Jak sprawić, aby nasza oferta mogła zawsze wyróżniać się na rynku? Kluczem do sukcesu są trendy! Podążanie za największymi tendencjami pozwala dostosowywać się do stale zmieniającego i ewoluującego rynku, a klientom dać jeszcze lepsze doznania po wizycie w lokalu. W pierwszych miesiącach roku warto sprawdzić aktualne nowości na rynku. Z odpowiedzią, jakich możemy spodziewać się w 2022 roku przychodzi ten artykuł.
Jaką kuchnię serwować?
Od paru lat jednym z najpopularniejszych trendów w gastronomii okazuje się kuchnia wegańska. Roślinne smaki i pozycje w menu są właściwie obowiązkiem, jeśli chcesz, aby Twoja karta dania była zawsze na czasie. Wiele nowych trendów i sposobów żywienia bazuje na diecie vege, uzupełniając ją o kolejne idee. W 2022 roku szczególną popularność zyskuje dieta planetarna, która powstała w trosce o nasze środowisko i planetę. Zgodnie z jej założeniami dania powinny opierać się na produktach pochodzenia roślinnego, a dodatkowo czerpać z lokalnych dóbr, jak rośliny strączkowe, orzechy, pestki i oleje roślinne.
Coraz większym trendem staje się także sezonowość. Obecnie znaczna część konsumentów opiera swój sposób żywienia, kierując się kalendarzem. Dlatego, jeśli chcesz uatrakcyjnić swoje menu najlepszym pomysłem będzie wykorzystanie dań i produktów charakterystycznych dla danej pory roku. W miesiącach letnich postaw na świeże warzyw i owoce, a zimą na cytrusy i aromatyczne przyprawy korzenne.
Gastronomia bez technologii to już przeszłość!
Wymagający rynek i wciąż rosnąca konkurencja pokazały restauratorom, że nowe technologie są doskonałym sposobem na to, by wyróżnić i poprawić swoją ofertę. Dziś właściwie żaden lokal nie może istnieć bez odpowiednich rozwiązań technologicznych, a pandemia i problemy z niedoborem personelu pokazały, jak pomocne mogą być narzędzia automatyzujące i usprawniające obsługę gości.
Popularnym i z pewnością długo utrzymującym się trendem będzie mobilny kelner, umożliwiający szybką i bezbłędną obsługę gości. Automatyczne przesyłanie danych do kuchni bezpośrednio przy stoliku konsumenta, obsługa bez karteczek, szybsza komunikacja i większa wydajność pracowników przy stosunkowo niewielkiej liczbie zatrudnionych, to tylko kilka zalet tego narzędzia.
Coraz chętniej stosowane są także rozwiązania jak QR code menu, umożliwiające składanie i opłacanie zamówień samodzielnie, bezpośrednio z poziomu telefonu gości. Dzięki niemu obsługę kelnerską możesz ograniczyć właściwie do minimum, a poza tym poprawisz innowacyjność swojego lokalu. Wygoda stosowania tego narzędzia sprawia, że menu możesz edytować właściwie do woli, a wszystkie zmiany otrzymywać na bieżąco. Przewiduje się nawet, że wkrótce elektroniczna karta dań całkowicie wyprze tradycyjną – papierową.
Jeszcze innym trendem okazują się samoobsługowe kioski, doskonale sprawdzające się zwłaszcza w lokalach szybkiej obsługi. Dzięki nim możesz łatwo rozwiązać problem tworzących się kolejek i przyspieszyć działanie całego biznesu.
Delivery wciąż górą!
Trend zamówień online zaczął się wraz z lockdown’em, ale przyzwyczajeni do niego konsumenci oraz restauratorzy nie zamierzają rezygnować z opcji dostawy. Niesłabnąca tendencja na rynku sprawiła, że wzrosło zapotrzebowanie na kolejne rozwiązania. Jednym z nich są integracje z agregatorami, które pozwalają zarządzać zamówieniami bezpośrednio z jednego panelu. Wiele restauracji korzysta w końcu z kilku zewnętrznych platform, stąd usprawnienie ich pracy jest kluczowym działaniem i celem na 2022 rok.
Coraz więcej lokali decyduje się także na rozwinięcie własnego kanału sprzedaży. Sklepy online dają restauratorom możliwość uniezależnienia się od pośredników i zwiększenia swoich zysków. Poza tym, właściciele mogą w ten sposób wyjść naprzeciw oczekiwaniom konsumentów, bo 68% z nich deklaruje, że woli zamawiać bezpośrednio ze strony lub aplikacji restauracji.
To tylko część trendów, jakie będą kształtować gastronomię w 2022 roku. Wiele kolejnych powstanie na bazie potrzeb zarówno konsumentów, jak i samych restauratorów. Aby nie przegapić wszystkich nowości regularnie sprawdzaj, co nowego pojawia się w branży, a także u Twojej konkurencji.
Jeśli chcesz wprowadzić nowoczesne rozwiązania technologiczne do swojego biznesu skontaktuj się z nami! Napisz do nas poprzez czatu lub zadzwoń +48 790 295 124, a nasi specjaliści pomogą dobrać najlepsze rozwiązanie dla Twojego lokalu, które w pełni będzie nawiązywać do najważniejszych trendów.