Bycie restauratorem to nieustanne myślenie o przyszłości oraz szybkie dostosowywanie się do nowych standardów w ciągle ewoluującej branży. Dzisiaj konsumenci chcą w wygodny i łatwy sposób zamawiać jedzenie online także i z Twojej restauracji. Na szczęście, to właśnie może zrobić dla Ciebie system zamówień online GoOrder. Poznaj alternatywę dla platform zewnętrznych i dowiedz się, jak szybko możesz stworzyć swój własny sklep internetowy.
Dlaczego i Twój biznes musi dołączyć do internetowego imperium?
Jeżeli trafiłeś do tego miejsca to znaczy, że choć trochę rozważałeś wprowadzenie zamówień online w swojej gastronomii. I słusznie! Statystki wskazują, że w 2020 roku nawet 97% ankietowanych internautów co najmniej raz zamówiło jedzenie z dowozem. Pandemia sprawiła dodatkowo, że sprzedaż w sieci stała się kołem ratunkowym dla wielu restauracji. W związku z tak wysokim popytem na jedzenie na wynos istnieje obecnie wiele możliwości, by rozpocząć przygodę z zamówieniami online w swojej gastronomii. Jedną z nich jest utworzenie swojego własnego sklepu internetowego, który stał się doskonałą alternatywą dla zewnętrznych portali. Dlaczego? Bo tylko w ten sposób jesteś w stanie zaoszczędzić kolosalne prowizje, które pobierają platformy, przez co jako restaurator zarabiasz bardzo niewiele. Dalej nie jesteś przekonany, by założyć swój własny sklep online? A co powiesz na to, że pozwala on nie tylko zaoszczędzić poważne pieniądze, ale również wyjść naprzeciw potrzebom Twoich klientów, bo – jak wskazują badania – aż 70% z nich woli zamawiać bezpośrednio ze strony restauracji. Takie dane mówią same za siebie.
Zamawianie online stało się powszechnością, a restauratorzy nie mają zamiaru z niej rezygnować. To także najszybszy sposób, aby budować i rozwijać własną bazę klientów. Sprawdź zatem, jak sprawnie stworzyć swój własny sklep internetowy.
Jak zacząć przygodę z GoOrder?
GoOrder to system do zamówień online, który umożliwia utworzenie własnego sklepu internetowego. Jego konfiguracja jest prostsza niż myślisz! Przede wszystkim zajmuje jedyne 15 minut, dzięki czemu sprzedaż możesz rozpocząć błyskawicznie. Intuicyjny interfejs systemu pozwala stworzyć sklep o niepowtarzalnym wyglądzie, który całkowicie dostosujesz do własnych preferencji. Dodatkowo wszystkie zmiany możesz wprowadzać na bieżąco, bez zbędnego oczekiwania na ich akceptację. Chcesz dodać opcje sezonowe lub poinformować klientów o chwilowej niedostępności, któregoś z dań? Wprowadzaj dowolne modyfikacje i unikaj nieporozumień ze swoimi gośćmi.
Konfiguruj strefy dostaw adekwatnie do dystansu Twoich dowozów
Decydując się na sprzedaż dań online nie możesz pominąć ustalenia odpowiednich stref dostaw. W sklepie internetowym GoOrder skonfigurujesz je dowolne, a także wprowadzisz odpowiednie opłaty, adekwatnie do dystansu, jaki dzieli lokal od miejsca dostarczenia zamówienia.
Realizuj zamówienia tak, jak życzą sobie tego Twoi klienci
Zamówienia online nie muszą ograniczać się tylko do tych, realizowanych na dowóz. Niektórzy klienci mogą woleć odebrać je bezpośrednio w lokalu i zabrać ze sobą na wynos. Inni natomiast – zamówić dania z wyprzedzeniem, na konkretną datę i godzinę. To szczególnie przydatna opcja, gdy będziesz chciał utworzyć specjalne menu na święta lub inne wyjątkowe okazje. Widząc tak zróżnicowane potrzeby klientów, w GoOrder przygotowaliśmy różne opcje realizacji zamówień, które z łatwością wprowadzisz w sklepie online. Dodatkowo, bez względu na wybraną opcję odbioru zamówień przez swoich gości, będziesz mógł na bieżąco informować ich o statusie przygotowania dań.
Mając swój własny sklep internetowy skonfigurujesz także dowolne metody płatności, dając w ten sposób dużą możliwość wyboru swoim klientom. Możesz wprowadzić płatność za pomocą przelewu tradycyjnego, BLIK, karty płatniczej, gotówki lub vouchera.
Sklep online – jak mogę przyjmować zamówienia?
Zamówienia z platform zewnętrznych często wymagają ich ręcznego wprowadzenia do POS’a, w celu następnego przekazania ich do kuchni. Szybkie tempo pracy w lokalach sprawia, że istnieje duże ryzyko błędu, gdy kelnerzy spieszą się, by przyjąć zamówienie i przesłać je dalej. Prowadzi to do niechcianych pomyłek w zamówieniach, a w rezultacie – rozczarowań i niezadowolenia klientów. Dzięki pełnej integracji własnego sklepu online z punktem sprzedażowym w lokalu wszystkie zamówienia otrzymasz bezpośrednio na ekranie swojego POS. Dodatkowo możesz także wygodnie przyjmować je poprzez stronę internetową lub inne urządzenia osobiste. Pełna integracja zwiększa dokładność zamówień i zapewnia, że klienci otrzymują dokładnie takie jedzenie, na jakie mają ochotę.
Zaskocz gości innowacjami – wprowadź E-menu
Dzięki GoOrder możesz także wykorzystać nowatorskie E-menu, które po zeskanowaniu przeniesie klientów bezpośrednio do Twojego sklepu internetowego. Kod QR umieść na materiałach reklamowych, jak np. ulotki i zwiększaj swoją sprzedaż jeszcze bardziej.
Poznaj swój biznes online dzięki sprecyzowanym raportom
Chcesz analizować swoją sprzedaż online i dowiedzieć się, jakie produkty sprzedają się najlepiej? Poznaj mocne i słabe strony swojej gastronomicznej działalności w sieci i korzystaj z raportów, które dostarczą Ci samych przydatnych informacji. Sprawdzaj, jakie dania cieszą się największą popularnością, kiedy “ruch online” jest najbardziej wzmożony, a także w jakie dzielnice dowozy realizowane są najczęściej. Raport pozwolą ulepszyć Twój biznes, a ich analiza sprawi, że Twoje zyski będą tylko rosnąć.
Dostosuj sklep online do urządzeń mobilnych
63% konsumentów dokonuje zamówień online, korzystając z telefonów komórkowych. Posiadając stronę przyjazną dla smartfonów automatycznie zwiększysz ilość zadowolonych gości, którzy chętniej będą składać zamówienia za jej pośrednictwem, a w przyszłości – powrócą do Ciebie. Sklep internetowy w GoOrder jest doskonale dostosowany do różnych urządzeń mobilnych. Dzięki temu nie musisz już martwić się złym wyświetlaniem Twoich treści na telefonach komórkowych, czy zmuszaniem klientów do ciągłego powiększania ekranu, by dokonać płatności.
Zachęcaj klientów do zakupów online u Ciebie!
Nic tak nie przyciągnie klientów do Twojego lokalu, jak wyjątkowe zniżki i rabaty! W końcu każdy zamawia chętniej, gdy może skorzystać z jednorazowych lub stałych promocji. Mając swój sklep internetowy możesz wprowadzać dowolne programy lojalnościowe, które sprawią, że Twoja oferta stanie się jeszcze bardziej wyjątkowa. Generuj zniżki, które zwrócą uwagę zarówno stałych, jak i nowych gości. Możesz także utworzyć promocje na wybrane godziny lub dni tygodnia.
Posiadanie własnego sklepu online daje jeszcze jedną zaletę. Dzięki danym kontaktowym pozostawionym przez Twoich gości, możesz tworzyć własną bazę klientów. Korzystając z numerów telefonu lub adresów e-mail w prosty sposób poinformujesz ich o wyjątkowych zniżkach, czy personalizowanych ofertach. Sprawdzaj, co najchętniej kupują Twoi stali konsumenci i przeprowadzaj kampanie, które przyciągną ich ponownie do Ciebie.
Co jeszcze czeka na Ciebie?
Nie odchodź daleko, bo szykujemy dla Ciebie o wiele więcej rozwiązań!
Właśnie rozpoczęliśmy serię artykułów, która pomoże Ci dowiedzieć się więcej na temat naszych rozwiązań delivery. Dzięki temu w następnych tygodniach sprawdzisz, jak możesz zautomatyzować proces obsługi zamówień z portali, szybko stworzyć swój własny sklep online, by zaoszczędzić wysokie koszty, a także przedstawimy Ci rozwiązania dla Twoich prywatnych kierowców.
Jak nie przegapić wszystkich nowości?
Śledź naszego bloga i zapisz się do newslettera, by na bieżąco otrzymywać informacje, które pozwolą znacznie usprawnić oraz unowocześnić Twój biznes.
Co za tydzień?
W kolejnym artykule dowiesz się, jak w pełni zautomatyzować obsługę zamówień z zewnętrznych portali. Już w przyszłym tygodniu uruchamiamy integracje z Uber Eats!
Chcesz stworzyć swój sklep internetowy z GoOrder i wypróbować system zamówień online? Skontaktuj się z nami, wybierając wygodną formę czatu lub zadzwoń +48 790 295 124. Pomożemy Ci dobrać najlepsze rozwiązanie dla Twojego biznesu!