzyści z tej usługi. Niezależnie od tego czy zastanawiasz się nad renowacją istniejącego budynku, czy przeprowadzką do nowego, temat ten często pojawia się wśród właścicieli restauracji. Przeczytaj w tym artykule czym dokładnie jest Drive-Thru i jakie dzięki niemu korzyści możesz zyskać!
Czym jest Drive-Thru?
Drive-thru to rodzaj usługi na wynos, która pozwala firmom obsługiwać klientów bez wychodzenia z samochodu. Klienci podjeżdżają do tzw. okienka podawczego w celu złożenia zamówienia i odbierają jedzenie bezpośrednio ze swoich środków transportu. Przyspiesza to proces zamawiania i umożliwia jego bezpieczny i przede wszystkim wygodny odbiór przez klientów. Z tego powodu to ciekawe rozwiązanie dla restauracji, które coraz częściej pojawia się w różnych punktach gastronomicznych. Jakie korzyści można jeszcze zyskać?
Wygoda dla klienta
Drive-Thru to przede wszystkim wygoda. Klienci mogą zamawiać jedzenie, płacić za nie i odbierać je, a to wszystko bez wychodzenia z samochodu. Taka usługa to również niesamowicie szybkie rozwiązanie. Jedzenie zostaje wydawane niemal natychmiast, dlatego jeśli goście chcą zjeść coś na szybko, możesz być pewny, że zdecydują się właśnie na Twój lokal! Zapewni Ci to różnorodną bazę stałych, ale też przyjezdnych klientów.
Dodatkowe źródło dochodu
System zamówień typu Drive-Thru zapewnia restauracjom dodatkowe źródło przychodów. Im więcej możliwości zarabiania pieniędzy ma Twój biznes, tym większe prawdopodobieństwo, że będzie się rozwijał. Dzięki Drive-Thru, jako właściciel lokalu gastronomicznego, możesz obsłużyć większą ilość konsumentów w krótkim czasie, co finalnie pozwala na większy zysk. Poza tym, taka opcja wyróżni Cię na tle konkurencyjnych miejsc, co zwiększy Twoją rozpoznawalność.
Większa przestrzeń sprzedażowa
Masz mało miejsca w lokalu? Drive-Thru skutecznie pomoże rozwiązać ten problem. Wprowadzając taką usługę do oferty, jesteś w stanie obsłużyć lepiej i więcej klientów niż dotychczas. Dzięki temu zyskasz również dodatkową możliwość reklamy czy prezentacji menu, wykorzystując jedynie zewnętrzne otoczenie lokalu.
Bezpieczna obsługa
Czas restrykcji już minął, ale dzięki Drive-Thru, Twój lokal będzie przygotowany na podobne zdarzenia w przyszłości. Odbiór i finalizacja transakcji przy okienku skutecznie sprzyja bezkontaktowym zamówieniom i utrzymaniu ciągłości sprzedażowej. Takie rozwiązanie pozwala również na szybką i bezpieczną sprzedaż, bez martwienia się o wprowadzanie nowych zasad.
O czym należy pamiętać wprowadzając usługę Drive-Thru?
Plan i wyposażenie to podstawa
Na początku zaplanuj układ Twojego Drive-Thru i dostosuj swój budynek. Po podjęciu decyzji o zainstalowaniu okien do odbiorów, upewnij się, że masz cały potrzebny sprzęt, jak wyświetlacz menu czy kamery bezpieczeństwa. Poza wyposażeniem, warto zastanowić się także nad dwoma kluczowymi obszarami: konfiguracją terenu i układem budynku. Doświadczeni mówią, że najlepiej umieścić tą usługę po lewej stronie obiektu, aby oddzielić miejsca parkingowe dla klientów i zachować jak najwięcej miejsca po prawej stronie dla kolejek dla kierowców. W miarę rozwoju firmy ta separacja będzie jeszcze ważniejsza, aby zapobiegać problemom związanym z ruchem drogowym i bezpieczeństwem klientów. Upewnij się, też że dokładnie rozważyłeś konfigurację samej kolejki oraz oświetlenia. Powinieneś mieć dwa razy więcej światła na chodniku niż na parkingu, aby zapewnić klientom bezpieczeństwo i łatwość poruszania się oraz oświetlić tablicę menu wraz ze stanowiskiem składania zamówień.
Pracuj z systemem POS
Dla klientów korzystających z Drive-Thru kluczowa jest szybka obsługa i redukcja korków, a dla pracowników usprawniony przepływ informacji. Wszystko to osiągniesz z systemem POS, z którym przyspieszysz pracę personelu, poprawisz komunikację pomiędzy pracownikami i tym samym zwiększysz satysfakcję gości. Możesz także korzystać z integracji z terminalem płatniczym i szybko procesować wszystkie płatności. System umożliwi Ci kontrolę sprzedaży oraz generowanie raportów i analiz – co ułatwi porównywanie zysków i strat. Takie dane przydadzą się do oceny pracy restauracji i określania nowych planów biznesowych.
Usprawnij komunikację z kuchnią
Zapewnij sprawną komunikację pracownika w okienku z kuchnią. Zainwestuj w KDS, czyli narzędzie, z którym zamówienia wraz ze szczegółami będą przekazywane od razu na kuchnie, która w efekcie szybko przygotuje dania. Z kolei kucharze będą mogli wyświetlać na ekranie tabletu statusy zamówień w różnych kolorach i zmieniać je jednym kliknięciem, a także wysyłać automatycznie informację zwrotną o gotowym posiłku. Wszystko to usprawni i przede wszystkim skróci czas wydawania jedzenia.
Dostosuj menu
Pomyśl też o samym menu. Jeśli masz rozbudowaną kartę dań z wieloma pozycjami, zastanów się czy chcesz oferować je wszystkie gościom korzystającym z Drive-Thru. Zbyt duży wybór może spowolnić realizację zamówień i powodować korki z powodu zbyt długiego zastanawiania się klientów. Swoją ofertę możesz bez obaw modyfikować dzięki inwestycji w E-menu. Taka elektroniczna karta dań pozwoli na dostosowywanie oferty Twojej nowej usługi do aktualnych promocji, rabatów czy nowych zestawów. Dodatkowo, możesz umieścić QR Code przed wjazdem do okienka Twojego Drive-Thru. Dzięki temu klient będzie mógł zeskanować go smartfonem i wygodnie przeglądać menu np. w czasie oczekiwania na swoją kolej zamówienia.
Drive-thru to jedno z rozwiązań, które łatwo może przynieść Ci większy zysk. Podobnie działają innowacyjne narzędzia, jak system POS, który usprawnia obsługę klientów i zarządzanie biznesem na wielu płaszczyznach. Jeśli chcesz wprowadzić nowoczesne rozwiązania do swojego przedsiębiorstwa – zgłoś się do nas już teraz, a nasi specjaliści pomogą dobrać te, które są najbardziej dopasowane do Twoich potrzeb.