Lokale szybkiej obsługi, jak sama nazwa wskazuje, muszą obsługiwać klientów sprawnie. W przeciwnym razie może zdarzyć się tak, że konsument nie będzie zadowolony z wizyty, a następnym razem odwiedzi nie nas, a konkurencję. Obecnie istnieje jednak wiele rozwiązań, które pozwalają usprawnić obsługę. Jak z ich pomocą przyspieszyć ją w restauracjach o dużym przepływie osób?
Obsługuj klientów bezkontaktowo
W Twoim lokalu zdarza się, że kolejka nigdy się nie kończy? To oczywiście dobry znak, ale obsługa klientów musi być szybsza. W tym mogą pomóc nowoczesne rozwiązania, jak samoobsługowe kioski. W takich punktach sprzedażowych klient może złożyć i opłacić swoje zamówienie całkowicie samodzielnie i bez konieczności kontaktu z obsługą. Na kioskach wyświetlane jest całe menu lokalu, w tym także w wielu językach, co ułatwia obsługę klientów zagranicznych i eliminuje wszelkie błędy komunikacyjne. Jak wygląda proces zamawiania? Klient przegląda menu, zaznacza wybrane pozycje i opłaca je w dowolny sposób: kartą, BLIKiem lub telefonem komórkowym. Przyjęte zamówienie trafia bezpośrednio na kuchnię, a klient oczekuje na jego realizację. By jeszcze bardziej usprawnić przepływ informacji w lokalu warto wyposażyć go także w system numerkowy, ale o nim więcej w dalszej części artykułu.
Jakie jeszcze korzyści posiadają samoobsługowe kioski? Eliminują kolejki do kas, zmniejszają ryzyko błędu podczas przyjmowania zamówień i zwiększają komfort pracy personelu, który dzięki nim może poświęcić się pozostałym czynnościom. Takie punkty to także świetna okazja, by skutecznie zwiększyć wartość rachunków. Dlaczego? Bo wszelkie sugestie dotyczące dodatków pojawiają się na nich automatycznie, a w przypadku tradycyjnej obsługi zależą tylko od tego, czy dany pracownik zaproponuje je w trakcie przyjmowania zamówienia. Kioski możesz umiejscowić w dowolnym punkcie w lokalu – mogą być to punkty stojące lub umieszczone na przykład na ladzie.
Informuj klientów o statusie ich dań
System numerkowy to narzędzie, które przyporządkowuje zamówieniom indywidualne numerki, a następnie wyświetla je na ekranie telewizora w lokalu. Klienci widzą w ten sposób, co dzieje się z ich zamówieniami, a pracownicy nie muszą dłużej przekrzykiwać pozostałych konsumentów i czekać, aż odbiorą swój posiłek. Narzędzie usprawnia przepływ informacji i eliminuje błędy, jak na przykład te związane z odbiorem dań w niewłaściwej kolejności. Poza tym pozwala utrzymać porządek w zamówieniach, co jest dużym ułatwieniem pracy dla naszej obsługi.
System doskonale sprawdzi się nie tylko w lokalach o dużym przepływie osób, ale też w food truckach, smażalniach ryb czy innych punktach, działających na świeżym powietrzu.
Szybka i bezbłędna sprzedaż to dla lokali szybkiej obsługi niezbędne elementy, bez których tego typu punkty nie będą właściwie prosperować. Jeśli prowadzisz restaurację, w której klientów nigdy nie brakuje, nowoczesne rozwiązania mogą przyspieszyć ten proces. Chcesz wypróbować je w swoim biznesie? Zgłoś się do nas! Napisz poprzez czat lub zadzwoń +48 790 295 124, a nasi specjaliści pomogą dobrać najlepszą ofertę dla Twojego lokalu.