Wróć

Program partnerski, czyli jak zarabiać na rekomendacjach?

Programy partnerskie charakteryzują się obustronną korzyścią – zarówno dla reklamującej się firmy, jak i afiliantów (partnerów). Przejrzyste zasady, brak ukrytych i dodatkowych kosztów oraz proste formalności sprawiają, że tego typu współpraca może okazać się doskonałą szansą na dodatkowy zysk. Czym charakteryzuje się program afiliacyjny, jakie korzyści posiada oraz na jakich polach można dziś zacieśnić współpracę? Odpowiedź poznasz w tym artykule. 

Program partnerski – co to takiego? 

Program partnerski, zwany także afiliacyjnym to sposób współpracy i promocji produktów, którą nawiązuje się pomiędzy daną firmą a potencjalnym partnerem. Taki typ wspólnych działań polega na polecaniu przez niego oferty lub usług reklamodawcy w zamian za określoną prowizję. Promowanie może odbywać się na wiele różnych sposobów, zarówno w sieci, jak i poza nią. Może być to np. umieszczenie specjalnych linków afiliacyjnych na stronie, polecanie oferty firmy podczas szkoleń i spotkań branżowych, prowadzących do sprzedaży produktów przy użyciu specjalnego kodu (pozwalającego na identyfikację konkretnego wspólnika), czy przekazanie zainteresowanemu znajomemu kontaktu do firmy. Co więcej, taka współpraca może zawiązywać się zarówno pomiędzy firmami i jednostkami należącymi do tej samej branży, jak i tymi pokrewnymi.

Jaki powinien być dobry program partnerski? 

Dołączając do programu partnerskiego na początku warto zapoznać się z jego ogólnymi zasadami i szczegółami, gdyż każda z firm ustala je indywidualnie. Dobry program afiliacyjny powinny wyróżniać klarowne zasady, transparentność w działaniach, brak limitu ilości poleceń oraz możliwość dostosowania zasad do preferencji i możliwości partnera. Oczywiście nie można pomijać dobrego kontaktu z firmą, dla której będzie się partnerem oraz korzystnych warunków współpracy. 

Korzyści programów partnerskich

Największym przywilejem programów afiliacyjnych jest fakt, że dostarczają one korzyści dla obu stron w nich uczestniczących. Reklamodawca swoją ofertę i usługi może udostępniać nieograniczonej ilości kontrahentów, ci zaś otrzymują od niego szereg narzędzi i materiałów reklamowych, ułatwiających promowanie produktów. W sieci, dla reklamującej się firmy to także szansa na większą sprzedaż i możliwości dotarcia do nowych klientów, dla partnera natomiast – większy ruch na stronie i oczywiście finansowy zysk z prowizji. Ponadto wzrasta rozpoznawalność marki i poprawia się jej wizerunek. Dziś szczególnie dobrze świadczy o firmie, która jest rekomendowana przez pozostałych przedstawicieli w branży, a klienci coraz chętniej korzystają z poleceń. Tego typu współpracę wyróżnia także minimum formalności, które często ustalane są tak naprawdę indywidualnie oraz brak jakichkolwiek kosztów dla polecanej firmy za kampanię, w których nie dochodzi do sprzedaży. 

Nawiązując tego typu działania możemy liczyć także na rozwój długofalowych relacji, które niekiedy mogą przeobrazić się w inne działania i możliwości.

Programy partnerskie nie tylko w sieci

Szeroki zakres współprac partnerskich może opierać się na wszelkiego typu poleceniach branżowych lub tych, nawiązywanych pomiędzy sektorami pokrewnymi, a partnerstwo nie musi zachodzić tylko i wyłącznie w przypadku blogerów, czy właścicieli portali. Jeśli zastanawiasz się, czy program partnerski jest dla Ciebie, ważne, abyś w swoim otoczeniu posiadał dostęp do potencjalnych klientów, których mogłaby zainteresować oferta i produkty polecanej przez Ciebie firmy. Kontakty do takich osób możesz przekazywać bezpośrednio do niej, a w przypadku sprzedaży z sukcesem, także otrzymywać odpowiednie wynagrodzenie.

Kto może zostać takim partnerem w branży HoReCa? Współpraca może nawiązać się w przypadku właścicieli lokali gastronomicznych, managerów, kelnerów, czy kucharzy. Afiliantem mogą zostać także przedstawiciele handlowi, dostawcy produktów spożywczych, sprzętu i wyposażenia dla restauracji, ale też ci z branż pokrewnych, przygotowujący np. okablowanie dla klubów muzycznych. Ponadto to dobre pole do współpracy dla sprzedawców kas fiskalnych, czy terminali płatniczych.

Współpraca partnerska a Internet

Blogi tematyczne 

Content to kluczowa strategia marketingowa. Wartościowe treści pozwalają przyciągnąć nowych klientów, a zewnętrzne blogi tematyczne są doskonałym miejscem, by promować usługi firmy, które mogą ich zainteresować. Tego typu współpraca może pomóc w pozyskaniu wartościowego ruchu, który będzie dodatkowo dwustronną korzyścią – zarówno dla właściciela bloga poprzez zwiększenie jego czytelności, jak i firmy reklamującej swoje usługi, poprzez szansę na ich sprzedaż. 

Portale branżowe

Portale o określonej tematyce choć zrzeszają wiele firm, mają ogromną moc w dotarciu do klientów, gdyż mnóstwo z nich śledzi tego typu witryny. Jeśli reklama będzie się wyróżnić, a reklamodawcy zadbają o regularne alerty, tym większa szansa na sukces, a tym samym sprzedaż określonych produktów. 

Witryny oferujące kupony rabatowe

Współpraca partnerska to doskonały model dla witryn, oferujących zbiór najkorzystniejszych kuponów i rabatów. W końcu każdy kupuje chętniej, jeśli może skorzystać z promocji, a gdy dodatkowo będzie to kod limitowany np. określonym czasem, tym większa motywacja dla klienta do szybszej decyzji zakupowej. Kupony doskonale działają, motywując konsumentów, którzy wahali się nad zakupem lub są tymi nowymi albo powracającymi. Jeśli otrzymają oni unikalny i atrakcyjny kod, działający tylko i wyłącznie na określonej witrynie, wspólnik może cieszyć się większym ruchem i zainteresowaniem swojej strony.

Katalogi produktów i porównywarki cenowe 

Porównywarki i wyszukiwarki produktów to sposób na efektywną sprzedaż dla reklamodawców, a w przypadku partnerów – powiększenie oferty na stronie. Asortyment takich witryn trafia dziennie do wielu internautów, gdyż charakteryzują się one bardzo wysokimi wynikami oglądalności. Dodatkowym atutem jest możliwość współpracy w modelu Cost Per Sale (rozliczenie za sprzedaż), w którym reklamodawca nie będzie płacić na przeglądanie oferty, a jedynie za realną sprzedaż. 

Jak dołączyć do programu partnerskiego GoPOS? 

Działasz w branży HoReCa i chciałbyś nawiązać współpracę partnerską? Poznaj szczegóły programu, który oferujemy w GoPOSZasady i cały proces przystąpienia są niezwykle proste, a my oferujemy szereg możliwości współpracy afiliacyjnej.

Aby zgłosić się do nas wystarczy wypełnić formularz na stronie internetowej, a my wrócimy do Ciebie ze szczegółami. Zasady i formę współpracy dostosujemy indywidualnie do Twojej oferty i preferencji.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *