Tylko w dostawie, obsługiwana przez roboty czy całkowicie samoobsługowa? Jak będzie wyglądać restauracja w przyszłości? O jakich innowacjach warto pomyśleć już teraz, by na bieżąco pozostawać w najświeższych trendach? Wszystkiego dowiesz się z tego artykułu!
Co zamiast papierowego menu?
Papierową kartę dań zastąpi menu wyświetlane na smartfonie gościa. Takie rozwiązanie staje się obecnie coraz bardziej popularne, a przewiduje się że za kilka lat całkowicie zastąpi tradycyjne menu. Zalet jego stosowanie jest wiele. Przede wszystkim wirtualna karta dań pozwala wprowadzać dowolne zmiany i generować je automatycznie. Nie trzeba już dłużej oczekiwać aż grafik zaprojektuje nowy wygląd kart, a drukarnia przygotuje je do użytku w lokalu. Dostęp do elektronicznego menu pozwala także wyeliminować problem, gdy podczas największego ruchu w punkcie, zaczyna brakować kart dla klientów.
QR code menu można umieścić w wielu łatwo dostępnych miejscach jak stoliki, drzwi wejściowe, lada, czy standy przed lokalem. Klienci wygodnie skanują je swoimi telefonami komórkowymi, a następnie otrzymują dostęp do pełnej karty dań restauracji. Poza tym, w ten sposób mogą także składać zamówienia i automatycznie opłacać je. Oznacza to, że kelner może być potrzebny jedynie do dostarczenia zamówienia do stolika, choć i to może wkrótce się zmienić!
Chcemy zamawiać samodzielnie
Rozwiązania samoobsługowe swoją popularność osiągnęły już w czasie pandemii, gdy lokale poszukiwały sposobów, by dać klientom większy komfort wizyty w restauracji. Wygląda na to, że zostaną z nami na dłużej, bo skutecznie poprawiają wygodę i eliminują presję, jaką wcześniej konsumenci mogli odczuwać, gdy kelner przyjmował wszystkie zamówienia. Bezkontaktowe przyjmowanie zamówień umożliwia wspomniane już E-menu oraz samoobsługowe kioski, szczególnie polecane dla lokali szybkiej obsługi. W specjalnych punktach umieszczonych w restauracji, klienci mogą wygodnie przeglądać menu, wybierać pozycje i opłacać je za pomocą telefonu komórkowego, karty kredytowej lub BLIK. Zamówienia od razu trafiają na kuchnię, a dzięki systemowi numerkowemu zostaje przypisany im indywidualny numer, który będzie wyświetlać się na ekranie telewizora w lokalu, informując gości o statusie przygotowania poszczególnych pozycji.
Samoobsługowe rozwiązania przyspieszają przepływ informacji w lokalu, skutecznie eliminują kolejki i podnoszą komfort pracy personelu, co także będzie czynnikiem determinującym restaurację przyszłości.
Środowisko na pierwszym miejscu także w gastronomii
Świadomość społeczeństwa w zakresie odpowiedniego wykorzystania żywności rośnie z każdym rokiem. Także restauratorzy chętnie otworzyli się na rozwiązania, które pozwalają im wydajniej zarządzać magazynem i ograniczyć ilość marnowania produktów. Na szczególną uwagę zasługują specjalne systemy jak GoStock, które pomagają kontrolować aktualny stan surowców, magazyny i wszystko to, co może zalegać w nich niepotrzebnie. Aplikacja ta jest łatwa w obsłudze i znacząco ułatwia pracę, bo wszystkich danych dostarcza automatycznie oraz na bieżąco. W przyszłości możemy spodziewać się zatem, że popularność takich rozwiązań będzie wciąż rosła, tak samo jak ich możliwości.
Jak będziemy dostarczać zamówienia?
Delivery pozostanie jednym z głównych źródeł sprzedaży, zmieniać się będzie jedynie sposób dowozów. Oprócz kurierów do dostawców dołączą drony – rozwiązanie bardziej ekologiczne, szybsze i eliminujące ruch drogowy. Dostawy za pomocą dronów pozwalają odciążyć pracowników lub utrzymać sprawne dowozy posiłków nawet podczas największego ruchu w lokalu.
Poza tym możemy oczekiwać także, że nasze zamówienia dostarczą nam roboty! Choć rozwiązanie to może wydawać się dość odległe, a nawet nierealne to warto zaznaczyć, że w wielu krajach jest już na porządku dziennym. Roboty być może początkowo nie zastąpią kurierów, ale z pewnością ułatwią dostawy na krótszych odcinkach.
Nowe technologie już kształtują obecny rynek gastronomiczny. Bez nich lokal przyszłości nie będzie właściwie prosperować. Warto wcześniej wdrażać je w swoim biznesie, bo poza nowoczesnością pozwalają ułatwić codzienną pracę. Jeśli chcesz wypróbować je u siebie, zgłoś się do nas już teraz! Napisz poprzez czat lub zadzwoń +48 790 295 124, a nasi specjaliści pomogą dobrać najlepsze rozwiązanie dla Twojego lokalu.