Wróć
właściciel z dokumentami na biurku

Utrata klientów w gastronomii – jak temu zapobiec?

Każdy biznes powinien być przygotowany na taki okres w swojej działalności, w którym stali klienci odchodzą, a tych nowych, mimo starań, ciężko pozyskać. Co może być przyczyną i jak temu zaradzić? Dowiedz się więcej czytając artykuł.

Dlaczego tracisz klientów?

Powodów utraty klientów może być wiele. Większość punktów gastronomicznych powiela podobny schemat, który motywuje konsumentów do rezygnacji z oferowanych usług lub przejścia do konkurencji. Co sprawia, że Twój lokal traci klientów?

Problem: Zamykasz się na zmiany i nowe technologie

Rozwiązanie: Dobry biznes, to przede wszystkim nowoczesny biznes, który nieustannie dba o rozwój. Nie zamykaj się na zmiany! Właściciel, który nie otwiera się na technologie i w dalszym ciągu przyjmuje zamówienia w sposób tradycyjny spowalnia obsługę, generuje błędy i obniża rangę lokalu. Jeśli nie sprawdzasz raportów i masz do nich utrudniony dostęp przez brak nowoczesnych i odpowiednich narzędzi – ciężko określić Ci co generuje największy zysk. Trudno także wyciągać wnioski, które zmotywują Cię do zmian np. karty dań. Decydując się na nowoczesne rozwiązania, ulepszasz miejsce pracy swojemu personelowi, wyprzedzasz konkurencyjne lokale i zwiększasz satysfakcję klientów, zaskakując ich nową ofertą i usługami.

Problem: Obsługujesz wolniej niż inni

Rozwiązanie: Zbyt powolna obsługa, szczególnie w obecnych czasach wielu udogodnień i szerokiej konkurencji – może być powodem utraty klientów. Obsługuj szybciej swoich gości inwestując w nowoczesne rozwiązania. Dzięki mobilnemu kelnerowi skrócisz czas obsługi nawet o 30%. Wyposażając personel w tablety z systemem sprzedażowym, kelner przyjmie zamówienia bezpośrednio przy stoliku, a Ty usprawnisz cały proces obsługi, co finalnie przyspieszy realizację zamówionych posiłków.

Problem: Sprzedajesz online z niedostosowaną stroną

Rozwiązanie: Jeśli sprzedajesz online, pamiętaj o odpowiednim wyglądzie strony i dostosowaniu jej do swoich klientów. Niedopasowana strona do urządzeń mobilnych może skutecznie demotywować Twoich gości oraz prowadzić do rezygnacji z Twoich usług. W przypadku działań online warto wybrać system do zamówień GoOrder, dzięki któremu dopasujesz wygląd sklepu i dostosujesz go do urządzeń mobilnych. Wprowadzisz również różne metody płatności, które pozwolą Twoim klientom płacić za zamówienia według ich potrzeb i preferencji. Zwiększy to ich satysfakcję i umożliwi utrzymanie konsumentów, którzy będą odbierać Twój lokal pozytywnie i być może powrócą z nowymi potencjalnymi klientami – poszerzając ich aktualną bazę. Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o skutecznej sprzedaży w sieci, kliknij tutaj.

Problem: Popełniasz regularne błędy

Rozwiązanie: Regularne pomyłki realnie obniżają zadowolenie Twoich gości. Bardzo często mimo starań i niezwłocznej naprawy wszystkich niedociągnięć – ciężko odzyskać zaufanie klientów. Lokal, który nie uczy się na błędach i pozwala na ciągłe nieprawidłowości, sprawia wrażenie niekompetentnego, któremu nie zależy na oferowaniu gościom najlepszych usług.

Jak temu zaradzić? Słuchaj potrzeb gości, kształć pracowników wysyłając ich na szkolenia, które pomogą w usprawnieniu obsługi i redukcji błędów, a także staraj się usprawnić pracę swojego personelu. Ulepszaj między nimi przepływ informacji wprowadzając GoKDS. To system, który pozwala na sprawną i niezawodną komunikację pomiędzy salą a kuchnią. Wybierając to narzędzie nie tylko zwiększysz komfort pracowników, ale znacząco poprawisz całe funkcjonowanie lokalu. Goście zostaną obsłużeni szybko i bezbłędnie, co zaowocuje pozytywnym odbiorem całej restauracji, a zadowoleni konsumenci z pewnością odwiedzą Cię ponownie.

grafika wektorowa kucharz przed ekranem

 

Problem: Zapominasz o systematycznych działaniach marketingowych

Rozwiązanie: Nie zapominaj o tym, że połowa sukcesu utrzymania klientów to odpowiednie i przede wszystkim systematyczne działania marketingowe. Zwrócą one uwagę nie tylko obecnych klientów, ale i tych nowych. Dopasowana reklama, działanie w sieci, promocje, rabaty czy interakcje z klientami przyciągną ich do restauracji oraz przypomną o Twoim lokalu tym, którzy być może z jakiegoś powodu o nim zapomnieli. Różnego rodzaju ruchy marketingowe wyróżnią Cię również na tle konkurencji, która także może być ważnym powodem utraty konsumentów. Więcej o tym jak utrzymać sprzedaż wśród swoich gości, dowiesz się z tego artykułu.

Rezygnacja klientów z usług lokalu to poważny problem dla biznesu. Jednak przy użyciu odpowiednich rozwiązań technologicznych dostępnych na rynku, możesz łatwo pozyskać nowych klientów i z łatwością zapobiec ich utracie w przyszłości. Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej na temat nowoczesnych narzędzi i wesprzeć swój lokal – zgłoś się do nas już teraz, a nasi specjaliści pomogą dobrać najlepiej dostosowane rozwiązania do Twoich potrzeb.

grafika kontaktowa

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *