Wróć
klienci w pizzerii

Błędy, których nie może popełniać Twoja pizzeria!

Pizza to bardzo popularne danie, które swoją prostotą i bogactwem smaku przyciąga wielu klientów. Wraz z rosnącą liczbą konkurencyjnych lokali, właściciele szukają różnych sposobów, aby utrzymać zainteresowanie i zwiększyć sprzedaż. Dlatego tego typu biznes to nieustanne obowiązki, regularne zapewnianie odpowiedniej przestrzeni pracownikom i kontakt z różnymi klientami  – o różnych preferencjach i potrzebach. Wszystko to może prowadzić do wielu niepotrzebnych pomyłek spowalniających Twój biznes. Jeśli masz swoją pizzerię, sprawdź poniższy artykuł i dowiedz się jakich błędów unikać.

Wybierasz produkty niskiej jakości

Chociaż kuchnia włoska bardzo często stawia na prostotę – składniki powinny być na najwyższym poziomie. Każdy element pizzy jest niezwykle istotny. Oszczędzanie na produktach czy dodatkach w rzeczywistości generuje straty, których jako przedsiębiorca powinieneś unikać. Świeże, oryginalne, a co za tym idzie droższe składniki, to podstawa smaku, a w efekcie wyższe zadowolenie Twoich klientów.

Korzystasz z przestarzałego systemu zamówień

Długopis i notes już dawno nie sprawdza się w sprawnej realizacji zamówień. W ich miejsce pojawiły się zaawansowane systemy POS, które przyspieszają obsługę gości w lokalu i poprawiają komunikację pomiędzy pracownikami. Prowadząc sprzedaż z wykorzystaniem szybkiego i intuicyjnego systemu sprzedażowego, możesz wprowadzić mobilnego kelnera, z którym Twój personel za pomocą tabletów przyjmie wszystkie zamówienia bezpośrednio przy stoliku. Karteczki z wybranymi posiłkami przez klientów bardzo często się gubią, są mniej czytelne i powodują wiele pomyłek. Z systemem KDS pozwolisz na sprawną i niezawodną komunikację pomiędzy salą a kuchnią. Wysyłaj wszystkie zamówienia bezpośrednio na kuchnię i pozwól swoim kucharzom na zmianę ich statusu zaledwie jednym kliknięciem. POS dla pizzerii jest ułatwieniem na wielu poziomach, dlatego warto wprowadzić go do swojego biznesu. Oszczędność czasu i pieniędzy będzie widoczna praktycznie od razu w całej analizie działalności Twojej firmy.

Nie badasz raportów sprzedażowych

Zbyt wysokie, nieadekwatne ceny sprawiają że pizzeria w oczach klientów staje się mniej atrakcyjna. Prowadzi to do spadku sprzedaży i wielu niepowodzeń. Z pomocą przychodzi regularna analiza dostępnych raportów oraz przeprowadzanie inwentaryzacji. Dzięki temu możesz na bieżąco kontrolować wszystkie koszty składników, a także mieć wgląd do stanu magazynowego. Korzystaj z nowoczesnej aplikacji do inwentaryzacji i kontroluj ilości surowców na bieżąco. Dodatkowo, z GoManager otrzymasz dostęp do aktualnych analiz online z dowolnego miejsca i urządzenia osobistego. Sprawdzisz też dokładną ilość zamawianych produktów oraz wygenerujesz szczegółowe raporty, z którymi wydajniej zarządzisz lokalem i zaplanujesz przyszłe działania.

Zapominasz o aktualizacji menu, gdy skończą się składniki

Klient wchodzi głodny do pizzerii czekając na swoja ulubioną pizzę dostępną w menu. Analizuje jej cenę, składniki i nastawia się na pyszną ucztę. Nagle w trakcie zamawiania dowiaduje się, że jej realizacja nie jest możliwa. Wybiera z głodu inną pozycję z karty lub co gorsza – wychodzi niezadowolony z lokalu. Jak temu zapobiec? Przede wszystkim niweluj wszystkie braki na czas i kontroluj swój stan magazynowy, aby wiedzieć ile na daną chwilę posiadasz produktów i jak długo jesteś w stanie oferować przygotowane z nich dania. Pomoże Ci w tym nowoczesny system magazynowy GoStock. Pizzerię warto wyposażyć także w E-menu, z którym będziesz mógł modyfikować kartę dań w dowolnym momencie i wprowadzać do niej opcje tymczasowe. Przy okazji, w przypadku trwałych zmian oferty, zaoszczędzisz na niepotrzebnym drukowaniu menu papierowego i przyspieszysz proces wprowadzania nowości.

Nie oferujesz możliwości konfigurowania pizzy

Ogromna konkurencja i prostota pizzy sprawiają, że ciężko wyróżnić ten typ lokalu. Warto więc wprowadzić różne udogodnienia. Zaproponuj swoim gościom jej konfigurację i różne modyfikatory. Nawet jeśli odwiedzi Cię duża grupa przy jednym stoliku – z systemem POS dedykowanym pizzeriom możesz realizować zamówienia zgodnie z preferencjami każdego z klientów. Dziel pizzę i konfiguruj ją w dowolny sposób, a także z łatwością przypisuj konkretne zamówienia do gości. Dostępność rozmaitych dodatków i opcja zmieniania ich to ciekawe rozwiązanie dla każdego, nawet wymagającego smakowo klienta. Z systemem POS jesteś w stanie tworzyć dowolne modyfikatory, edytować je w wybranym momencie, a także automatycznie zmieniać ceny zamówionej pozycji w zależności od nabitego lub usuniętego dodatku.

grafika wektorowa dłoń z tabletem wyświetlającym pizzę

Sprzedajesz online na platformach

Popularnym sposobem sprzedaży online jest wybór platform zewnętrznych. Jednak mając profil restauracji na kilku z nich, obsługujesz zamówienia dużo wolniej, gdyż każde musisz akceptować osobno – na każdym urządzeniu oddzielnie, a następnie wprowadzić do swojego systemu. Aby realizować zamówienia sprawniej, warto postawić na integracje z platformami zewnętrznymi i odbierać zamówienia bezpośrednio na swoim POS. Z tym rozwiązaniem przyjmiesz wszystko na jednym urządzeniu i unikniesz ręcznego wprowadzania danych. Zarządzanie z jednego panelu wszystkimi rozwiązaniami delivery, z których korzystasz, to oszczędność czasu i usprawnienie zarządzania.

Unikasz ofert promocyjnych

Dobre menu w przystępnej cenie, sprawna obsługa i nowoczesny wystrój to te kwestie, na które klient zwraca uwagę już od pierwszych chwil wizyty w lokalu. Co jeszcze przyciąga klientów? Odpowiednie promocje! Wprowadź do swojej pizzerii programy lojalnościowe i twórz atrakcyjne zniżki i rabaty. Może to być serowy piątek, druga pizza 50% taniej lub tańsza pizza w zestawie z napojem. Postaw także na marketing online. Publikuj regularne treści w serwisach społecznościowych i dbaj o reklamę. Zdobędziesz dzięki temu nowych klientów, a także utrzymasz stałą bazę, która regularnie śledzi Twoją pizzerię w sieci

Prowadzenie swojego biznesu nie jest łatwe i nie trudno o pomyłki. Inwestując w odpowiednie narzędzia, a także nowoczesny system – możesz usprawnić zarządzanie i zapobiec wielu błędom. Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej na temat dostępnych rozwiązań – zgłoś się do nas już teraz. Nasi specjaliści pomogą dobrać Ci najlepsze z nich.

grafika kontaktowa

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *