Wakacje to czas wzmożonego ruchu turystycznego! Oznacza to, że restauratorzy powinni być dobrze przygotowani na napływ klientów. Sprawdź w tym artykule kilka sposobów na to, aby stworzyć idealne miejsce w czasie sezonu wakacyjnego i zwiększyć swoje szanse na sukces w tym wyjątkowo pracowitym czasie!
Sezon wakacyjny – wykorzystaj go!
Przygotowanie do sezonu wakacyjnego zaczyna się od zrozumienia tego, jakie będą oczekiwania klientów. W zależności od lokalizacji i rodzaju restauracji, sezon wakacyjny może różnić się w zakresie liczby klientów czy preferencji kulinarnej. Przeanalizuj trend w poprzednich latach, aby zrozumieć, jakie dania były najczęściej zamawiane i jakie promocje cieszyły się największą popularnością, aby dotrzeć do wielu klientów! Wybierając system POS zyskasz dostęp do przydatnych raportów i analiz dotyczących najczęściej wybieranych pozycji. Dzięki nim także w przypadku przyszłych sezonów odpowiednio się przygotujesz.
Przygotuj pracowników
Kolejnym ważnym aspektem jest odpowiednie przygotowanie kadry. W okresie wzmożonego ruchu turystycznego pomocne jest nie tylko zwiększenie liczby pracowników, ale także ich szkolenie w zakresie obsługi klienta czy dbałości o higienę w kuchni i sali. Warto pomyśleć o zatrudnieniu osób z doświadczeniem w pracy sezonowej, które pomogą w szybkiej i sprawnej obsłudze gości. Aby usprawnić proces zatrudnienia sprawdź czym jest Bussines Staffing Guide. Zarządzanie pracownikami możesz wesprzeć z GoManager, narzędziem ułatwiającym kontrolę personelu i pozwalającym na kompleksowe zarządzanie punktem z poziomu komputera lub dowolnego urządzenia osobistego. Generuj automatycznie raporty wypłat, rozliczaj pracowników precyzyjnie i twórz raporty dotyczące ich sprzedaży.
Warto pamiętać, że jeśli nie chcesz, nie musisz zatrudniać nowych pracowników. Wystarczy postawić na dostępne rozwiązania technologiczne! Przyspiesz proces obsługi i sprzedaży z Mobilnymi Kelnerami, wyposażając pracowników w tablety, umożliwiające im przyjmowanie zamówień bezpośrednio przy stolikach gości. Kompatybilny z nimi system POS działa offline w przypadku chwilowych awarii Internetu, co jest bardzo istotne w czasie pracy na zewnątrz, w ogródkach restauracyjnych czy food truckach. Możesz również postawić na rozwiązania samoobsługowe jak E-menu czy kioski, które także ograniczają obsługę kelnerską i zapewniają dużą wygodę klientom.
Zwróć uwagę na zaopatrzenie i świeże produkty sezonowe
W sezonie wakacyjnym duże znaczenie ma odpowiednie zaopatrzenie w surowce i wyposażenie. Restauratorzy powinni zwrócić szczególną uwagę na to, jakie produkty są sezonowe i dostępne lokalnie, aby zaproponować klientom dania przygotowane z najświeższych składników. Proces zakupowy ułatwia program do składania zamówień – GastroSupplier. Dzięki niemu porównasz ceny tych samych produktów w różnych hurtowniach, zrealizujesz zamówienia minimalizując koszty i jeszcze bardziej zautomatyzujesz zakupy w swoim lokalu. Warto także zadbać o odpowiednie wyposażenie kuchni i sali, takie jak klimatyzacja, stoliki z parasolami czy oświetlenie w ogródkach.
Sprawdź pomysły na patio w restauracji!
Dostosuj swoją kartę dań
Odpowiednia karta dań w czasie sezonu letniego to bardzo ważny krok! Klienci wybierają wtedy lżejsze dania, które nie obciążają organizmu w upalne dni. Wprowadź więc sałatki, surówki, dania na bazie ryb, owoców morza, a także dania wegetariańskie i wegańskie. W ten sposób zyskasz zainteresowanie zarówno osób dbających o zdrowie, jak i wegetarian i wegan. Latem popularnością cieszą się także orzeźwiające, kolorowe napoje, takie jak koktajle owocowe, lemoniady, czy wody smakowe. Taka różnorodna oferta napojów zaspokoi potrzeby klientów w letnie dni i zwiększy ich satysfakcje. Nie zapomnij również o E-menu, które pozwoli wprowadzać na bieżąco wszystkie nowości i zmiany – bez konieczności drukowania papierowych wersji karty. Z tym rozwiązaniem bez problemu wprowadzisz także wielojęzyczne menu, co jest szczególnie ważne w czasie sezonu, gdy lokal odwiedzają turyści. Przeczytaj więcej szczegółów i dowiedz się jak działa E-menu w praktyce!
Promocja lokalu? To podstawa!
W okresie wzmożonej konkurencji turystycznej warto zainwestować w promocję restauracji. Zadbaj o swój marketing online! Publikuj regularne treści w mediach społecznościowych, umieść informacje o swojej restauracji na lokalnych mapach turystycznych, a także zainwestuj w kampanie reklamowe, które przyciągną uwagę potencjalnych klientów. Ważne jest także zadbanie o jakość i estetykę wizualną promocji, aby zachęcić klientów do odwiedzenia Twojego lokalu.
W sezonie wakacyjnym restauratorzy muszą być dobrze przygotowani na wzmożony ruch turystyczny. Dlatego warto już teraz rozpocząć przygotowania i dokładnie zaplanować działania na najbliższe miesiące. Pomogą Ci w tym innowacyjne rozwiązania, które skutecznie wspierają zarządzanie na wielu poziomach. Jeśli chcesz wprowadzić je do swojego biznesu – zgłoś się do nas już teraz!