Wróć

Dzień Dziecka w gastronomii – jak przyciągnąć najmłodszych do lokalu?

Dzień Dziecka to ważne święto dla każdego malucha. To czas, kiedy obdarowuje się go prezentami, organizuje zabawę i zabiera na pyszne jedzenie. Dla wielu rodziców restauracje są idealnym miejscem na świętowanie Dnia Dziecka, dlatego warto pomyśleć o tym, jak przyciągnąć do swojego lokalu najmłodszych klientów. Sprawdź w tym artykule jak to zrobić, aby zwiększyć zysk!

Menu z myślą o najmłodszych

Pierwszą i najważniejszą kwestią, o którą muszą zadbać restauratorzy, jest stworzenie specjalnego menu dla dzieci. Warto postawić na dania, które zainteresują najmłodszych, ale jednocześnie będą zdrowe i wartościowe. Owoce, warzywa, mięso, ryby – to produkty, które obowiązkowo powinny znaleźć się na liście dań dla dzieci. Wprowadzanie wszystkich zmian na bieżąco do karty, umożliwia E-menuDzięki temu rozwiązaniu nie musisz każdorazowo drukować jej papierowych wersji, co sprzyja oszczędnościom. Z wirtualnym menu możesz też dostosować wygląd karty i dodać zdjęcia potraw, co ułatwi wybór najmłodszym. Spersonalizuj kartę tak, by od razu przyciągała dzieci kolorami i ciekawymi kształtami. Co więcej pozycje łatwo pogrupujesz w kategorie, dzięki czemu od razu będzie wiadome, które z dań powstały z myślą o najmłodszych.

Zniżki i promocje

Atrakcyjne zniżki i promocje to kolejna skuteczna metoda na przyciągnięcie najmłodszych klientów. Dzieci uwielbiają lody, ciasta i desery, dlatego warto zorganizować dla nich specjalną ofertę. Może być to okazja „Kup dwa, zapłać za jeden”, czyli promocja obejmująca dwa wybrane desery dla dzieci, z których jeden jest za darmo. Inna pomysł to stworzenie specjalnego zestawu z deserem, czyli promocji obejmującej wybrany deser wraz z głównym daniem, np. burgerem lub pizzą. Ten zestaw może być sprzedawany w niższej cenie niż zamówienie deseru i dania osobno. Co ważne – nie zapominaj także o rodzicach, bo to oni finalnie będą decydować o zamówieniach i korzystaniu z dostępnych promocji. Ich wprowadzenie ułatwi Ci GoClient, czyli program lojalnościowy pozwalający na wprowadzenie nie tylko rabatów i ofert specjalnych, ale także karty stałego klienta. Wszystko to zwiększy satysfakcje gości w czasie wizyty w lokalu z okazji Dnia Dziecka, a także zachęci do jeszcze częstszych i bardziej systematycznych odwiedzin!

Przyjazna przestrzeń

Kolejnym ważnym czynnikiem jest przyjazne miejsce dla dzieci. Restauratorzy powinni zadbać o to, aby stoliki były na odpowiedniej wysokości, krzesła wygodne i bezpieczne, a przestrzeń do gry i zabawy dobrze wyposażona w kolorowe zabawki, kredki i kartki do rysowania. Dodatkowo, udekoruj lokal w kolorowe balony, girlandy czy plakaty z postaciami z bajek, dzięki czemu dzieci poczują się jak w magicznym świecie. Zatrudnij również personel, który lubi dzieci – wybierz kelnerów, którzy będą przyjaźni i cierpliwi wobec nich oraz łatwo nawiązują kontakt. Zainwestuj także w sprzęt dla maluchów – w restauracji powinny być dostępne krzesełka dla niemowląt, prześcieradła na przewijak, a także podgrzewacze do butelek. Jeśli miejsce w Twojej restauracji na to pozwala, wydziel specjalną strefę zarówno dla dzieci, w której będą mogły się bawić i spędzać czas, jak i dla ich opiekunów, którzy w tym czasie zamówią napój, a Ty zarobisz więcej!

Dodatkowe atrakcje

Aby przyciągnąć najmłodszych klientów do swojego lokalu, szczególnie w taki dzień jak Dzień Dziecka, warto zorganizować dodatkowe atrakcje. Mogą to być konkursy z nagrodami, gry, malowanie twarzy czy pokazy kulinarne. Bardzo pozytywnym dodatkiem do atmosfery może być również pracownik w przebraniu, który umila czas dzieciom w restauracji. Dzieci zwykle lubią interakcje ze zwierzętami czy postaciami z bajek i filmów, a taki pracownik może stać się dla nich prawdziwą atrakcją. Ponadto taka osoba zajmie ich uwagę i skróci czas oczekiwania na jedzenie.

Promocja w sieci wyjątkowego dnia w restauracji

Działania marketingowe online to istotny aspekt każdego przedsięwzięcia w lokalu! Pamiętaj, że promocja Dnia Dziecka powinna być prowadzona zarówno w kanałach online, jak media społecznościowe i strona internetowa, jak i w formie tradycyjnej, jak ulotki czy reklamy w radiu. Zwiększa to szanse na dotarcie do szerokiej grupy odbiorców, pozwala promować oferty i przygotowywać specjalne karty podarunkowe. Cała promocja powinna być spójna, odpowiednio zaplanowana i przemyślana, tak aby jak najbardziej zachęciła konsumentów do skorzystania z Twoich ofert związanych z Dniem Dziecka.

Dzień Dziecka to idealna okazja, aby przyciągnąć do swojego lokalu najmłodszych klientów i zwiększyć swój zysk. W usprawnieniu działania restauracji pomogą również nowoczesne narzędzia, które wspierają zarządzanie na wielu poziomach. Jeśli chcesz wprowadzić je do swojego punktu gastronomicznego – zgłoś się do nas już teraz!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *