Gastronomia to jedna z tych branż, które idealnie nadają się do promocji w mediach społecznościowych. Organiczne prowadzenie profili na Facebooku czy Instagramie to świetny sposób na start. Co jednak zrobić, kiedy zależy Ci na powiększeniu grona odbiorców i zwiększeniu ruchu w Twojej restauracji, a organiczne działania zawodzą? Podpowiadamy!
Powiedzmy sobie szczerze: konkurencja w branży gastronomicznej jest ogromna i wciąż rośnie. Zaistnienie w mediach społecznościowych bywa nie lada wyzwaniem w obecnych czasach – często podejmowane działania organiczne nie wystarczą, aby skutecznie wypromować profil firmowy restauracji. Dowiedz się, jak za pomocą reklam i systemu Facebook Ads promować swoją ofertę i zapełniać system rezerwacji na wiele dni do przodu.
Promocja restauracji na Facebooku i Instagramie – reklamy płatne
Kiedy organiczne działania w postaci publikacji postów na Facebooku i Instagramie, tworzeniu Instagram Stories i Reels nie wystarczają, z pomocą przychodzą reklamy w social mediach. Dzięki płatnym reklamom na Facebooku możesz dotrzeć do ściśle określonej grupy osób, w danej lokalizacji i o konkretnych zainteresowaniach.
Przemyślane płatne kampanie reklamowe pozwolą Ci na m.in.:
- trafienie do konkretnych grup odbiorców Twoich usług,
- dokładne mierzenie wszystkich działań i ich rezultatów,
- zwiększenie widoczności i rozpoznawalności Twojej restauracji,
- zyskanie nowych klientów i zwiększenie ruchu w lokalu.
Działania reklamowe na Facebooku i Instagramie należy rozpocząć od poznania przeznaczonego do nich ekosystemu i jego możliwości. System Facebook Ads pozwala na prowadzenie kampanii reklamowych i pomaga w realizacji celów marketingowych firmy. Poza promocją publikowanych na fanpage’u restauracji postów, czy też targetowaniem reklam na określone grupy odbiorców, Facebook oferuje kilka ciekawych opcji, które mogą spodobać się właścicielom restauracji. Oto one:
- publikowanie reklamy w określonych godzinach, np. w porze śniadaniowej lub obiadowej i godzin otwarcia,
- reklamowanie wideo, prezentującego estetycznie przygotowane danie – koszt za wynik jest w tym przypadku niski, co zwiększa szanse na efektywne wydanie budżetu,
- kierowanie reklam do osób znajdujących się w tym samym mieście lub w promieniu kilku kilometrów od lokalu, by zwiększyć szansę na wizytę.
Przeczytaj również artykuł, w którym od podstaw wyjaśnione zostały reklamy w Facebook Ads!
Zalety reklam na Facebooku dla restauracji
Zasięgi
Facebook to niezwykle popularny serwis, dlatego prowadząc profil firmowy restauracji, jesteś w stanie dotrzeć do naprawdę ogromnej liczby osób. Systematyczne publikacje, angażowanie społeczności, świetne zdjęcia i atrakcyjne treści postów potrafią zdziałać cuda.
Dotarcie do osób, które mogą być zainteresowane ofertą
Przy odrobinie szczęścia i ogromie pracy nad Twoim profilem firmowym oraz z pomocą reklam możesz uzyskać bardzo duże zasięgi Twoich postów. Jednak tak naprawdę nie to powinno być Twoim celem. Prawdziwą sztuką jest dotarcie do tych osób, które faktycznie zainteresują się ofertą Twojej restauracji i zostaną jej klientem. Targetowanie reklam na dobrze sprecyzowane grupy osób może Ci w tym pomóc!
Budowanie bazy klientów
Płatne reklamy na Facebooku mogą ułatwić Ci zebranie użytkowników, którzy wejdą na Twoją stronę oraz polubią fanpage restauracji. Tym sposobem zbudujesz własną bazę klientów, do których później z powodzeniem możesz kierować treści publikowane na fanpage’u.
Dotarcie do osób, które były na stronie internetowej
Płatne reklamy na Facebooku umożliwiają zebranie informacji o osobach, które po kliknięciu reklamy przeszły na stronę restauracji. Warto wówczas utworzyć w koncie reklamowym grupę odbiorców, którzy byli na stronie internetowej, a następnie… docierać do nich z kolejnymi reklamami restauracji. Wyjątkowe promocje, ciekawe wydarzenia tematyczne czy nowości w menu to informacje, które chcą znać fani strony!
Geolokalizacja
Geolokalizacja to świetny sposób na zawężenie grupy odbiorców – dzięki tej funkcji można ograniczyć wyświetlanie reklam do określonego terenu, na przykład konkretnych ulic czy osiedli oraz terenów, w których restauracja prowadzi dowóz jedzenia.
Reklama restauracji w mediach społecznościowych krok po kroku
Jak najprościej stworzyć skuteczną reklamę restauracji w mediach społecznościowych? Trzymaj się czterech etapów, które pomogą Ci uporządkować działania reklamowe i osiągnąć cel marketingowy.
- Wybierz cel, który ma spełniać kampania reklamowa.
- Określ najdokładniej, jak potrafisz, grupę docelową, do której będą kierowane reklamy.
- Stwórz reklamę, wybierając określone materiały, jak grafika/wideo, tekst, nagłówek, CTA itp.
- Kontroluj i optymalizuj wyniki stworzonej kampanii reklamowej.
Jaki cel reklamowy wybrać do promocji restauracji na Facebooku i Instagramie?
Planowanie reklamy restauracji w mediach społecznościowych należy rozpocząć od wyboru celu reklamowego, który pomoże osiągnąć wymagane wyniki. Poprawnie dobrany cel reklamy to duża część sukcesu!
Cele reklamowe na Facebooku dzielą się na trzy grupy:
- świadomość,
- działania,
- konwersja.
Które z nich sprawdzą się podczas tworzenia płatnych reklam na Facebooku i Instagramie restauracji? Będą to cele z grupy „Budowanie świadomości” oraz „Działania”.
Budowanie świadomości
To kategoria kampanii reklamowej nastawiona na zwiększenie zainteresowania Twoją marką – w tym przypadku restauracją. Do wyboru są dwa cele:
- zasięg – cel, który warto wybrać, jeśli zależy Ci na dotarciu do jak największej liczby nowych użytkowników;
- rozpoznawalność marki – reklama zostanie wyświetlona osobom, które z największym prawdopodobieństwem będą zainteresowane produktami i usługami Twojej firmy i zatrzymają się przy nich.
Działania
Cele reklamowe z tej grupy służą do angażowania użytkowników i najpewniej przyniosą dużą ilość kliknięć i reakcji pod postami.
- Ruch – pozwala na przekierowanie odbiorców do miejsca docelowego poza Facebookiem (zwykle jest to strona w internecie).
- Aktywność – dotycząca postów, publikowanych na profilu restauracji.
- Wydarzenie – generuje reakcje na zaproszenia do wydarzenia, organizowanego przez restaurację.
- Polubienia fanpage’a – reklama zachęca do polubienia profilu restauracji i śledzenia kolejnych treści.
- Wyświetlenia filmu – umożliwia uzyskać jak najwięcej wyświetleń filmu.
Jaki budżet przeznaczyć na promocję restauracji w social mediach?
„Ile muszę wydać na reklamę na Facebooku?” – to pytanie, które często zadają klienci.
Tak naprawdę promocję restauracji w mediach społecznościowych możesz rozpocząć od 150 zł miesięcznie, jak i od 5 000 zł miesięcznie – wszystko zależy od niżej wymienionych punktów.
Wysokość budżetu zależy najczęściej od:
- wewnętrznych celów marketingowych,
- wielkości grupy odbiorców,
- możliwości finansowych.
Pierwsze działania w Facebook Ads spróbuj zaplanować z niewielkim budżetem, jak 10 zł lub 15 zł na dzień, stopniowo je zwiększając. Dzięki temu przeznaczona kwota nie zostanie zmarnowana, a za nieduże pieniądze sprawdzisz, które z podejmowanych działań najlepiej wpływają na promocję Twojej restauracji.
Na początku warto przeprowadzić testy, na podstawie których będziesz w stanie określić, czy za daną kwotę efekty działań są satysfakcjonujące. Kontroluj wyniki kampanii i badaj, co sprawdza się lepiej w przypadku danych grup odbiorców i budżetów. Reaguj, jeśli coś Cię niepokoi i naprawiaj błędy – dzięki temu wypracujesz idealne ustawienie kampanii, która ostatecznie pomoże Ci osiągnąć wyznaczony cel!
Szkolenie dedykowane dla firm – naucz się tworzyć skuteczne reklamy w social mediach! Coconut Agency
Chciałbyś, żeby Twoja restauracja zawsze była pełna, rezerwacje stolików nie kończyły się, a nowi klienci wciąż przybywali do lokalu? Warto wspomóc się działaniami w mediach społecznościowych – tymi organicznymi, jak i płatnymi!
Media społecznościowe są obecnie jednym z najskuteczniejszych kanałów komunikacji firmy z klientami i nowymi użytkownikami. Coraz więcej przedsiębiorców chce nauczyć się, jak prowadzić profil firmowy i płatną promocję w Facebook Ads, aby ich działania przynosiły korzyści. Dołącz do tej grupy!
W agencji social media Coconut Agency na pierwszym miejscu stawiane są potrzeby Twojej firmy. Specjaliści dostosują cały przebieg szkolenia pod Twoją restaurację i opowiedzą Ci m.in.:
- jak poprawnie, od A do Z, stworzyć kampanie reklamowe w mediach społecznościowych i na co zwrócić uwagę w przypadku promocji restauracji,
- jak pozyskać jak największe grupy kontaktów, które będą zainteresowane odwiedzeniem restauracji,
- jak ważne są materiały graficzne w reklamie restauracji,
- o sposobach na mierzenie skuteczności swoich działań reklamowych i ulepszaniu ich.
Chcesz wziąć udział w szkoleniu dedykowanym specjalnie dla Twojej restauracji i dowiedzieć się, jak prowadzić skuteczne działania organiczne i płatne na Facebooku i Instagramie?
Odezwij się do Coconut Agency! Jeden ze specjalistów z przyjemnością odpowie na wszystkie Twoje pytania!
Skontaktuj się z Coconut Agency i wypromuj swoją restaurację!
Artykuł powstał przy współpracy z Coconut Agency.