Wróć

Elektroniczne menu – cyfrowa rewolucja w restauracji

Możliwość bezkontaktowego składania zamówień na dobre zadomowiła się w branży gastronomiczno-hotelarskiej. Wiele firm coraz częściej oferuje klientom menu z kodem QR – rodzaj cyfrowej karty dań, która poza wygodą stosowania przyspiesza obsługę konsumentów. Dowiedz się, czym dokładnie jest elektroniczne menu i sprawdź powody, dla których warto wprowadzić je w swojej restauracji. 

QR code menu – co to takiego?

Menu z kodem QR to elektroniczna karta dań, którą klienci mogą wyświetlić po zeskanowaniu kodu smartfonem. Eliminuje to konieczność umieszczania fizycznego menu przy stolikach, tworząc bardziej komfortowe, ekologiczne i oszczędne rozwiązanie. 

Jak dokładnie działa to narzędzie? QR to specjalny i indywidualny kod, który klient skanuje swoim smartfonem, a następnie zostaje automatycznie przeniesiony na stronę internetową, gdzie otrzymuje wgląd do pełnego menu restauracji. W ten sposób może on dowolnie przeglądać elektroniczną kartę dań i spokojnie zapoznać się ze wszystkimi oferowanymi w lokalu pozycjami. Drugą możliwością jest rozbudowanie narzędzia o funkcję zamawiania i płacenia również z poziomu telefonów komórkowych – a zatem wprowadzenie całkowicie bezkontaktowego sposobu zamawiania. Jeśli na przykład zmagasz się z brakiem kelnerów lub często zdarza się, że ruch w lokalu jest za duży, takie rozwiązanie pozwala utrzymać szybkość obsługi wszystkich gości, bez konieczności zatrudniania kolejnych pracowników. 

Elektroniczne menu można umieścić na stolikach w lokalu, drzwiach lub standach przed punktem, ale też na materiałach reklamowych jak ulotki, co Twoim gościom pozwoli przeglądać kartę i składać zamówienia z dowolnego miejsca.

Czy mój lokal naprawdę potrzebuje E-menu?

Ogranicz czas czekania na kelnera

Pierwsza zaleta wirtualnego menu to przyspieszenie obsługi w lokalu. Problem sprawnego przyjmowania i realizowania zamówień dotyczy niemal każdej restauracji, ale dostęp do wirtualnej karty dań pozwala wyeliminować czas oczekiwania gości na Twoją obsługę. Czasem ruch w lokalu może być tak duży, że kelnerzy będą pracować niewydajnie, a przez to obsłużą mniejszą ilości gości. Jeśli klienci będą mogli obsługiwać się samodzielnie, Twoja kadra zyska dodatkowy czas na pozostałe czynności w lokalu i zwiększy swoją efektywność. 

Zero pomyłek przy przyjmowaniu i wydawaniu 

Błędy mogą pojawić się zawsze, zwłaszcza gdy w lokalu jest głośno, a kelnerzy mają do obsłużenia mnóstwo klientów. Ryzyko nieprecyzyjnego przyjęcia zamówienia jest na tyle duże, że bez odpowiednich narzędzi staje się wręcz nieuniknione. Interaktywne menu eliminuje wszelkie pomyłki. Klient ma pełną kontrolę nad swoim zamówieniem, widzi dokładną listę wybranych pozycji i może bez problemu cofnąć lub usunąć zamówione dania. 

Kod QR umieszczony na stoliku w restauracji.

Pokazuj klientom zawsze aktualne menu 

W lokalach karta dań lubi zmieniać się regularnie, w zależności od sezonu czy zbliżających się okazji. Jeśli wprowadzasz nowe smaki i dania, które doskonale korespondują z nową porą roku, z pewnością często zmieniasz też swoje menu. A to generuje większe koszty, angażuje dodatkowych pracowników i wymaga dobrego przemyślenia wielu działań. QR code menu oszczędza czas potrzebny na wprowadzenie wszelkich zmian i oczekiwanie na ich wdrożenie. Dzięki możliwości dowolnej edycji karty zawsze przedstawisz aktualne menu swoim gościom. Ponadto wprowadzisz dowolne wersje języczne, co ułatwi komunikację z klientami zagranicznymi. 

A co, gdy zaczyna brakować danego składnika w stanach magazynach Twojego lokalu? Informowanie klienta o brakach to zawsze kłopotliwe działanie, które wpływa na jego satysfakcję z wizyty w restauracji. Dzięki cyfrowemu menu możesz aktualizować kartę dań tak często, jak tylko tego potrzebujesz. 

Jemy oczami! 

Wiesz, jak ważne są zdjęcia w gastronomii? Na pewno słyszałeś słynne stwierdzenie, że jemy przede wszystkimi oczami. Jeśli Twoja karta dań nie zawiera fotografii, klientom może być trudniej wyobrazić sobie, co kryje potrawa pod tajemniczą nazwą i to w obcym języku! Poza tym w menu drukowanym jest mało miejsca na atrakcyjne zdjęcia dań. Wirtualna karta pozwala zamieszczać dowolne fotografie serwowanych potraw, które zawsze będą w dobrej jakości. 

Klientka przeglądająca menu restauracji na smartfonie.

Zwiększ wartość zamówienia

Klient wydaje więcej, gdy zamawia w sposób cyfrowy. Średnia wartość takiego zamówienia może zwiększyć się  nawet o 30%. Jak to możliwe? Sprzedaż i kontakt bezpośredni może być kłopotliwy i niezręczny zarówno dla pracowników, jak i klientów. Zamawianie przy użyciu E-menu eliminuje presję, jaką odczuwać mogą konsumenci. Poza tym narzędzie to tworzone jest z myślą o wysokim komforcie użytkownika, dzięki czemu można wyróżnić najbardziej popularne pozycje czy łatwo zwiększyć wartość zamówień, umieszczając dodatki automatycznie pod wybranymi daniami. Klient nie będzie czuć skrępowania, dobierając dodatkową porcję frytek, a Ty zwiększysz swoje zyski!

Elektroniczna karta dań to przyszłość i rewolucja gastronomii. Przewiduje się nawet, że wkrótce całkowicie wyprze papierowe menu z lokali. Jeśli w swoim punkcie wciąż masz tylko tradycyjną wersję, koniecznie uzupełnij lub zamień ją na tę wirtualną.

Co jeszcze warto wiedzieć? Sprawdź, jak zaprojektować swoje menu, czytając ten artykuł.

Zainteresowały Cię rozwiązania technologiczne i chcesz wprowadzić je do biznesu już dziś? Zgłoś się do nas poprzez czat lub zadzwoń +48 790 295 124, a pomożemy dobrać najlepsze narzędzia dla Ciebie!

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *